Amúgy meg próbáld ki, ha úgy is kéznél van a tápod. Dugd össze egy darab dróttal a kimenetét és nézd meg hány Volt feszültséget mutat. Ne aggódj nem lesz semminek baja. A 3Amperes, vagy amire beállítod, korlát szépen visszaszabályozza a 0 körüli ellenálláshoz a feszültséget, értelem szerűen 0V körülire.
Na tehát ha van egy 2Ohm-os ellenállásod és MAX. 3Amperes tápod. Akkor mekkora feszültség fog esni azon az ellenálláson? Igen. 2Ohm*3Amper=6V A tápegység elektronikája erre fog korlátozni. 3Amper és 6Volt pedig hány watt? 3*6=18W
Az Ohm törvényéből következően, ha 24V-os feszültség esést 3Amper áram mellet akarsz kelteni, akkor 24/3= 8Ohm. Vagyis ekkora ellenállást kell rátenned hogy ez működjön.
Igen, de ha nincs 24V 12A csak 24V 3A akkor az 72W, nem 18W. Természetesen, 30V 3A az 90W... de nem értem miért 6V-al számítod, a 0-30V 3A labortáp nem ad 24 Volton is 3A? Legalább is az én tápom így működik.
Igen, viszont ha 24V-ot rákapcsolsz, a 2 Ohm-ra akkor az 12Ampert követel. Vagy megfordítva, ha 30V 3A-es tápot rákapcsolod a 2Ohm-ra akkor 3Ampernél leszabályoz, és 6V feszültséget és 18W teljesítményt fog prezentálni.
pontosan 10Ohmnál optimális a teljesítmény illesztés a labortápnak, ilyenkor lenne 30V 3A és 90W a terhelésen a teljesítmény.
Nem néztem a kapcsolását. Amit a kínaiak árulnak ilyen rajzolatút, ott sorsan és párhuzamosan is be lehet kötni, de ők vastagabb fóliás NYÁK-ot használnak, nem a hagyományosat.
Ezért mondom, 24V-os tápot vegyél hozzá, arról még a vezérlő elektronika is elmegy, még jobban is pörögnek a motorok, és akkor lesz értelmes teljesítménye. ~200W környékén már nem lesz gond a felfűtési idővel.
Amiket használtam gépeket az alábbi "szendvicsek" voltak - hordozó : alu lemez 5-10mm - hőszigetelő: szinte mindig parafa egy esetben közetgyapot - fűtő egység : PCB vagy szilikon 230V-os - hőátadó azaz a tényleges felület amire nyomtattam: - üveg 3-4-5mm, simán nyomtattam rá PLA-ABS-PETG semmi hókuszpókusz, saját gépemen is ez volt - homok fújt üveg 3-4-5mm mindent tudtam rá nyomtatni de egy idő után kellet a hajlakk mert elhasználódott a felület. - sima alu lemez + hajlakk ( a tulaj szerint ez a tuti ) nekem nem jött be - alu lemez + "Build Plate Tape" , nagyon jó nem kell hozzá semmi segéd anyag , amit most építek gépet azon is ez lesz
Előkotortam egy HP-s notebook tápot.(19,5V 10,3A 200W) Erről tápolva a nyákomat...
19,5V 8A-ról indul, ez ~150W. Kb. 10sec után visszaesik az áram,és stabilan tartja 19,5V 6,2A-t, ami ~120W körül van. 2-3 perc után,(szabályozás nélkül direktben) beáll az asztallap hőmérséklete az infrával mérve, 105-106C°-ra. Feljebb még menne talán lassan pár fokot...(de úgy hiszem, nem is kell?)
Tetszik ez a notebook táp.:) Tenyérnyi, vékony/lapos...pont elférne az asztal alatti üres, kihasználatlan térben.
Az asztal "rétegsorrendjéről", praktikákról...írhatna valaki.
Párhuzamos a két fél oldal kötése. (de azt hittem, ez látszik a képeken):) Úgy kettő Ohm a multiméter szerint.
No de, vannak már méréseim is.:)
Öreg labortápom csak 0-30V 3A-es, így arról nem tudom tesztelni.:(
Viszont, próbára ráakasztottam egy PC tápra. Terhelve, 11,64V a feszültség a tápon, a soros árammérő,(Ganzuniv 3) 4,5A-t mutat. Így, számolás szerint 52-53W a lap teljesítménye.
A nyákot kartonlapra fektetve, a nyákra téve a 3 mm-es eloxált alu asztallapot, egy infrás hőmérővel mérve az alulap felületén stabilan tartja a 60°C fokot. Följebb nem megy, de az egész felületen egyenletes a hőmérséklet.
Azt nem írtad, hogy soros, vagy párhuzamos kötésnél 2Ohm. 12V-on 72W 24V-on 288W Ha párhuzamosan kötve 0.5 Ohm, akkor ott 12V-ra is 288W.
Ha esetleg pontatlan a műszer, ami ilyen alacsony ellenállásnál annyira nem meglepő, és párhuzamosan kötve 1 Ohm, akkor lenne a 12V-on szabványos 144W.
Esetleg ha mégis problémás akkor egy 300W körüli 24V-os tápon le lehet venni a feszültséget pár V-al és akkor kényelmesen elviszi az egész nyomtatót, mert mondjuk 20V-on 200W, ami már elég jó.
SLA nyomtatónál hogy szokták fényezni a felületet? Gondolok arra, hogy kinyomtattam egy figurát, és egyrészt a rengeteg alátámasztás mindenféle pöttyöket hagy a felületen, meg, ahogy ezeket lefarigcsáltam elég feltűnő a faragás nyom. Meg amúgy is eléggé matt a felszín, máshol meg azt látom hogy gyönyörű csillogó fényes.
Eljárásom: Kinyomtatom, hagyom lecsepegni az anyagot, aztán alkohollal lemosom, amíg puha addig lefaragtam a felesleges dolgokat róla, majd UV lámpa alatt felkeményítettem.
Mondjuk oldjak fel alkoholban egy kis resint, és mártogassam abba?
szf | 4419
2018-05-22 22:13:10
[18510]
Jaj már! Menj le adj neki. Figyeld meg milyen szépen szárad. Nekem erre nincs időm!
Vagy ez lesz, vagy valami más.:) (esetleg, 230V-os?)
Törölt felhasználó
2018-05-22 21:21:13
[18505]
Igen, AUX nincs, de erre a megoldásra én is gondoltam, de semmi előnyt nem láttam róla. Ezek a NEMA17 motorok elég gyengék, egyszer beállítom akkor nem fognak átállni, ezért nem kell külön a Z tengelyeket nullázni. Ha majd probléma lesz vele akkor elég egyszerűen át tudom alakítani.
Azon kívül amit te mondtál, más megoldás is van, mivel csak egy EN kell nekem, az pedig azt jelenti hogy négy kimenetem szabad használat nélkül.
Látom nincs AUX port a vezérlődön. Ha nem használod az összes végálláskapcsolót, akkor 2 kivezetéssel (mondjuk X_MAX, Y_MAX) már vezérelhetsz egy léptetőmotort.
Az mindegy hogy nagy asztal vagy nem, mert nem arról van szó hanem hogy hogyan kell párhuzamosan kötni két léptető motort.
Külön mozgatás az más probléma, azt én nem tudom megoldani. A GT2560A+ kártyán nincs elég kimenet külön hajtani, csak öt motort lehet rá rakni, és mivel két filament motorom lesz, ezért a Z csak egy kimenetet tud használni és ezért kell párhuzamosan kötni nekem. Nem tudom, lehet hogy van 6 motoros kimenetes kártya is, de nekem nincs.
Van valakinek tapasztalata az MKS Sbase (smoothieware) klón és a MKS 2,4" LCD konfigurálását illetően? Az LCD működik a smoothie klón szintén "csak" nem hajlandó az LCD-n levő menü alapján dolgozni. pl. még a termisztor értékeket sem olvassa ki...
Mit kell(ene) még állítani az alaplap konfigján? Az LCD smoothie módra van állítva. Sajnos a dokumentáció kínai módra elnagyolt...
ivanovp | 219
2018-05-22 10:50:08
[18499]
Köszönöm. Sajnos nem tudom, hogyan lehet az USB soros vonalon lekérdezni a verziót, magától meg nem írja ki. De a binárisban megtaláltam. A legújabb ez volt: edge-c819aa6, a korábbi ez: edge-ededcd5 (Megjegyzem, a verziószámozás sem tetszik a smoothieware-ben, a GIT hash-ből nem derül ki melyik a korábbi.) Megkérhetlek arra, hogy elküldd nekem emailben/FTP-n/akárhogy ezt a firmware-t? Előre is köszi.
Nagy asztaloknál még jobb, ha a két Z motort külön tudja mozgatni a FW és két végálláskapcsoló is van hozzájuk. Egy 500x500 mm-es asztalú gépen végül így oldottam meg a Z mozgatást.
Igen, két A4988 van egymásra forrasztva, csak a négy léptető motor pin-en kívül. Az alsó hajtón semmi változás, annak a motorja eredeti helyre van dugva, de a felső hajtó motorja a zöld/szürke szalagra van dugva. Elektromosan így kell léptető motort párhuzamosan kötni, nem mint ahogy legtöbben csinálják, egy hajtót két motorral.
Ezt majd a legközelebbi videón mutatom meg mert azon a végső megoldásomat mutatom.
Köszi, de nem vagyok profi. Építettem már három CNC-t, elsőt nem fejeztem be mert rájöttem hogy gyenge lesz, a másodikat tudtam használni jól, de a harmadikkal nagyon meg vagyok elégedve. Azután gondoltam 3D nyomtatást is kipróbálom. Azért vettem egy műanyag olcsó nyomtatót mer nem tudtam érdekelni fog vagy nem, de gyorsan beláttam hogy érdekel és eldöntöttem újat építek "semmiből". Én is "semmiből" építettem mer sok alumínium maradékom volt. Szeretek alumíniummal csinálni dolgokat mer szerintem azzal könnyű dolgozni meg gépeim vannak, vágni/fúrni alakítani tudom meg a CNC-t is lehet használni rá ha kell.
Ha lenne lézer vágóm meg egy csomó plexi akkor én sem vettem volna plexi nyomtatót hanem csináltam volna mint te, de gondolom én akkor sem tudnék olyan szépet csinálni mint te csinálsz.
Nyomtatot-e már valaki Devil Design Filament ABS+ anyaggal. Mi a tapasztalat vele. Egyáltalán van észrevehető különbség a "+" és a nem pluszos között. Az Angliából vett ABS-sel megvoltam elégedve, csak fogytán van és nincs olyan szín ami kellene.
Törölt felhasználó
2018-05-21 23:44:25
[18491]
Két Z motort hajt. Ez jobb megoldás mint két motort párhuzamosan kötve hajtani.
Te, profi gépet építesz, profi módon, profi cuccokból.
Én... Próbálok a "semmiből" megépíteni egy elképzelést, ami, ha a mostani állapotát nézem...talán életképes lesz. Hogy itt-ott csillog-villog, meg tetszetős... Az a plexinek köszönhető, nem nekem.:)
Gondolom, a két "Z" motor meghajtója van egymásra "dugva", közös vezérléssel. A kettő közül kijövő szürke/zöld csíkos szalag, a második "Z" motorra mehet. (ötletes)
A szakmai segítséget megköszönöm... Neked is, másnak is, ha kapok. Te már profi nyomtatós vagy, én meg mint a kiskutya, csak most tanulok nyomtatót "ugatni".:)
Egyelőre csak sejtéseim vannak,(pár hét itteni/másholi olvasgatás után) mit is kéne összeszednem egy "jó vezérléshez".
Nagyon szép lesz és gyorsan épül. Nekem kicsit lassabban, vagy más sorban készül.
Én már eldöntöttem a vezérlést és minden meg van az egész gépre. Múlt héten építettem egy tápegységet ami a motorokat 36V-al fogja ellátni a többit pedig 24V-al. Azon kívül külön 5V és 12V is van benne. Így néz ki, beépítettem egy kis PC dobozba.
Nekem is készül az új gépem, csak lassan, meg olyan szép sem lesz mint a PSoft gépe. Most adtam fel egy videót, bár nem ez az jelenlegi helyzet, mert tovább van építve.
Ezen a videón még néhány ideiglenes megoldásom van...
szf | 4419
2018-05-21 21:24:30
[18482]
Kell akkor segítek, mindenből van egy garnitúra vésztartalék. Azt majd megadod.