Nem tudom mennyire volt eredményes a gázon való kiégetés és a fogpiszkálóval való kapirgálás. Most így néz ki. A 0.1 mm osztású film alapján tényleg 0,4 mm körül van a furata. A belseje elég sötét, nem tudtam úgy belenézni, hogy a mikroszkóp ne a külső perem fényerejére álljon be.
PSoft | 18592
2018-11-16 11:51:59
[19830]
Nyugodtan melegítheted a fúvókát gázlánggal is. Sőt az a jó, ha begyullad,és kiég, nem kifolyik a filament belőle. Utána egy "alakított" végű fogpiszkálóval/gyufaszállal tökéletesen ki lehet tisztítani a salakmaradékot belőle. A furatba meg, egy vörösréz sodrat a fúvókaméretnél vékonyabb szála, párszor megforgatod benne kívülről-belülről,és tökéletesen tiszta. És már...mehet is vissza a helyére.
Amióta a "fejben" az extruder kilépőtől a fúvókáig teljes hosszban teflon csövet tettem, egyszer sem volt dugulásom.
Az extruder belépőnél, egy darabka "furatos" szivacsot a filamentre húzva, a szál sem visz be magával idegen anyagot, port, szöszmöszt, stb. az extruderbe.
Csere előtt, tolok egy pár cm-t(kézzel/szoftveresen) a felfűtött fejbe, majd kihúzom a fejből a filamentet, bele a másik,és mehet a nyomtatás. A szálcseréből kifolyólag, sosem volt még dugulásom.
"DIY az nem egyenlő azzal hogy rossz, na meg "gyári" az sem azzal egyenlő hogy minden rendben van 100%-ra"
Tökéletesen egyetértek. a DIY gépek előnye, hogy szinte minden testre szabható, módosítható. A gyári masinák a "hülyébbeknek" jó, akik csak felhasználóként akarják működtetni és nem bajlódnak a tervezéssel-gyártással. Cserébe a gyáron múlik mennyire "olcsósítja", azaz mennyi pénzért mennyire jó masinát rak össze. Meg persze az is, hogy mennyire engedi a "beleszólást" a gyárilag jónak ítélt beállításokba. A szálaim ugyanattól a gyártótól vannak (Gembird), de nekem is feltűnt, hogy a különböző színek eltérően viselkednek.
Tudom, hogy elírás de nem bírom kihagyni: "forróra melegíteni egy elektromos hűtőpisztollyal "
Ezután nyáron a hőpisztollyal fogom hűteni a sörömet!
Ez lehet a probléma annak ellenére hogy gyári. DIY az nem egyenlő azzal hogy rossz, na meg "gyári" az sem azzal egyenlő hogy minden rendben van 100%-ra. Abból is lehet probléma hogy amit te írsz, de még abból is hogy PLA-ról más PLA-ra cserélsz, mert nekem az a tapasztalatom hogy különböző PLA különbözően jó, van amelyiket jobban lehet nyomtatni van amelyiket nem. Meg ha poros lesz az is problémát okozhat.
Csak találgatunk, de minden dologra figyelni kell. Nekem még soha nem dugult el, de szerintem elég egyszerű kitisztítani. Fel kell a gépet jól melegíteni, ki kell a filamentet húzni, ki kell csavarni a fúvókát, fel kell újra forróra melegíteni egy elektromos hűtőpisztollyal (szerintem tűzön nem szabad mert az kormosítja és új problémát okoz). Ha jól fel van melegítve akkor a műanyag kifolyik, de én valahogy ki is törölném belülről valamivel hogy jó tiszta is legyen.
Az a baj (?) hogy nekem nem DIY hanem gyári nyomtatóm van. Bár elvben nyílt forráskódú a firmware, de billentyűzetről nem lehet semmit sem lehet állítgatni rajta a "szokásos" dolgokon kívül: fúvóka/filament méret, sebesség, hőmérséklet. Legfeljebb a szeletelőben (Cura-t használok) lehet bűvészkedni mint pl. a méretarány tényezők, mert az X és Y tengely más léptékben mozog elvben ugyanolyan meghajtás és motorok ellenére. Nem hiszem, hogy sok anyagot tolna, eddig szépen nyomtatott és a fúvóka csere után sincs gond vele. Talán filament váltáskor maradt benne egy kis PET-G amit a PLA-ra állított hőfok nem tudott megolvasztani és ezért dugult be. Most egyelőre hagyom az új fúvókát amíg "baja nem lesz", utána visszarakom a kiégetett/kikapirgált régit, hogy mi történik.
Hát, jah, vagy ha esetleg túlhevíti. Nekem se kellett még a fúvókát tisztítanom , max a teflon csőbe ragadt bele ha nem elég gyorsan rántottam ki a fejből.
Szerintem az okozta hogy túl gyors a filament adagolás. Ha az rendesen be van állítva akkor nem kell soha így tisztítani mert nem dugul el. De ha el van dugulva akkor ki kell csavarni, fel kell melegíteni hogy a műanyag kifolyhasson és ki kell tisztítani.
Nem tudom a kínai hogyan gyártja ezeket a fúvókákat, de a kaliberes méretnél(esetedben 0.4 mm)nagyon kicsi a "rétegvastagság" a belső üreg, és a fúvóka csúcsa között. (talán, ha 0.1 mm lehet) Nagyon könnyű egy óvatlan mozdulattal "felbővíteni".
Nagyítóval nézve, a fúvóka csúcsa/felülete se mindig ok. Érdemes óvatosan felpolírozni, szebb a nyomat utána.
Köszi, erre gondoltam. de nem marad valami ragacsos salak, "koksz" a fúvóka belsejében ami később dugulást okozhat? Nagyon nem merem kapirgálni a belsejét (sem), nehogy megváltozzon a luk méret.
Sziasztok! Ti milyen gyakran és hogyan szoktátok tisztítani a fúvókát (0.4 mm-es réz az 1.75 mm-es filamenthez)? Ma nyomtatás közben elkezdett "akadozni" a kifolyó anyag (PLA). Egyből dugulásra gondoltam és tényleg, az extruderhez kapott tűt nem tudtam a fúvókába dugni. Mivel kaptam csere fúvókát ezért kicseréltem és azóta gond nélkül nyomtatok. Ám itt van a bedugult darab. Mit kezdjek vele?
PSoft | 18592
2018-11-14 20:58:34
[19818]
Nahhh...'ezé nem lesz, baccameg! De még...tavasszal is hosszúak az esték.
Nahhh, majd a hosszú téli estéken...bele is költöztetem.:) (megszűnik a jelenlegi "gólyafészek" a gép bal oldalán.
végyé | 443
2018-11-14 14:21:03
[19813]
Üdv 60% os a kitöltés. Nem csináltam másikat mert nem voltam benne biztos hogyan tűri a stresszt, de hát bármikor csinálhatok. A fő dilemmám a kis és a nagy kerék találkozásánál fellépő nyíróerő elviselése volt. Ott ugye elég kicsi a felület és ott a réteg összeragadása viszi át az erőt, mondjuk a csapágy távtartó betét javít valamit a dolgon. Apropó, azt tudják az urak hogy a PETG-t igen jól oldja tetrahidrofurán? Manapság azt oldva ecsetelem be az üveglapot és igencsak leragad a tárgy
Azért gondolkodtam az átépítésen mert mikor a repülő alkatrészeit nyomtatom, akkor az adagoló úgy jár mint egy varrógép. Az előtte lévő, mágnesesen rögzített szálérzékelő folyton leesik a folyamatos rángatástól. A vásárolt programcsomag Prusa-hoz lett megcsinálva, és annál, csak 0,8mm mozgások közt a szálvisszahúzás. Nekem meg a bowdeneshez fel kell emelnem 6mm-re. Lehet, hogy a hőfok filament függő , de ott eredetileg 230 fok van beállítva, ezt is le kell vennem 190-re. Mikor a belső bordázatot alakítja ki, többnyire csak odanyom egy kis pöttyöt és már megy is tovább, a szárnyborítás, meg nagyon vékony, csak fúvóka vastagságú, vagyis 0,4mm. A sok szálmozgatástól meg olyan mintha pacázna a gép, mert mert a szárnyborda gyakran kitüremkedik a borításból. De volt olyan, mikor a darab egyik fele sima lett a másik meg kitüremkedett.
végyé | 443
2018-11-14 07:30:55
[19810]
Üdv Na had dicsekedjem egy kicsit Már volt szó róla nyomtattam egy fogaskereket a villanybicajom motorjába. Ehun-e
Először PETG ből de azt rosszul szereltem be és lemart pár fogat, gondoltam PLA az azért merevebb a második ebből lett. Na ezt már a megadott pozícióba tettem be és azóta is jól működik. Igaz nem megyek folyamatosan a villannyal , csak emelkedőkön használom de hát pont ilyenkor van nagy terhelésnek kitéve a fogaskerék. Kíváncsi vagyok mit fog hosszútávon szólni a zsiros környezethez és a fellépő erőkhöz.
végyé | 443
2018-11-14 07:19:58
[19809]
Üdv Én a direkt extruderest alakitottam bowdenesre, de aztán gyorsan vissza is Az álltalam nyomtatott dolgoknál semmi előnyét nem tapasztaltam, annál több volt a gondom vele. Biztosan belehet azt is állitani hogy jó legyen nekem nem jött össze.
Bár eddigi tapasztalataim alapján semmi bajom a bowdenes gépemmel, elültettétek bennem a kételyt, hogy lehetne jobb is. Arra gondoltam, hogy nyomtatok egy konzolt amivel a filament toló motort közvetlenül az extruder fölé rakom. Így a teflon bowden cső egyenes és akár csak 1-2 cm hosszú is lehet. Az már szinte direkt etetés. Kérdés, hogy a keménygumi görgők mit szólnak a többlet terheléshez.
Victor75 | 114
2018-11-13 22:42:45
[19807]
Gondolkodom, hogy a bowdenes gépemet átszerelem direkt extruderesre, mert a hosszú filementnek nagyon látom a hátrányát a sok gyorsjáratnál (6mm-eket kell visszarángatni) Egyenlőre egy MK8-as lesz felszerelve, ilyenem van itthon. De rendeltem egy Titan extrudert is, viszont ez ha jól nézem már áttételes, vagyis gyorsabban kellene a léptetőmotornak forognia ugyanannyi szálelőtoláshoz. Ezt szeletelő programban lehet valahogy állítani, vagy a firmvare-t kell valahogy megbuherálni? A nyomtatóm oldalán vagy hasonló előtoló egység felszereléséről videó, de se az egységet nem látom mint megvehető tartozékot, se a videóban szereplő program nincs a nyomtatóhoz kapcsolódó, letölthető programok közt. Mega-S szálelőtoló
Törölt felhasználó
2018-11-13 14:56:52
[19806]
Gyanakszom inkább a sorosport buffer részre gyanakszok pc az ok szerintem asrock q1900dc ment! Ami a videon van ESP3D wifis megoldással ment lightburn és ramp szerverrel is ... De jó hogy leirtad amit te is tapasztaltál ramp szerverel ! Ami létezik távoli megoldás azt mind ki kell próbálnom! Még utazik a pi zeros megoldás remélem az nem lesz gond otprint.... Jó látni aki próbál segíteni nem csak halhatnak... köszi a help!
Gyenge PC-vel,(Compaq 6710b laptop, 4GB ram, 2,4GHz proci) én is hasonlót tapasztaltam Repetier Host-nál. Probléma volt, a nagyobb .stl file-k feldolgozása is, 60Mb körül, már kevés memóriára hivatkozva meg szokott állni a feldolgozás. Mióta PC-t cseréltem, azóta nincs ilyen gondom.
Adatkommunikációs probléma? Ezt láttam a Repetier Host nyomtatás alatt gyenge PC-vel. Nekem az volt problémám amikor egy laptopon keresztül próbáltam hajtani USB-n keresztül és nyomtatási előnézet is volt meg más programot is akartam párhuzamosan használni. Amikor megszüntettem nyomtatási előnézetet és másra nem használtam a PC-t akkor jól ment, meg akkor is amikor kicseréltem a PC-t egy gyorsabbra vagy pedig SD-kártyán keresztül nyomtattam.
Az a kis bökkenő, hogy limitálva van adatbázis oldalon - szándékosan - a hozzászólás hossza. Jelenleg TEXT-re van állítva ami 64kB hosszat engedélyez. Ez a jelenlegi UTF-8 kódolásal mintegy 21.000 karakter lehet. A te hozzászólásod ennél hosszabb volt, ezért ott csonkolódott, ebből lett a galiba. Tettem bele "védelmet" mostantól jelzi és nem engedi elküldeni ha több mint a megengedett. Előnézetben is működik a "védelem" (eddig ott jó volt ha egyébként sok is volt). Lehetőség szerint a "giga méretű" kódokat linkeljük, rosszabb esetben 2 hozzászólásban berakható.
Azt hittem jól raktam fel, minden más fórumra így szoktam.
Ide raktam a kódot, de mégsem lett jó.
Most látom hogy ez a rövid jó, de lehet hogy azért nem ment mert a config fájl hosszú....?
Nem merem újra próbálni mert Chrome probléma is van...
Előzmény: Törölt bejegyzés
Törölt felhasználó
2018-11-11 18:36:57
[19793]
OK, nem értem mi volt a problémád azzal hogy úgy ment fel (hibából) de ha problémád van akkor a Chrome a probléma és én azt oldanám meg előbb ha én azt használnám.
Ilyet máskor lécci-lécci-lécci NE! Mit sem sejtve beléptem a topicba és az okosnak mondott telefonom lefagyott a kilométeres hsz-től. Hiába indítottam újra, a Chrome alapból ugyanazt az oldalt próbálja betölteni ahol legutóbb járt, megint lefagyott. Le kellett törölnöm a chrome-ot és újratelepíteni hogy elfelejtse a rontást.
Előzmény: Törölt bejegyzés
Törölt felhasználó
2018-11-10 21:22:08
[19787]
itt reg nélkül is lehet fájl megosztást csinálni és ide be linkel... https://files.fm/
Auto pid kalibrálást meg érdemel a gép az alap pid szinte semmire sem jó ugy +- 5c is lehet a hisztézis... infra folt szerűen mér 5..10cm terület kell az olcsobb infrás cuccoknak hogy becsült értéket is mutasson....
Nálad az asztal kb. olyan meleg, mint amit az infra mutat, nálam nem. A fejet én nem mozgás közben, hanem "előmelegítés" alatt, statikusan mértem. Kb. 1 cm messziről mozgatva a hőmérőt próbáltam a legnagyobb hőfokot elcsípni. De a legutóbbi kedves fickó már egész jó lett PET-G-ből. Sehol egy hiányos réteg, szakadozás. Már csak a támaszok sorjamentes eltávolítására kellene egy jó módszer, mert eléggé "szőrös marad utánuk a darab.
PLA-t nyom, 60 °C beállított asztal hőfokkal, a fej, 205 °C-a van állítva.
Infrással mérve az asztal felületét, 56-58 °C közötti a mért érték. A fejet nem tudom reálisan mérni, az alkalmazott csillámlemez "hőszigetelés" miatt. Magán a fúvókán tudnák mérni, de az sem lenne most reális, a mozgás, no meg a nyomathűtés miatt.
Holnap hazahozok egy kontaktot is, ráteszem az asztalra és beborítom valami hőszigetelő réteggel, hogy ne legyen nagy hőveszteség. Kíváncsi leszek az eredményre. Most a lehető legnagyobb (255°C) hőmérsékletre állítottam a fejet és 80°C-ra az asztalt. Újból megpróbálom a PET-G-t. Már 8 mm magasan jár a fej, eddig biztató a tárgy kinézete. Nem réteges, nem lukacsos. Várom az eredményt, de az csak órák múlva lesz meg, kb. 60 mm magas a "dolog".