Ha... "6mm-es csövekkel szereltem a szerszámhűtést, Festo csatlakozókkal fel vagyok szerelkezve rendesen, illetve van 1/4 és 1/8-os menetfúrom is."
Akkor miért akarsz abba az (szelep)alaplapba UNC 1/4-20 -as menetet fúrni..? 6mm-es csövekhez a Festo csatlakozó készletedben nemigen fogsz ilyen menetűt találni.. Inkább jellemző az M5, G1/8, G1/4 -es testmenet..
Kivettem a két tömítőgyűrűt... 3 mm-es a belépő/kilépő furat, a furatok 7,5 mm-re vannak egymástól. Nem lehetetlen ezeket bővíteni, de... Jobban jársz, ha csinálsz hozzá egy adapter tömböt, megfelelő csatlakozókkal.
Nincs menet a szeleptestben, felületen tömít az "O" gyűrűkkel. Kell hozzá csinálnod valami hasonló alaplapot mint a képen van, amit felfogatsz a szeleptestre. Az adapterbe teszed a Neked megfelelő csatlakozókat.
Inox szelepek, emlékezetből kb. 4mm az "áteresze". Eredetileg egy ipari tintás nyomtató szelepei voltak egy tömbre felfogatva 2-2 csavarral, O gyűrűkkel tömítve. Ha megfelel és csinálsz hozzá egy csalakozó plattformot, adok belőle. Valakinek itt a fórumon már adtam ugyanilyet, valami nagyon hasonló célra, mint amire Neked is kellene.
köszönöm, hogy megtisztelted a topikomat, még mindig a 3D nyomtatott csodád hatása alatt vagyok.
Na de komolyra ordítva, a FogBuster-nek ugye 2 bemenete van, egy sűrített levegő, ezt vezérlem programból vagy az UCCNC paneljéről. A másik hozza a hűtőfolyadékot és amikor arra is szükség van, akkor azt kézzel lehet megnyitni ill. szabályozni a folyadék mennyiségét. Na már most, ha elfelejtem (volt már rá példa) a munka végén elzárni ezt a tekerő gombot, akkor frankón visszafolyik a tartályba egy jó hosszú csőszakaszon a hűtőfolyadék és legközelebb egy csomó időm elmegy, mire újra föltelik. Ennek kiküszöbölésére szeretnék a folyadék ágba is kötni egy, gyakorlatilag visszacsapószelepet, de olyan formában, hogy szintén vezérelhető legyen. Kézzel max. a mennyiséget kell menet közben szabályozni, de nem kell aggódnom többet azon, hogy levegőre fut.
Mit akarsz átengedni azon a mágnesszelepen és milyen keresztmetszetben?
szaky27 | 579
2020-04-27 18:05:33
[1757]
Szuper, egy másik projekthez vettem egy arduinot de azóta is a polcon van idő hiányában Köszi a segítséget Majd a fa megmunkálásról is kíváncsian várok képeket esetleg videót
ha adsz egy mail címet, akkor elküldöm a tesztet vagy bedobom ide drive-os linkben. A forrasztóolajom egyébként most jött meg és frankón működik a múltkor rendelt tollal. A paneleket én minden befejezett forrasztás után letisztítottam Alkonek-el és szépen lehozta a forrasztási maradékot.
Nagyon szuper lett ilyen teszt program nekem se lenne rossz, újra forrasztgattam a ledeket és szépen világít mindegyik, viszont az a bajom, hogy mintha "zavar" lenne az éterben, mert azok a ledek amiknek nem szabadna világíatni furcsán vilognak De érdekes, hogy a paneleket szét szedve kettesével meg nem villognak.... . Az óra működik, ha azt nézem, csak a villogásokat kéne megszüntetni. Kérdésem, hogy szerinted a forrasztásnál rajta maradt gyanta okozhat ilyen zavarokat a rendszerben? tervbe van, hogy izopropillal lemosom a gyantát, remélem az megoldja a dolgot majd
én is elkészültem a LED panelek forrasztásával és összességében sokkal jobban féltem tőle, mint amilyen jól sikerült belejönni az első panel után. Persze nekem is akadtak gondjaim, mert a 124db LED egyik darabjánál a 4 lábból az egyiket nem forrasztottam meg és az kinyírta a mögötte lévő 10db-ot, szóval ezek helyére újat kellett rakni. Morvfer7 fórumtársunk küldött egy arduino-ra való LED teszter progit, így le tudtam próbálni a kompletten (ideiglenesen) összekötött paneleket. Aztán kaptam egy új firmware-t is, mert a bal alsó LED a másodperc váltásoknak megfelelően mindig villogott és ez zavaró lenne a kész óránál. A neheze mondjuk még hátravan, mert a faelemeket pontosan kell kivágnom a CNC géppel, remélem sikerül.
mivel új (POM) szerszámtárat kell készítenem és a magasságmérő is máshová kerül ezáltal, meg kellett rajzolnom pár alkatrészt úgy, ahogyan az a gépen is szerepelni fog, nehogy ütközés legyen belőle később. Sikerült beszerezni, valamint megrajzolni a hiányzó alkatrészeket így majdnem teljes a fix elemek listája. ISO10 ER16 collet chuck például nem volt sehol, ezért azt kénytelen voltam megrajzolni.
Csuhás | 6722
2020-04-13 13:35:38
[1747]
Egészen kis méretű smd alkatrészek is simán forraszthatók pákával. 0805 még kényelmes de szereltem panelt 0402-vel is. (1 * 0.5mm) Egy két darabos nyákokhoz szvsz a leghatékonyabb megoldás. Mondjuk a BGA tokozást így már nem lehet használni.
remrendes | 4150
2020-04-13 11:52:39
[1746]
A nagyobb alkatrészeket, pl SMD vagy "pin in paste" csatlakozókat ragasztják.
Szia! Erre én is tudok nagyjából válaszolni, mert SMD csarnokban dolgozom sok éve. Nálunk a forrasztókemencéknél a csúcshőmérséklet 260-270 Celsius. Kb 5 perc, mire a panel végighalad benne. Persze a kemencén belül fűtőzónák vannak, amiket különböző hőmérsékletre lehet beállítani. Előmelegítés - tényleges forrasztási hőm. - hűtőzónák. A különböző típusú panelekhez más-más hőprofilt csinálnak a mérnökök. Van kétoldalas NYÁK, aminek mindkét oldalára ültetünk alkatrészeket. Ezek kétszer mennek át a kemencén. Második alkalommal a panel alján már a beültetett, forrasztott alaktrészekkel.
Ez egy SMD beültető-melegítő szerkezet. Az elkészített nyák lapot egy sablonon keresztül be kell kenni pasztával, majd egy másik sablonnal fel kell helyezni az alkatrészeket. Ezzel a "masinával" szabályozott felfűtéssel, és hőn tartással megolvasztódik a paszta.
Köszi, de nem az alkatrészrajzok érdekelnek, csupán az, hogy mire való/használható? Az életemből kimaradtak a NYÁK-al történő időtöltések, de mindenesetre érdekel a technika.
Akkor majd ha készen állsz vele képet/videót szívesen megnéznék a kész műről Hoppá, jó tudni, hogy az ón se mindegy, hogy mit használ az ember hozzá, nekem csak gyantám van itthon, szemre úgy tűnt, hogy szépen bement az ón mindenhová, de a gyakorlat mást mutat Kitartást majd az épításhez, én kb befontam a hajam így is mire minden led a helyére került :D
a párizsos órám működik igen és évek óta hibátlanul megy, de ez a Lixie még nem áll olyan szinten.
Most rendeltem pár cuccot a hestore-ból, mert SMD-t még soha nem forrasztottam és hát valljuk be, azért ahhoz kell pár célszerszám. Nincs csipeszem, folyatószerem, ónszippantóm, SMD-hez való ónom, stb. Egy ebay-es pákát vettem tavaly erre a célra, ami digitális hőmérséklet kijelzős, remélem megfelel ehhez a munkához. A vége sajnos hegyes és jobb lenne ha csapott ék alakú lenne, mert azzal jobban lehet a hőt közvetíteni, de majd meglátjuk.
Szóval az összeállítás még odébb van, előbb ki kell marnom a fákat, aztán ha megjött a rendelt cumó, nekiállhatok a LED-ek forrasztásának. Na és persze a kondiknak, amik félelmetesen aprók.