Feri linkelt 48mm ilyenek vannak nekem is de direct exrudernek kisseb is elég (7mm gear)hez... suly miat azt rángatni kell mozgáskor... 17hs8401 48mm...
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-10 15:02:48 [24344]
Jordan Gabor | 223
2019-12-10 15:02:48
[24344]
Most bowdenes, de jó lenne alkalmas lenne mindkettőre. Kösz, JG
A leg általánosabb felépítéshez kellene, XY szíj 16 fogas GT2 kerékkel, Z meg 2db orsó csúszó sárgaréz anyával. Annyi különleges, hogy lineár csapágyakat akarok használni. Asztal sem extra nagy. TMC meghajtó lesz.
Szóval van valami javaslatotok?
Köszönöm,
ÜDV JG
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-08 16:19:50 [24273]
vjanos | 5568
2019-12-10 10:19:42
[24336]
Én a karácsonyi szünetben szeretnék összerakni egyet, a polcon van már minden hozzá.
Eleve azért jelennek meg a hibák, mert túl rugalmas a hajtáslánc. Ha újabb rugalmas elemet építesz be azon nem fog segíteni. Persze ezek a motortartó szilentek elég merevek, de nem is a nyomtatás minőségét akarják javítani vele, hanem azt hogy a motorzaj átkerüljön a vázra. Arra jó.
Jerk értéket leveheted 10-re vagy az alá is. A gyorsulásra 500-1000 környéke már bőven jó, nincs értelme lejjebb venni mert már így is nagyon lágy a kigyorsítás, inkább a lépés rezonancia ami gondot okoz.
Sebességre nem feltételnül a lassabb a jobb. Nekem 30-40mm/s között a legjobb a minőség.
A lépés rezonancia optimalizáláshoz egy henger nyomtatást kell csinálni folyamatosan változó sebességgel, így meglátod hogy hol a legsimább, ahol a mechanika nem erősíti a rezgést annyira.
Gyorsulás okozta rezgéseket meg ugyan így, csak hasáb nyomtatásával szoktam ellenőrizni.
Ha a nyomtatót akarod javítani, akkor merevebb, esetleg szélesebb acélszálas szíjakat javaslok, meg a TMC vezérlők nagyon szépen rezonancia nélkül mozgatják a motorokat, de én még nem próbáltam ezt.
Kérdésem , hogy használt-e valaki vagy van-e az alábbi képeken látható rezgéscsillapítókkal tapasztalata? Simítaná a nyomtatott felületet ? Két nyomtatóm van 1- Wanhao i3 mini ami az eredeti beállitásokkal is sima felületet ad,a másiknál Wanhao i3 a Curában levettem a "layer accelerationt " 100-500 mm/sec2 a "jerk Control" 20 mm/sec sebesség :50 valamit javított ,de nem éri el azt a símaságot.
lomha álapotu de van belöle pl 40mA étékü is de az értéket párhuzamosan is füzhetö az egyen értékek ha nagyobb áramra kell 10A felet mert van max határa az értéknek gyártásnál... Nem kell cserélgetni és megbizható!
5v...3.3v nincs biztositék ha itt zárlat csinálsz nagy kár lehet okozni usb is ezen van pl...
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-09 13:45:23 [24320]
Jordan Gabor | 223
2019-12-09 13:45:23
[24320]
Valami bizti mindenképpen kell, különösen mivel combos tápokat használok. Az Anet-el kapott tápot sem mertem felhasználni, szerintem az nagyon ki van élezve. Ami van, a 12V-os táp pl. bontott szerver táp, 30A terhelést folyamatosan bírja. Viszont én asszem sima 5x20 biztiket teszek, 24V mellett az az asztalhoz is elég kell legyen. ÜDV JG
Azt hittem ettől csak az Anet board szenved. Mondjuk nekem azzal sem volt gondom, ráadásul 12V-on. Megnézem a boardot amikor megjön. Ha kell, bekötök mosfet modult.
Ramp... uj duet3d vezérlőmon sem probáltam ki soha az asztam nagyáramu rész karcsú kereszmetszet miat meg a nagyáramu rész a legrövidebb uton elven mk2 ilyenem volt minkét vezérlőn... Most ssr van 230v betéthez estop hökioldoval...
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-08 22:47:58 [24309]
Törölt felhasználó
2019-12-09 12:41:58
[24315]
Igen csak a rövidzárlatot nem élik tul legtöbbször kis tápok hiába smd fuse ha van egyáltalán annyi elég ha szereléskor véletlen összeér a táp ki vezetékölésnél ha szerencséd lesz megszakad rosszabb amikor a teljes tápfesz kimegy az usb felé is az viszi a pct (alaplapot) ... 24v érdemes védekezni védeni a vezérlőt! Akkora mind egy kondi ha biztosítja rövid zár elemi védelmet polyfuse(PTC) ezt soha nemkel cserélni ha kihült ujra vezet! Részben ilyet rakok szinte ha fejlesztek olyat érdemes venni 70v ig jó az áram limit is értékel választhatod ki! LINK
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-08 22:47:58 [24309]
morvfer7 | 2578
2019-12-09 11:32:37
[24314]
Megérkeztek a filamentek, aki rendelt és nem kapott tőlem privátot, az keressen. Az első adag a mellékelt képen.
morvfer7 | 2578
2019-12-09 11:30:27
[24313]
Köszi. egyre jobban rá vagyok kattanva, tavasszal veszek egyet, de azon is elgondolkodtam, hogy esetleg itthon is lehetne összerakni. Alin hozzáférhető az LCD, a vezérlőpanel, a többit pedig itthon meg lehet oldani.
20-30másodperc vékonyabb rétegnek kevesebb bevilágítás kell. 0.01mm-ert nem érdemes szerintem használni, 0.02-0.1mm között praktikus. Én alapvetően 50mikront használtam leggyakrabban, illetve 65mikronra volt egy gyári profil amivel elég gyorsan nyomtatott.
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-08 22:47:58 [24309]
Jordan Gabor | 223
2019-12-08 22:47:58
[24309]
A RAMPS, amibe bedugom a meghajtó modulokat.
Azt tudom, hogy a ReArm-on van saját táp, ráadásul azt olvastam az 5V tápja elég korrekt, jól bírja a ráaggatott kijelző, szenzor stb. cuccokat. Ezután van a 3.3V táp, ami áteresztős. Azt is olvastam, hogy ennél az armnál nem kelle 3.3<>5V szintillesztéssel foglalkozni, tolerálja az 5Vot. Kivétel az analóg bemenet (amit nem tudom mire használnék, de gondolom jó, ha van).
Olyan alkalmazást láttam erre a ramps boardra, hogy 2 táp bemenet van és az asztal tud 24Vos lenni minden más 12V. Ezek szerint lehet mindkét táp is 24V.
Ha a TMC22xx meghajtók mehetnek 24Vról (tudom, hogy az ic maga 29V-ig mehet) akkor nem bonyolítom 12V táppal, akkor sem, ha a TMC elmenne 12V DC-ről. Asszem az volt a félreértés, azt hittem a ramps-nak arra az ágára amin a meghajtók vannak, 12V lehet csak. Hibásan írtam vezérlőt, nem a re-arm-ra gondoltam.
Gyorsított felvételben jó, de valóságban nem látsz semmit Főleg az enyémen mert nem átlátszó a búra, bár éppen le lehet venni, mert a sima LED lámpa fénye nem bántja a gyantát, és a nagyon erős UV ellen is jó a szemüveg, de nem olyan látványos mint az FDM ahol rajzolja a rétegeket.
Nem olyan rossz a mechanikai tulajdonsága. Olyan mint az epoxi. Kemény, erős, és van több féle, ami direkt nagyszilárdságú, vagy akár rugalmas anyag is.
Persze anyag választék az jobb a szálashoz és olcsóbb.
Nekem van mindkettő. Van amire jó, de csak azért hogy szép legyen a felülete az olyan nyomtatásoknak ahol nem számít, arra felesleges. Szerintem nem mindenkinek érdemes a gyantást vennie, csak akinek specifikusan tényleg jobb. Ékszerészek, fogászok, vagy ha maketteket nyomtatsz ott jól jön a felületi minőség.
Én precíz mechanikák nyomtatása miatt vettem, de amit 0.2-es fúvókával nyomtattam, na azt az UV gyantás nyomtató is épp hogy csak ki tudta nyögni.
Szóval akinek mechanikára kell, illetve nagyobb dolgokra annak nem ajánlom. Főleg hogy több a macera meg a trutyi a gyantás nyomtatóval. A költségeket nem számolva, mert ilyen kicsi dolgoknál nagyon kevés gyantát szoktam használni, elhanyagolható az ára.
Színek korlátlanul vannak, még jobb is mint a filamnet, mert van pigment készlet, aztán olyan színt keversz neki amilyet akarsz.
Már egyre több szín van a gyantából. Mivel a gyanta elég költséges, így inkább a kisebb tárgyakat érdemes ezzel csinálni, ott számít igazán a felbontás, a nagyobbakat olcsóbb a szálas nyomtatóval. Nekem egyre jobban tetszik, csak nem szeretném a fejem a falba verni, hogy megveszem és 3 hónap múlva ugyanaz már fél áron van. Most 1 iter gyantával együtt a Photon már 248 euró, EU raktárból, tehát semmi plusz költség és 1 hét alatt meg is jön. De az ünnepek előtt nem vennék.
Valahol olvastam, hogy az UV gyantásoknak sokkal jobb a felbontása (részletgazdagabb tárgy készíthető), de nagyon szegényes a gyanta választék (színben és fajtában is) és ami kapható annak kicsi a mechanikai ellenállása. Szálakból pedig jó a kínálat színben és mechanikai tulajdonságokban is.
Ma osztotta meg valaki a facebookon a 2 nyomtató közötti különbséget. Az első az sima szálas nyomtatóval készült, a második pedig UV Lcd-s nyumtatóval. Érdemes elgondolkodni már rajta, egyre lejjebb megy az ára, Persze nem ajánlott most karácsony előtt, mert tuti jövő márciusra még 30-40%-ot esik.