Hogy én se maradjak ki a sorbol, én épp a két szinű nyomtatással vagyok bajba mégpedig, az első réteget szépen kinyomtatja a gépem, de a következőnél már nem tud színt váltani mert a filament végén keletkezik egy bumszli és ezért nem tudja visszatolni a fejbe,hogy lehet ezt kiküszöbölni? ipszilon osztót használnék V6-hoz szín cserénél 150mm kell viszahúznia, a fej 0,2-es
hunber | 21
2018-02-02 17:10:21
[17926]
Sziasztok!
Bocs hogy ismét írok, de nem találom a megoldást a köv. problémára. Induktív érzékelő miatt a marlin firmware ban a következő változásokat is bele kellet tennem:
Így az érzékelő az asztal felett van és a auto home jól végrehajtja.
Viszont azt vettem észre, hogy a nyomtatott tesztábrát amit asztal kalibráláshoz ajánlanak az asztalon kívül kezdi nyomtatni, illetve mintha a fenti X és Y offset-el az egész nullpontom (Xés Y) elment volna. Ergo a tárgyakat nem közére nyomtatja az asztalra mint eddig.
Nem értem, ez nem csak az érzékelőre vonatkozik ? Ezek szerint az induktív érzékelő felrakása után ennyivel csökken a nyomtatási terület? Csak nem ?
Köszönöm előre is a válaszokat. by Hunber
Törölt felhasználó
2018-01-31 19:39:33
[17925]
Ezt lehet láttad már? kis összefoglaló szenzorokrol elönyök/hátrányok...
Akkor mégiscsak jól csináltál mindent és ez a lényeg. Mi is tanultunk, az arduino is ember, néha leül és nem csinálja a dolgát (biztos tele volt már a töke, vagy a memóriája)
Két óra pihentetés után (semmihez sem nyúltam), elindítom a gépet, és láss csodát, gyönyörűen megkereste a home pozíciót. Fogalmam sincs, mi változott.
Most már egy hozzáértő kellene, aki járatos az auto beding beállításában, mert az még nem jött össze.
Elnézést kérek mindenkitől, akiket ráugrasztottam a problémámra.
Na, közben hazaértem , de látom még függőben a dolog. Pixel lehet dolgozik még, Ő azt tanácsolta, hogy:
-a végállás kapcsolóknak ugye van 3 pin. A szélső a S(ignal) a középső a test és a belső a +5V
Ha rajta van az IC és nem zárt a jeladó, akkor a +5V és a S pin között is 5V-nak kell lenni. (tehát a két szélső tüskén)
Ha ettől eltér, akkor az S és a test Pin, vagyis az IC két madzagja közé tegyél egy 1K-s ellenállást. Ezután mérve S és +5 pinek közt 5V-ot mérsz. ha mégsem, akkor egy 470 ohmossal próbáld lehúzni S-t a testre.
Sajna nincsen boardom most kéznél, különben már összeraktam volna, mert engem is érdekel ez a dolog.
Szerintem a O volt itt nem azt jelenti,hogy a bemenetre rákapcsolod a negatívot hanem nagy impedancia vagyis szakadást mérsz. A bemenetre tegyél egy lehúzó ellenállást (470-1K). Utána a +5V és a bemenet között nézd meg,hogy meg van e a -5V ha nincs jelen a fém.
Nálam még nem sikerült végleges! Az ember mindig többet és többet akar! (legalábbis Én!) A legújabb építményem 40x40 aluprofil. 600x600x700 kocka. :D 16mm lineárisok és ahol lehet ott 20mm sín. Viszont már most a következőn jár az agyam! (pedig még ez sincs kész!)
A home parancsra elindul a végállások felé. X, Y rendben megáll (mikrokapcsoló), de a Z-irányban nem áll le. A kapcsolásban az (S) és a (-) között 5V-ot mérek fém érzékelésnél, de nem hajlandó leállni. Lehet, hogy csak beállítási probléma, de már minden variációt kipróbáltam.
Igen, amit én csinálok az 1204 golyós csapágyas rudakkal lesz, 30x30, 30x60 és 15x120 alumíniumprofilból meg természetesen MGN12 és MGN9 (2x minden tengelyen)...
Igen, ezeket sokáig lehet "javítani" de soha sem lesz teljesen jó a sok plexiüveg miatt, de nekem ez így elég mert csak ideiglenesnek kell amíg az saját építésű elkészül. De ezt a néhány órás munkát megérte nekem.
Nem tudom ez érdekel titeket, de tavaly ősszel vettem egy 3D printert, Geeetech Acrylic Reprap Prusa I3 Pro B kittet. A cél csak tanulás volt mivel építeni terveztem saját terveim szerint egyet, de ezt vettem hogy addig használhassam és gyakoroljak vele. Tudtam hogy át kell alakítanom hogy megelégedjek vele, több tervem volt átépíteni a gyenge oldalakon. Már elkészült és csináltam egy videót róla, nem tudom hogy ha valakit érdekli vagy nem, de itt van látható:
A módosítások a következők:
1. Átalakítottam a Z hajtást. Ma már csak egy Z motorral hajtom mind a két Z csavart. Az originálon két motor volt párhuzamoson kötve ami egy NAGYON rossz megoldás volt. Léptető motorokat nem szabad párhuzamoson kötni, minden motornak saját driver kell hogy legyen. Én úgy döntötten hogy inkább egy motort használok. Ezzel több problémát is megoldottam, például ha egyszer beállítottam a Z magasságát és az asztalhoz nulláztam akkor az örökké marad minden hol az asztalon és csak egyszer kell nullázni induláskor.
2. Csapágyakat raktam a Z csavarok mindkét oldalára, és nem a Z motorokat terheli a Z/X tengelyek.
3. Kicseréltem a 12V tápegységet egy nagy minőségű 24V-ra.
4. Kicseréltem az LCD displayét.
5. Kicseréltem a nyomtató asztalt alumíniumra.
...na meg négy mást is átalakítottam rajta. Az eredmény nagyon jó lett, úgy megy mint a villám, nagyon gyorsan, egyenletesen megy és jól nyomtat. Meg vagyok elégedve vele, de ennek ellenére már megkezdtem új printert építeni ami sokkal jobb lesz, teljesen alumíniumból nagyon robusztusra készül. Majd arról is írok ha van érdeklődés rá. Ha az kész lesz akkor ezt vagy eladom vagy elajándékozom valakinek, vagy pedig elcserélem valami másra mert kettő 3D printer nem kell.
hunber | 21
2018-01-30 22:10:21
[17902]
Sziasztok!
Sikerült az induktiv érzékelővel az Autohome, meg a Z offset értéket is sikerült meghatároznom.
Viszont nyomtatáskor úgy tűnik, hogy a firmware-ben megadott értékekkel elcsúszott az X és Y nullpontom: define X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER 37 define Y_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER 50
A próba ábrát az asztalon kívül kezdi nyomtatni. : o ) Mit rontottam el, miért csinálja? Azt hittem, hogy a fenti értékek csak arra vonatkoznak, hogy a szenzor asztal feletti poz. legyen ne a levegőben próbáljon meg asztalt keresni. Cura Start gcode ban ez van : G28 X0 Y0 ;move X/Y to min endstops G28 Z0
Köszi előre is.
Dakota25 | 622
2018-01-30 21:58:02
[17901]
... persze most nem találok itthon egy 7805-öt, hiába túrok. Úgy emlékszem, a kimenete és a test közt 5kohm körül van. Az nem húzza "0"-ba a bemenetet. Úgy sejtem ez a hiba.
Nem vagyok egész biztos benne, hogy jól értem, amit írtál, de azért megpróbálom értelmezni:
A Marlin a végállásokat (főként zavarvédelmi okokból) NC kontaktokkal figyeli. Vagyis alapesetben zárt érintkezők = "0" = 0V = testre húzott bemenetek. Amikor rászalad a végállásra, akkor bontja a kapcsolókat az ütköző. Eredmény: "1" = 5V = táp -ra húzott (az ATmega belső felhúzóival) bemenetek.
Home parancs kiadásakor, ha magas szintet érez (vagyis Home-on van), megpróbál lejönni a Home-kapcsolókról kb. 10 mm-t. Ha ettől az elmozdulástól nem válik alacsonnyá a (XYZ) bemenet, azt gondolja, valami nem stimmel és leáll.
Szép estét! Felszereltem a nyomtatóra egy 3DTouch érzékelőt. Sikerült beállítanom, működik rendesen. Azt szeretném kérdezni, hogy a G29 kódot csak be kell írnom a start g-kódba, akkor minden nyomtatás előtt elvégzi az asztal letapogatását?
Azért ez túlzás. Az érzékelő már működik, de a Marlin 1.1.8 még nem. Ha feltöltöm, és adok neki egy home parancsot, akkor minden irányban kb. 10 mm-t tesz meg, aztán leáll a rendszer. Ezt még próbálgatnom kell.
Ok, akkor tudjuk, hogy PNP és NO. Kösd be a stab IC-t a következő képpen. 1-es láb fekete, 2-es láb kék A 3-as és a kék között mérj feszt amikor érzekel.
Rátettem egy másik szenzort, ezzel tökéletesen műxik!
Rossz volt az előző induktív érzékelő.
Devecz Miklós | 2658
2018-01-30 20:05:05
[17891]
Kipróbáltam.
12V direktben rákötve a (+) (-) vezetékekre, fémes felülethez közelítve felvillan a visszajelző dióda, tehát így működik. A jelvezeték és a (-) közt 12V-ot mérek a dióda felvillanásakor.
Nekem nem ilyen szenzorom van, de ha közelítek, akkor megjelenik a feketén a tápfesz, ha eltávolítok tőle, akkor meg lekapcsol. Itt amikor van tápfesz a feketén, a stab IC akkor ad 5V-ot a bemenetre. (gondolom, a bemenet ezt várja, úgy van konfigurálva))
Első közelítésben összeállítottam a kapcsolást, de gyakorlatilag nem történik semmi. A 12V rákapcsolásánál kigyullad a visszajelző lámpa a szenzoron, és hiába közelítek feléje bármit, nem reagál.
Holnap megmérem a reakcióit, de szerintem maga a kapcsolási rajz nem stimmel.
Köszönöm! Így már kezdem érteni. Na akkor visszarakom az induktív érzékelős firmwaret. Most csináltam neki egy optocsatolós leválasztást, mert az ellenállás osztós megoldás nem nyerte meg a tetszésemet. Már bánom, hogy nem figyeltem oda, hogy 5V-os legyen és ne 6-36V... Kedves Miklós te milyen típust használsz ? Ha rám hallgattok akkor optocsatolóval oldjátok meg. Minden egyéb megoldás (ellenállásokkal) nem megbízható és nem iparos. : o )
Egy optocsatoló kell hozzá pl 4N35 1K ellenállás egy 10K ellenállás és kész.
Opto egyes lába 1K ellenállással tápra (12V pl) Opto 2. lába induktiv érzékelő Sens vezeték. Opto kimenete 3. láb 10K ellenállásal 5V--ra. Illetve kártya bemenetre. 4. láb meg 5V föld.