Ez működik? Mert akkor én is ilyent vásárolnék. Volt itt szó a Vazelinről, egyébként azt pl. a Lidlben is lehet venni, saját márkásban, emberi "használatra", szóval nem kutyának vagy valami.
Csak szívatod magad azzal a festékkel túl vastag az a jelöléshez,vegyél egy zacskóval ebből és a patikában egy tégely vazelint,tetszés szerint keverd össze,nem szárad be. A gyári festék sem szereti a hideget meg a hideg vasat,az is megdermed.
Nekem ez működik rendesen,bár nem mondom hogy nem szárad meg,de ilyen időben (mühely 14-16 fok) elvan pár óra hosszáig,talán 4-5 óra.Olajjal még nem kevertem hogy mit reagál rá.
Még egy hiba lehetőség: A sima olajfesték, és az ahhoz való színező paszta nem jó mert azok megszáradnak, így nem jól jelölnek, illetve a festék is a leggondosabb zárás ellenére is bőrösödik, ami lehetetlenné teszi az ilyen felhasználást.
Basszus,igazad van Néztem valamelyik topikba a fickó videóját ahol az elkészült marógép kúpos szerszámait barnitóba mártja. Ezt jól össze kutyultam.Sorry
Igen igen művészellátó/hobbibolt,én is nemrég vettem és nagyon jó áron. 1250ft 20ml.
No ezt félreértetted. Tusír festékről volt szó. Talán olcsóbban megoldható ha művészellátó boltban veszel Berlini kék, vagy Párizsi kék pigmentet. ( Ugyanaz csak egyik a német földi a másik a francia neve ) Azt kell pár csepp gépolajjal cipőpaszta állagúvá keverni majd egy filc darabbal lehet leheletfinoman felkenni a felületre.
Gyémánttárcsa esztergakéshez alkalomadtán megfelel, sőt. A lényeg, hogy nem szabad például egy fazékalak esetében egy ponton köszörűlni, hanem "simogató" köszörüléssel egyenletesen koptatni az egész felületet, hogy sehol ne keletkezzen bemaródás. Mert aztán a síkba húzása nem olyan egyszerű mint a korund köveké. Még a lenti felsorolásból elfelejtettem a legfontosabbat, hogy miért érdemes gyémánt vagy CBN tárcsát használni: A kőrobbanás itt nem jellemző, és ez hobbysta körökben nem utolsó szempont. Mondhatni minden pénzt megér.
Szerintem teljesen jó ahogy csinálod. ( Akár finom csiszvászonnal is megdörzsölhető, kézben az is csak mikronokat visz le. ) Inkább arra figyelj hogy ne legyen domborulat a kúpon, akár ütődés akár egykori megforgás eredményeként. Egy szép állapotú hüvelyt, vagy szűkítőt tusirfestékkel vékonyan bekenve és beledugva a kúpot a festéknyomokból látod az esetleges hibákat.
Neki elég volt az esztergakés a kúphoz: https://www.youtube.com/watch?v=a2LcYKi0o3U
mematyi | 288
2017-11-27 13:30:57
[40798]
Nekem is lenne egy szak(barbár) kérdésem, géptartozék-felújítással kapcsolatban. Szóval lett egy láda tartozékom, morse-kúpos fúrók, patronkészlet, fúrótokmányok, homlokmenesztő, ilyen apróságok. Ezek egyébként jó állapotúak, de néhol van rajtuk egy kis olajjal, zsírral keveredett lekaparható, laza rozsdaféle. Persze a nagy könyv szerint a Morse-kúpra ránézni sem szabad, nem hogy megérinteni, satöbbi, de valahogy akkor is le kell róla szedni a dzsuvát, amit már az oldószer nem hoz le. Egyik sem komoly durva rozsda egyébként. Erre a célra vettem csiszolószivacsot("vlies"), ezzel takarítottam meg párat már, mert meggyőződésem szerint ezzel érhető el, hogy a legkevésbé csiszoljak bele az anyagba egyenlőtlenül. Kézre fogva szépen leszedi ezt a lerakódást,de nem hiszem hogy nagyon ártana az amúgy is kemény, edzett anyagnak.
Szóval a kérdés az lenne, hogy jó szegnyereg kúpot feltételezve, milyen finomságúra érdemes ezeket a kúpos szerszámokat takarítani? Gondolom nem kell, sőt előnytelen ha teljesen polír, de az sem jó ha durva a felület.
HJózsi | 3862
2017-11-27 12:14:42
[40797]
Ez minden bizonnyal úgy van ahogy írod! legjobb mindig a megfelelőt használni, kivételes esetben a másik is használható de tartósan nem ajánlott! ... ennyi ...
Nekem is van egy Parkside-os gyémántos fúróélezőm, és nagyon jól működik. Nem ipari kivitel, de arra hogy az ilyen hobbis 5-8-10mm-es fúrókat utánélezzem, ha nem tört ki az éle durván, teljesen jó. Volt már, hogy durván nyomtam a gyémántnak, de ez eddig kibírta, ellenben semmivel jobban nem köszörült, mintha épp csak hozzáérintem a fúrószárat.
Amíg volt alkalmam tanulni ilyesmit, nekem úgy mondták, hogy míg CBN-nel lehet keményfémet élezni, csak jócskán lerövidül az élettartama a kőnek, gyémánttal lehet hss-t, és némileg rövidül az élettartama a kőnek, de mindkettőnél lehet javítani az élettartamon, ha hűtjük kicsit, mondjuk ilyen levegő-emulzió keverős fúvókával, különösen ha nem a megfelelő párosítást használjuk anyagok tekintetében.
Annyit tapasztalati kiegészítésként, hogy a kis HBM U-3 szerszámköszörű gyémánttárcsával érkezik ( plusz egy fehér kő ) és a gyémánttárcsával is ment a HSS fúró, HSS esztergakés élezése. Szóval attól, hogy nem a gyémánt az optimális, még működik, de nyilván a CBN a megfelelő. Az alap CBN tárcsákat olyan gyorsan elvitték, hogy nem tudtam kipróbálni, Misi tud róla véleményt mondani ( már mondott is... )
Aki most olvassa az Esztergálás topikot az sokat tanulhat!... A köbös bórnitrid szívósabb a gyémántnál, a gyémánt törékenyebb. Ami megjegyzésre érdemes a mi szempontunkból élezéshez :
HSS, HSSCo : CBM
Keményvém, Widia ( Wie Diamant), Wolframcarbid : Gyémánt
Azt írta a könyvem (Paucksch - Zespannungstechnik), hogy
"... a bórnitrid hőállósága szárazon 1400 Celsiusig azon alapszik, hogy bóroxid réteg keletkezik, ami a szemcsét megvédi. Ez a bóroxid réteg vízgőzzel már oldatba megy, ezért kell inkább ásványolajat vagy víz-olaj emulziót hűtésként használni hozzá.
Másik fontos tulajdonsága, hogy mivel a keménység/hőmérséklet görbéje jobb mint a gyémánté, ezért - ugyan 730 Cels alatt a a gyémánt a keményebb - de a felett a egészen 1400 Celsiusig a bórnitrid a keményebb, ugyanis a gyémántnak a hőmérséklettel drasztikusan csökken keménysége.
További fontos tulajdonsága edzett acéloknál, hogy a bórnitrid agresszív éles szemcséi miatt alacsonyabb hőmérsékletre melegszik fel az acél, szemben a korunddal (Al2O3). Így az edzett acélon a (hősokk miatti) felületi repedések elkerülhetőek. Az így készített HSS szerszámoknak különösen hosszú éltartama van. "
grekon | 106
2017-11-27 08:26:42
[40788]
Milyen fordulaton jàrathatò a CBN (gyorsacél stb) ès csak vizesen ? Menyire hord ? Szalagfurèsz èlezèshez hasznàlhato ? S van 45fokos kivitelben ?
Nem is vettem észre hogy fordítva forog. Minden bizonnyal van oka. Egyébként használatos a fordított forgás, például igen vékony anyagoknál keményfémnél 1 mm alatti fúrók esetén. Ilyenkor a kő nem rántja be a munkadarabot akadáskor azaz fogásvételnél, hanem elnyomja és nem töri el. De azért azt jó lenne tudni mit csinál az ürge, nem kéne hülyén meghalni. De az is lehet, hogy ezt csak Ő tudja, és átvitte magával.
Az én munkáimhoz ez a "tárazóléc" pont elegendő és megfelel, és egyszerű mint a faék. Talán Murphy mondta ezt is, vagy a nagyapám: akinek kalapács van a kezében az mindent szögnek néz. Ha jól megfigyeled a központfúró és a váll esztergáló is tulajdonképpen egy gravírtű. A gyorsaság titkát megtartom.
Nekem vegyes használatra kell, ritkábban darabolok hss, vídia anyagot. De gyakrabban kellene ujjmarók homlok felületén az éleknél beszúrni. Úgy gondolom a cbn nem optimális de használható keményfémhez talán jobban mint a gyémánt hss-hez. Azért többségében hss-t élezek.
A CBN a gyorsacélhoz, ill. mindenhez ami vas, a gyémánt a keményfémhez. Ott vannak a CBN tárcsák fölött. A gyémánt reakcióba lép a vassal, mivel szénatomokból áll, a vas "lenyalja", hamarabb kopik a tárcsa, ezért használunk a gyorsacélhoz Köbös Bór Nitrid tárcsát ami a gyémánt után a legkeményebb.
Ezt Loop-ban kell nézni, 0,25-ös sebességen, de a központfúrás még így sem látszik! :D Valszeg a kamera zársebessége volt lassú ... A tárazóléc jó ötlet, jobb mint bármilyen szerszámcserélő, mert fix, nincs időkiesés a szerszámcserénél! Persze egyszer jól be kell mérni a szerszámokat, de ez a többi re is igaz...