Van egy 44 darabból álló modellem (mindegyik 278,22x155,96x17mm tábla). Mivel nagyon sok darabból áll, így nagyon sokáig tartana nekem egyedül kinyomtatni.
Ha van olyan akinek van kapacitása és gépe bevállalni, az kérem írjon rám privátban, hogy megbeszéljük az anyagiakat.
Előre is köszönöm! :R
keri | 14033
2018-04-20 17:11:44
[18224]
Hogyne tudnék versenyezni a tömegtermeléssel. Mire mindenki ráteszi a hasznát, sokkal olcsóbb lesz amit én nyomtatok, mert még a kínaiak is keresni akarnak. Ezen felül jobb is, mert ha hibája van akkor én kijavítom. Pár gramm műanyag meg nem drága.
Műanyag rosszabb mint az alu? Mert szerinted mitől jobb? Ezen az alkalmazáson, nincs olyan terhelés amiben előnyt jelentene, legfeljebb jobban néz ki.
Hiába sértődsz meg, gondold át, pontosan leírtad hogy lustaságból veszed Amúgy minek neked 3D nyomtató, ha ilyen problémáid vannak? Az első darabot nekem is itt nyomtatták ki.
Igen, nem bonyolult ha tudod mit hogy kell. Én is az első CNC-met kézi gépekkel csináltam, de beláttam hogy ha jobb gépeim lettek volna akkor jobb lett volna az eredmény mivel kézi fúróval nehéz sok száz lukat fúrni egyenesen/párhuzamosan 15mm-es alumíniumba. Kézi fűrészelésről nem is beszélve... Azóta már több komolyabb gépeket vettem, az utolsó ez:
Én építettem a nyomtatóm, és nekem sincs egy fúrón kivül más gépem kézi szerszámokkal készítettem, kézügyesség kell, gépekkel egy gyerek is megcsinálja!
Tömeg gyártásal nem tudsz versenyezni még egy alkatrésznél sem még magad hasznára sem néha! Nem olcsobb a bérnyomtatás+posta sem és még mindig az is müanyag marad! Elég sz@rakodni mechanikai+eletronikai+szoftveres nyügökel gép épitésnél pláne elsö nekifutásra... Kerülöm én is a bonyolitás (ez nem lustaság)...
Nem minden Kínai trehány. Európában is lehet vásárolni, nem sokkal drágább de nagyon sokkal gyorsabb a szállítás. Nem minden részét lehet otthon csinálni, venni kell több alkatrészt hozzá (Kínából...???) azokra is kell várni. Mit jelent "normális extruder" és mi a "drága" neked? Az mindenkinek mást jelent... Nyomtatás csak pár óra, az igaz, de tervezni is kell, na meg nem mindig jó az első nyomtatás, néha kettőt vagy még többet is kell csinálni. Lustaság készet venni? Biztos vagy benne? Szerintem néha jobb rendelni és várni, mert az időt másra is lehet használni ha pedig időbe rendelsz valamit akkor a várási időt ki lehet jól használni. Na meg ha csinálni akarod akkor már egy gépednek kell hogy legyen. Nincs mindenkinek erre lehetősége.
Mindennek van előnye/hátránya. Én még nem csináltam, de lehet hogy kipróbálom az új gépemre ha nem leszek megelégedve azokkal ami van.
Mert jobb mint a látványos, ám de többnyire trehány kínainál? Mert pár óra alatt megvan, szemben a több hetes kínai kiszállítással? Mert pontosan illeszkedik arra a helyre ahova terveztem? Mert egy normális extruder elég drága?
Üdv! Lassan alakul a nyomtatóm. Megérkezett a BLtouch szenzor a nyomtatóhoz de nem akar összejönni a beállítása a leírás alapján. A távolságot 8.3mm-re állítottam ahogy a kép mutatja (érzékelő ház és fúvóka közt). Z home után mikor leteszi a tüskét azonnal hibát jelez. Kicsi szerintem a távolság az asztal és az érzékelő közt, viszont mindenhol ezt az értéket olvasom. Használ esetleg valaki ilyen kínai csodát? Ha igen, hogy állította be? Az alaplap MKS SBASE 1.3
keri | 14033
2018-04-17 00:41:56
[18211]
Főleg azért mert 20-30milla egy ilyen nyomtató ami erre képes
Az 5 perc nem hangzik rosszul, az már jó lenne Először megnézem, hogy amit gyárilag adtak az Anet a8-hoz, azt 24V-tal tudom-e használni. Ha nem akkor lehet beruházok rá egy 24V táppal együtt.
Nem kell 20 percet várnod, még 10-et sem. Mint mondtam hőszigetelés és feszültség növelés. Teljesen felesleges 500W-al fűteni egy 20 centis lapot, mert csak az üveged törik el. 30centis, vagy nagyobb lapnál van értelme nagyobb teljesítménynek, mert az több mint dupla felület.
Ezt a 15-20 perc várakozási időt szerettem volna csökkenteni. Ha lett volna mondjuk egy 400-500W-os akkor vettem volna, de 200W-tal nem igen vagyok sokkal előrébb. Így marad türelem
Felesleges bonyolítani. Elektronnak jó projekt, de nem drágák az alkatrészek, össze kell rakni azokból.
Nekem a legolcsóbb szabvány 215*215-ös NYÁK-ból kialakított fűtőlapom van. A rétegrend: Alulap, parafa, fűtőnyák, csavarozva ragasztva, aztán 3mm üveg csipesszel vagy kaptonnal rögzítve. De vannak alu NYÁK-os fűtőlapok is. Ez szerintem jobb. Ennek simán az aljára mehet a parafa kaptonnal, üveg rá csipesszel és kész. Bőségesen elég az a ~140W amivel fűt ez alapból. Nálam 50%-al nagyobb feszültséget kap, így meg kifejezetten gyors a felfűtés. Egy 20centis lapnak nem kell 200W feletti teljesítmény, csak minimális hőszigetelés.
A 4mm-es üveg nekem amúgy nem jött be, a túl gyors felfűtés közben elrepedt spontán. 3mm ablaküveg viszont még épp elég erős, és csak akkor törik el ha ráejtem a szerszámot, vagy teljes kihűlés előtt akarom lefeszegetni a munkadarabot
Előzmény: Szalai György, 2018-04-13 16:42:40 [18195]
keri | 14033
2018-04-14 10:05:08
[18198]
Én mindig magamnak nyomtatok extrudert, és mivel kifogástalanul működik, soha eszembe nem jutott venni. Ennek a mintájára szoktam tervezni. Az egyszerű, bárhova alkalmazható konstrukció mellett azt szeretem benne, hogy ennél nagyon könnyű befűzni és garantáltan nem megy félre a szál, mint jó pár túlkomplikált de felületes tervezésnél.
A 200W a 200x200mm-es asztalhoz bőven elég. A szokványos 12/24V-os PCB asztalfűtések 140-150 wattot tudnak, és ezzel is simán fel lehet fűteni az üveget 110-120 fokra. (persze kell hozzá vagy 15-20 perc)
Most bontottam egy kávéfőzőt, annak is a kávé tartóját lehet fűteni ami melegen tartja alapesetben a kicsorgott KV.t
Előzmény: Szalai György, 2018-04-13 16:42:40 [18195]
Szalai György | 9490
2018-04-13 16:42:40
[18195]
Alumínium lapra szerelt régi villanyvasaló talp is alkalmas lehet, akár döglött vasalóból is. A hőfok szabályozójuk szokott bedögleni, a talpba épített fűtőszál attól még működik, külső szabályozással. Nincs az a háziasszony, aki ne szeretne egy új vasalót és adná oda érte a régit.
Ilyen az öreg nyákszárítóm is. 5mm vastag alu lap, az alján egy vasaló talppal. A felette lévő lefedett légtérben van a hőfok érzékelő, amiről egy egyszerű elektronika kapcsolja a vasaló talpat egy kis relével.
Az első próbáknál, amikor az ABS-el kísérleteztem 120 fokig mentem fel, de most már csak a 105 fokon használom. Szerintem a 120-at is bírná, de a 105 fokkal mint írtam 2 éve használom. Ha 90 fok fölé megy az üveglap nekem már kitépi az üveget az ABS.
Megkérdezhetem, hogy 100-110℃ milyen gyorsan melegszik fel? A mostanival az a gondom, hogy 95℃ is kb 15 perc, 100-110 meg már maga az öröké valóság. Ráadásul amennyiben megy a tárgyhűtés akkor nem is tudta tartani a hőmérsékletet. 220V-os szilikonos hot bed-eket kezdtem el nézegetni, igaz itt 220*220 méretben csak 200W-ost találtam (300*300 már van 750W is). Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?