Ez vigasztal. És próbáltad valamivel "impregnálni", hogy jobb legyen? Nekem a selyemfényű akril spray vált be. Gyorsan (10 perc) alatt megszárad és utána könnyen pingálható.
Tapasztalatom nincs de azt olvastam róla, hogy csak saválló vagy zafír fúvókával szabad használni, mert a sima rezet pillanatok alatt megeszi (elkoptatja).
Valakinek van karbonszálas filamenttel? Ezt néztem ki, de el tudom képzelni a kínaiakról hogy használhatatlan.
B.Zoltán | 1720
2019-12-13 22:19:07
[24390]
Gratulálok! A méretnél én is tapasztaltam, hogy alatta van, szerencsére mintha nem ingadozna a méret nagyon. A nyomtatóba lehet neki adni 2% flow pluszt, ha szükséges.
Itt van erre egy példa. Épp ma csináltam, mert felbuzdultam én is a kérdésre miatt
50mikron a rétegvastagság, de ebből semmi nem látszik a lakkozásnak köszönhetően, de előtte is csak mikroszkóppal lehetett a rétegeket felfedezni, így ránézésre nem nagyon látszik.
Mellette a cipzár kocsi 150mikronos rétegvastagságú FDM-el, illetve 0.2mm-es nozzle-val, ami még mindig nagyon részletes és szép nyomtatásnak számít. Amúgy nem ilyen ronda, csak direkt úgy világítottam meg hogy kiemeljem a felület hibáját, ami ugye az SLA munkadarabon nincs.
Levilágítás után olyan mint az ebonit (keménygumi) Sérülékeny a felülete de magában nem ragad, csak még nem bevilágított gyanta ami rátapad a felültre, az ragacsos. Hígabb méz állagú és ragadósságú, és ugyan úgy levakarhatatlan mint a méz
Szóval amikor kiveszem a gépből csöpög róla a gyanta, bedobom alkoholba (96% etanol, vagy isopropil alkoholba) Ez lemossa róla a maradékot. Utána leszedem róla az alátámasztásokat, meg szikével elsimítom, meg is lehet csiszolni az alátámasztás helyét. Megint lemosom, és vagy így használom, vagy ha jól kell kinézni, akkor mókusecsettel pár csepp gyantát szétkenek a felületén. Beteszem az UV kamrába, aztán megvárom hogy a felesleges gyanta lecsepegjen, meg szétterüljön a felületén. Ez feltölti a rétegeket, meg a hibákat, szép fényes lesz, akkor rákapcsolom az UV-t pár órára és megkeményedik.
Milyen felületre nyomtatsz? Nekem sima alumínium lap, már meg is csiszoltam mert sérült, probléma mentes a tapadás. Az első 2 rétegnek 50másodperc a beégetés ideje nálam, a többi 8-10másodperc. 50mikronos rétegnél, és fekete vagy fehér gyantánál.
Van rugalmas anyag TPU néven fut de a rétegek kötési része gyenge láncszem amire keresed szerintem az olaj elöbb utobb feloldaná ezt a rész (difundálna)....
Üdv! 3d nyomtatóhoz van olyan anyag amiből olaj és nyomásálló tömítést lehetne nyomtatni? Válaszaitokat előre is köszönöm!
kushidó1 | 908
2019-12-12 08:23:57
[24378]
7 vagy 8 éve vettem, egy pecsét készitó gépet, ami szintén UV fénnyel szilárditotta meg a felhasznált anyagot, de már évek óta nem használtam. valamelyik nap akadt kezembe egy ugyanilyen idős maradék fotópolimer ( fekete müanyag dobozban, Folyékony fotópolimer JR 50, a Trodimp kft terméke) probaképpen csináltam egy bélyegzőt kifogástalan minőségben készült el a nyomat. Nekem még nincs de lehet beszerzek egy ezen az elven müködő nyomtatót, esetéleg kiprobálom, hogy ez a tupusú vagy hasonló anyag müködik e benne. Utánna olvasva ezt az anyagot már nem találtam, de hasonlót ugy 12000 ft körül lehet beszerezni 11 litert, de nem tudom erre a célra alkalmas e, csak megemlitettem.
Jenő
haga | 5
2019-12-12 08:13:00
[24377]
Általában 1 évet írnak (vagyis jog szerint ez után már nincs miért izgulni a gyártónak), ez leginkább ipari alkalmazásokra vonatkozik, ahol a műszaki paraméterek ezen időn belül egyeznek az adatlappal.
Gyakorlatilag a legtöbb 2 komponensen műgyanta tárolási ideje, szinte korlátlan,mert míg nem találkozik a térhálósító összetevővel addig nem indul meg semmilyen reakció.
Ezeknél a térhálósodás UV-re indul a normál fénynél is kezdődhet (az daylight jelölésűek, normál fénynél is kikeményednek ) Garantált tulajdonságok fénytől elzárva 1 év, de valószínűleg ennél sokkal tovább tart használhatóságuk.
Azt persze nem tudható, hogy a különböző adalékok amivel a gyanta tulajdonságát módosítják, milyen hatással van a felhasználási időre.
Anycube-hez adott gyantával próbálkozom. 33% megtapadási átlaggal A linken szereplő tételek mind nagy keménységűek, a leírás szerint adatlapot nem találtam. Br ~30e/l áron már lehet kapni mindenféle tulajdonságú anyagot, de ahhoz egy kicsit drága, hogy nem jó és a polcon álljon.
Az alátámasztással nem spóroltam eddig se, de ha már az első levilágítás nem tapad meg akkor hiába az alátámasztás.
Gyantákkal nincs tapasztalatom, én a gyárival játszok még mindig. Talán innen az industrial változat jó lehet. http://funtodo.net/our-3d-resin-blends.html Mást még nem nézegettem, ezeknek elég jó ára volt azért raktam el a címet.
cat6 pvc árnyékolt van a nyomtatóban ha majd cserélni kell gumis lesz az jobb részben... Azért irtam cat6..7 mert jobban megvan oldva az árnyékolási kombináció akkár érpárban is sodrot 4x2 ami pont jó mert nema17 kivezető keresztmetszetével megegyezik..... Van gumi köpenyesben is de utpt kell az elemi szálas ftp az tömör (falba való)... Csinálj egy probát majd kösd a vezérlőre egy motort azal a vezetékkel amivel majd épiteni akarsz pl 1m nyit nyugalmi áram alatt markold meg a vezetéket és hallgasd a motor pwm frekijét ha változik (sistergés szerűen ) etöl akor zavart vitél be az a kábelben keresztül (tested kapacitása) és az ilyen kábel típus nem jó a célnak ... De ebben is van cca verzió (Cat) figyelni kell rá...
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-11 11:53:42 [24364]
haga | 5
2019-12-11 20:02:43
[24371]
Köszi, a legtöbb helyen nem ajánlják a párhuzamos élet vagy síkot az alap felülettel, de ha szögbe elemelem akkor nem tapad meg a bázis felületen, természetesen alátámasztással, a hozzá tartozó indító lappal. A megvilágítással még nem állítottam, 8s világítás / 2 sec kikapcsolás kb. a lyukak és külső méret 0.2 ... 0.3mm szűkültek-híztak.
Még egy kérdés sajnos apró dolgokat kéne nyomtatni, amit az FDM nyomtató már nem képes kihagyni, átm 1mm vagy ez alatti lyukak, illetve kis méretű műanyag beugró rögzítők. Olyan gyantát keresnék, ami nem csontkeménységű 75D vagy efeletti, hanem kibír kb. 10..25% rugózást és nem törik el. Kikeményedés előtt a standard gyanta is bírja, majd átkeményedik akár normál fénynél is, és a legkisebb elmozdításra törik
-középre. Olyan szögben, hogy lehetőleg ne nagyon legyen 45 fokos kihajlásnál nagyobb, mert a leválasztásnál hajlik. Ha van akkor oda kell alátámasztás bőséggel. -ChiTuBox -ot használom most, elég jól megoldja automatikusan az alátámasztásokat, vagy a MeshMixer sem rossz, csak komplikáltabb. -gépedtől függ, és az expozíciós idővel is növekszik a túlzott vastagodás. Precizitásban nem jobb mint az FDM, de jobb részletességet tud ha jól belövöd a dolgokat. Hogy ezt hogy kell ne kérdezd, én sem tudom
Alsó-felső réteg nyomtatásakor a nozzle kihagy bizonyos részeket, amik "árnyékban vannak". Konkáv alakzatoknál például. Ezekhez utólag visszamegy és befejezi a réteget. Van a Curában olyan beállítás, hogy sorban nyomtassa ezeket a részeket és ne utólag menjen vissza befejezni őket? Csúnya, hogy különböző fényességűek lesznek ezek a részek, amiket percek múlva nyomtat. Köszönöm.
Jordan Gabor | 219
2019-12-11 11:53:42
[24364]
A padlásra az antenna hangoló kapac léptető motor meghajtása fali UTP kábelen megy, de szerintem a nyomtatóba ez felesleges. Az érpár hullámimpedanciája ide nem érdekes. Jó minőségű patch, sodrott belső érrel rendelkező kábelt sem annyira egyszerű beszerezni, szerintem jobb összesodorni a meglévő motor kábeleket, különösen ha azok idevaló kábelek, jó hajlékonyak és sok szálas belső érrel rendelkeznek. Viszont szerintem nem mind összefonva, csak összesodorni meghajtott tekercsenként. ÜDV JG
cat6..7 utp villany szerelvényes boltokban is kapható már vagy számtech... Utp help
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-11 08:42:08 [24361]
keri | 14033
2019-12-11 09:42:48
[24362]
Én össze szoktam fonni konkrétan a vezetékeket Illetve UTP-t használok, ami eleve sodort érpár, ha messzebbre kell vinni. A nagyobb áramú motoroknál meg árnyékolt vezérlőkábelt használok.
Bár nekem nem zavar semmit, de régebbi vezérlőknél volt probléma hogy a motor vezetéke zavarta a digitális elektronikát, és ezekkel a trükkökkel teljesen meg tudtam szüntetni az ilyen jellegű gondokat. Azóta jobbak az elektronikák de a szokásom megmaradt. Ártani nem árt.
Különben a kábelsodrás mellett, ferrit gyűrűt is tehetsz a kábelre, meg tehetsz pár nanofarádos kondenzátort is a vezérlő kimenetére, hogy a kapcsolóüzemű áramszabályzás tranzienseit elnyomjad.
Előzmény: Jordan Gabor, 2019-12-11 08:42:08 [24361]
Jordan Gabor | 219
2019-12-11 08:42:08
[24361]
Egy apróság jutott eszembe most a motorokkal kapcsolatban. Amatőrrádiózom és jó ideje azt csinálom, hogy a léptetőmotorok vezeték párjait összesodrom. Ez nagyon nagy mértékben csökkenti a keltett rf zajt. Kb. 5m-re van a nyomtató a pincében a rádiótól és 2 szint van a padlásig ahol már van antenna. Simán egyenesbe bekötve akkora zajt produkál, hogy rádiózni nem lehet. Összesodorva meg "csak" zavaró. Ez titeket nyilván hidegen hagy, viszont amikor sokat visszaolvastam láttam azért klf. zavar problémákat, amin lehet, hogy ez sokat segítene. Egyébként nem a lépés RF zaja a durva hanem az áram szabályozásé.