Attól függ milyen nagy darabokat akarsz nyomtatni...
Én is most nemrégen kezdtem egyet épiteni, az egész kocka az 400x400x400 de az asztal az 220x220 lesz, maximum nyomtatásra 200x200x150mm számítok, ami nekem elég.
Elkezdtem olvasni a topikot.. Az lenne a kérdésem, hogy mekkora asztalméretig érdemes 3d nyomtatót építeni. Most tervezem a gépvázat, ezért kérdezem a nálam járatosabb embereket ebben a témában.
PallMallMan | 447
2018-02-22 13:08:22
[18011]
Nem tudtok egy INGYENES 3D nyomtató programot android alá? Nem kell hogy hokolni-mokolni tudjon csak futtassa le a g-kódot SD-kártyáról USB csatlakozással. Előre is
zozo | 5527
2018-02-21 18:36:41
[18010]
Köszi, de, -ha kézzel írok egy gkód fájlt, (mindenféle G28 nélkül,) majd betöltöm, akkor is home-olással kezd. X tengelyt home-olja csak, utána végigjárja az utat szépen.
Jo reggelt! A ceghez neznenk egy jatszos 3D nyomtatot. Eddig ezt szeretnek megvenni, de azert en rakerdeznek a hozzaertokre, hogy ettol jobb valasztas hasonlo aron van e?
Messer | 537
2018-02-20 11:06:49
[18005]
A nyomtatófejekbe való 12 Voltos fűtőpatronokkal hány fokig melegedne a fej, ha nem szólna közbe a szabályzás?
elektron | 15859
2018-02-19 16:31:22
[18004]
Én nem home-olok , csak a fejet odaviszem az asztal közepére és a G kódom is úgy van megírva, hogy a g kód maga a 0,0 -tól pozitív irányba megy, és a G92 -vel pedig az asztalom közepe koordinátáját adoim meg neki indulás előtt, vagy a G kódba is betéve, akkor nem kell kézzel beírni.
Tehát mondjuk ha az asztalom 200x200-as, akkor G92 X100 Y100- at adok ott neki a Z-t meg lejáátszom kézzel egy papírlaphoz hozzáérintve és ott meg a G92 Y0.
Köszi, majd este megnézem. Ebédidőben játszottam kicsit vele, tettem nyomógombot x-y-z végállásra. Érdekesség, hogy csak X-et akarja home-ra vinni, ha megállítom a nyomógombbal, akkor a többi tengellyel már nem törődik.
Megnézem majd a manuális home koordináták megadása opcióval és a bed center opcióval is, hogy miként viselkedik.
Hol van nálatok az X0 és Y0 pont? Az ágy sarkánál, vagy ágy közepet szoktatok megadni?
Nálatok dolgozik akkor is, ha nem kap G28 parancsot? Tehát home-olás nélkül is dolgozik?
A pronterface-t le lehet szoktatni arról, hogy ne akarjon home-olni? Ha betöltés után kap egy G92 X0 Y0 Z0 parancsot, majd G0 Z1 parancsot, rögtön elkezdi az összes tengelyt home-ba állítani.
Vagy csak a linuxos verzió ilyen nyűgös?
Avagy, a marlinban kell még kutakodni ez ügyben? -köszi-
rekalaca | 550
2018-02-19 10:17:15
[18000]
Azt mondta jó áron vette, a vámot is megúszta, de ennél konkrétabbat nem tudok.
Jól látod, 330x330 mm méretű az ágy. Megmértem, mert nem az enyém a gép. A tulaj látta a hozzászólásokat. Egyelőre így fogja használni. Valamit kinézett a neten, nem volt időnk beszélni. Debrecenben volt egy kis cnc-vel a találkozón. Ide még nem regisztrált, ezért írogatok helyette.
Jól látom, hogy 330x330 mm méretű az ágy? Nekem csak a 200x200 mm-es az ágy, de azt is 230V-os szilikonosra cseréltem, hogy belátható időn belül fel lehessen fűteni 110 fokra. Védőföldet rá kell kötni az ágyra is. A fűtést szilárdtest-relé kapcsolgatja nálam. Ha van gyakorlatod a 230V-os szerelésben, akkor én ezt javaslom.
Nézegettem, aztán rájöttem, hogy tényleg X5S. Egy hozzászólással lentebb írtam, hogy küldtek másikat. Igazán a hőfokemelésre szeretnék választ kapni. A barkács módhoz: Szerintem kellemesen felszerelt "barkács" műhelyem van, aminek egyik tartozéka egy T-862++ infra forrasztó állomás, amivel tudok is bánni.
Szisztok! A Haveromnak van egy TRONXY X55 nyomtatója. A gond már az elején azzal kezdődött, hogy az egyik motorvezérlő nem működött. Küldtek másikat. Mi lehet a típusa a? A másik: a tárgyasztalt nem bírja 50-55 fok felé melegíteni. 80 fok környékéig kellene. Van e valakinek tipp, ötlet a megoldásra?
keri | 14085
2018-02-17 16:51:08
[17990]
Le kell tölteni tetszőleges pornót, azt kicsapni arra, de ennek így nem sok értelme van hogy rajta marad a ruha. 3D nyomtatót meg nem láttam a videón szóval nem értem hogy jön ide
Nemrég volt itt szó a piezós végálláskapcsolóról. Most végre volt egy kis időm megcsinálni. Én a fejhez építettem be: az E3D fej vége deformálja a piezót. Tanulságok: a ZMAX helyére érdemes beépíteni, ZMIN továbbra is mechanikus végálláskapcsoló. Home-oláskor a mechanikus kapcsoló (ZMIN) később jelezzen, mint a piezo (ZMAX), különben nem fog működni a G29-es parancs. Ezt a kapcsolást építettem én is: '3D nyomtatás' téma, 17822. hozzászólás Akit a konfig érdekel: Marlin
Stab. kockák kilyukadása ellen én a PC és az Arduino közé mindig egy USB tápot leválasztó "közdarabot" teszek, amin csak egy "A" típusú USB apa és anya csatlakozó van egy bélyeg méretű NYÁK-ra forrasztva. Így kábelt sem kell gányolni, hogy a VUSB-t kiiktassam és az Arduino-ot, RAMPS-et sem kell átalakítani. Ha jól tudom ez csak 12V-os rendszeren működik jól így, de nekem csak 12V-os nyomtatóim vannak.
Szerintem nem olyan nagy probléma ez. Bár Tibor felvetése jogos, de alapvetően ezt egy 32mikrosztepes meghajtónak kell tekinteni, aminek a mozgása le van lágyítva, hogy ne zörögjön. A 32mikrolépés pontossága elég ide, az alul áteresztő szűrő késleltetése amit Tibor kifogásolt, pedig megint csak a tűrésen belül van ennél a feladatnál, noha biztos vagyok, hogy mérhető nem halmozódó pontossági hibát okoz ez a vezérlő jelhez képest.
Sajnos van itt egy probléma. Ha csak egy step jelet kap vagy ritkán (f < 1 Hz), nem tudja az interpoláció ütemezését, sebességét optimalizálni, ezért nagyon leromlik a motorhajtás pozíció dinamikája. Ugyanez a baj sok mai digitális léptető motorhajtással is, erről a kedvezőtlen adottságról már tettem fel mérési eredményeket a motordinamikia méréseim, tesztjeim kapcsán a léptetőmotor topikban.
Vagy vesz az ember TMC 2130-as bélyegvezérlőből ad neki 24V-ot és ráhagyja a motortuningot a vezérlőre. SPI buson tud kommunikálni a Marlinnal igy tud lépésvesztést figyelni, home-ot megcsinálja végállások nélkül, 256 microstep-re fel tudja interpolálni a kapott lépést, és tud játszani a "chop mode-al" így alacsony fordulaton kisebb a rezonancia de magas fordulaton is jobban kihajtja. Hangja meg szinte semmi nem lesz a motoroknak. Itt egy videó amikor kis lézer gépre teszik, 3:40-től van a lényeg szkópos méréssel.
Én nem gondolnám, hogy a fele tekercs használata bármit is javítana, sőt úgy gondolom, labilisabb lenne a pozíció tartása. Persze nem értek hozzá, majd Robsy elmagyarázza.
Viszont a 24V-os tápfesztől megjavult, szépen lépked, egyenletes a hangja, nem bólint be és indulásnál sem rándul akkorát. Tehát a 6V-os motornak dukál a 24V táp.
Bocsi, egy kicsit off irányba ment a topik, de a bélyeg driverek csak itt vannak használatban.
Nem tanács ,inkább kérdés . Ha már nagy a motor feszültsége , és a párhuzamos kötés időráfordítás amiből nekem is kevés van , a féltekercses üzemmód esetleg nem lenne jobb ?
Így máris megvan az egyik lehetséges fő ok, ami miatt nem tudott rendesen lépdelni.
Ha marad a 12 V tápfesz, próbáld meg fele (~0.4 A) beállított motorárammal. Így már sokkal nagyobb eséllyel fogja a pálcikás mutatót a mikrolépésekhez közeli szögelfordulásokkal mozgatni.
Azért lehet itt egy helytelen használat is, pl. halkan megkérdezem, sorosan vagy párhuzamosan vannak a motor tekercseid bekötve ennél az "őskövület" motornál?
A "játék" egy firmware configurálása, tesztelése volt. Ez a motor volt kéznél. A motor adatai a 6V/0,8A, a ramps pedig 12V-ot kapott. Csupán azon csodálkoztam el, hogy a motor nem lépi le a köztes mikrolépéseket, hanem döcög.
Lassan léptetve próbáltam számolni, úgy saccolom feleket-harmadokat lép 1/8-ad helyett Igaz a motor valami múlt századi őslelet... Azóta próbáltam egy Nema17-es motort, az szépen simán "láthatatlanul" lép ugyanezen beállításon.
Az attól függ milyen a motor elektromos adatai. NEMA23 az csak a formája. Általában erősebb mint a NEMA17 de nem automatikusan. 6V az nagyon kevés minden motorra, még 12V is kevés szerintem, annak ellenére hogy sok 3D nyomtató 12 Volttal megy. Én a 12V tápegységet rögtön kicseréltem 24V-ra. Azzal sokkal gyorsabban megy. Ha játékot akarsz hajtani akkor miért használsz NEMA23 motort?
Köszi a tippet, de nem oldotta meg a waiting problémát. Majd egyszer megint nekiugrok a dolognak, most nincs kedvem tovább kínlódni vele.
Egy érdekes dolog. Próbaképp rátettem egy Nema 23-as motort a DRV8825-re. 6V 0,8A. Az áramot beállítottam, aztán néztem 1/8 felbontásban. Pálcika "óramutató" a tengelyen, ami nagyon viccesen lépkedett. Lehet, hogy minden nyolcadik impulzus után lépett egyet, mert a falióra mutatója is pont így lépked mint a motor Ezekszerint nagyobb motorokhoz felejtős is ez a dolog? Más is próbálta már? Igaz, csak 12V-on volt a bélyeg, lehet, hogy 24V-on szebben lépkedne? Nem gépet akarok hajtani, csupán játék.
Hali, a wangsamas firmware-rel próbálkozott már valaki?
Próbaképp összedobáltam a stokin a hardware-t, feltöltöttem a fw-t, de a soros monitoron folyton dobálja a "várakozás" sorokat.
Gondoltam a hőfok visszajelzésre vár, 2db 100K-s ellenállást rádobtam a pinekre, most 26.5 C-nek ismeri fel. Beállítottam a limiteket is ehhez, sőt meg is adtam opcióként, de ez csak waiting...waiting..
Thermistor típusnak 1-es van természetesen. de 0-val, 998-cal, 999-el sem jutottam előbbre.
No meg nem tudtam leszorítani a memória igényét, még mindig 85%-ot felzabál. Mondja is, hogy ez problémát okozhat.
A Marlin se egy matyóhímzés, de ehhez képest az legalább jól dokumentálva van és mondja mi a baja. (ez meg indonézül is szűkszavú, nem csak angolul )
Thowra | 267
2018-02-07 23:18:40
[17966]
Arról megy minden ami 5V-os. A ramps megkapja a 12V ot és arról megy az arduino (VIN láb). Nincs előttem most a rajz de úgy rémlik ha van VIN en bejövő feszültség (3,3V feletti rémlik), arról jár az arduino és nem usb 5V ról. Persze kínai panel esetén bármi lehetséges... Át kellene nézni, mérni a ramps panelt, csatlakozókat. A táp is megér egy ellenőrzést (forrasztások is). Más arduinos eszköznél volt rá példa, hogy komolyabb tápot kapott az áramkör mert az eredeti nem bírta volna tartósan.
A motormeghajtóknál közös a motortáp, +5V (arduinótól kap) és a GND. Első körbe ezeket ellenőrizném méréssel. Az arduino stab icje hogy szállt el (zárlat vagy szakadás)? Hogy derült ki, hogy rossz?