Rosszul fogalmaztam, inkább "ellenoldali" az a kerék és persze...nélkülözhetetlen.:)
Előzmény: Szalai György, 2019-12-31 15:00:17 [24608]
Szalai György | 9490
2019-12-31 15:00:17
[24608]
Persze, hogy fogazott ha a fog oldalon fut, és sima ha a hátoldalon. Mivel a külön feszítőkerék külön iránytörést okoz a szíjban, jobb, ha nincs is. Feszíts valamelyik amúgy is nélkülözhetetlen kerékkel.
Ja, az nyomós szempont. Ami van, az természetesen sokkal jobb, mint ami nincs. De váltani csak humán W árán lehet, az pedig nem éri meg, mert nem hoz javulást a nyomat felületi minőségében. Szerintem.
Így van. Ha megnézel egy régi mártix nyomtatót ott is fogazott a szabadonfutó kerék. Csak ott használnak simát ahol a hátoldalát kell támasztani vagy feszíteni. Szerintem simább a futása a szíjnak ha fogazott a szabadonfutó kerék. Szerintem egy szíj nem arra van tervezve, hogy a fogakon fusson...
Többen mondják, hogy a feszítő keréknek is bordázottnak kellene lenni, nem csak egy "sima" felületű csapágyazott görgőnek. Erről, kinek mi a meglátása?
Azért kérdezem, mert pld. a tűs/mátrix EPSON-ok, de még a tintások, lézeresek is előszeretettel használták ezt a szíj/kerék típust. Csak nem lehet olyan rossz, egy 3D-s nyomigához sem.
A másik meg az, hogy épp ilyenek vannak nálam készleten.:)
Előzmény: Szalai György, 2019-12-31 12:19:47 [24601]
guliver83 | 3234
2019-12-31 12:38:08
[24602]
3D nyomtattáshoz nem, de CNC maróhoz egy haverom használja és ő nagyon jónak tartja. Én például minden géphez a HTD3 használom
Azt is kiválasztottam neki a digitális aláírás kérést is átállítottam, de még sem beszélnek egymással. A repetierben látom, hogy látja a gépet, de duzzog az a szar,mert még hiányól valamit az biztos. Ráadásul most a vizualt is meg a marlint is ujra raktam, de rosszabb lett. A visual sem úgy mükszik ahogy kéne. Hiába rakom újra, olyan mintha megjegyezné mi volt fent és utána meg szarakodik az IO-val. Esetleg nincs valaki aki megmutatná, hogy mi nem jó.
Állítsd be a portot amin kommunikál a gép és a nyomtató simán a win10 alá még nem raktad fel, vagy nem állítottad be. Sokszor a frissítéssel a beállítások sajnos nem öröklődnek.
A tegnap kaptam egy új filmvert és ott is gondok voltak a fordításal azt hiszem a visual studio program hiba volt rébebbi verzióval lett jó azt hiszem!
Már egy jó ideje van 3D nyomtattóm amiben egy MKS Sbase V1.x 32 bites vezérlő alaplap üzemel. Edíg a Smoothieware programmal használtam sd kártyán a program és PC nélkül nyomtattam mindíg, de ha PID Tuningot kelett csinálni akkor csatlakoztattni kellett a PC-hez. Én Repetire Host programmal használtam, de nagyon sokszor, nem akart csatlakozni az asztali gépemhez órákat szórakoztam vele mire elindult így elegem lett belőle! Többen ajánlották, hogy tegyek rá Marlin2.0 és tökéletes lesz! Én egyedül nem tudtam leforítani a programot, hogy jó is legyen, így nagyon sokat segített egy kedves tórumtag (ezer hála érte és remélem egyszer vissza tudom segíteni neki) """Thowra""" Nélküle nem ment volna! Így az ő segítségével lett az alaplapon Marlin2.0 Jelenleg ezzel üzemel és gond nélkül csatlakozik a PC-hez!
guliver83 | 3234
2019-12-30 09:03:05
[24591]
Én úgy gondoltam megrajzolom neked! De látom már van!
A kisbetűs részt nem olvassák el az emberek. Csak bizonyos körülmények között, leginkább ipari komposztálás során fellelhető körülmények között, amúgy meg kb. olyan stabil mint az átlag műanyag.
Lehet... Túl sokszor láttam már ehhez hasonlókat. Itt olyanokat olvastam, hogy éveket kibír, akár közvetlen napsütésen, szabadban. Máshol meg azt, hogy hónapok alatt lebomlik. Éles elmémmel azt a következtetést vontam le, hogy ez csak különböző összetétellel magyarázható.
Ha találsz a neten egy képet, nem kell szentírásnak venned. Ezt a képet meg főleg nem, valószínűleg aki készítette túl sokat szívott a zöldből, ami még rajta van.
Csak PET-G -vel nyomtattam idáig. Nincs tapasztalatom PLA-val. Ezt viszont nem értem. Kifejlesztettek egy lebomló műanyagot, amit 3D nyomtatáshoz adalékokkal gyártanak, hogy mégse bomoljon le? Itt a fórumon, nem a képen lévő tapasztalatokról olvastam.
TBS-TEAM | 2803
2019-12-29 14:27:34
[24571]
Igen ahogy írtam kiszámolni az ellenállást sorba kötni a ventilátorral.
DC-DC konverter erre a feladatra nem alkalmas. Kihagyni ebből a projektből.
Köszönöm! Konyhanyelven: DC-DC konvertert kihagyni és a 12V-os ventilátorral akkora értékű ellenállást sorbakötni, hogy 24V-ról is probléma nélkül üzemeljen?
Valószínű így van, de nem jól kezeli a mixed mód a motorjaimat. Illetve ezeknek a bélyegeknek eleve ki sincsen vezetve ez a lába. Így fastdecay móddal minden tartományban nagyságrendekkel jobban működik, szóval így marad. Van még slowdecay üzemmód is amikor nem 5V-ra hanem a földre kell húzni ezt a lábat. Gondolom ez a nagyobb indukciójú, régi motoroknál lenne előnyösebb.
Már megrendeltem a TMC vezérlőket, ami sokkal okosabb, de azért a kíváncsiság hat, hogy ezekből is kihozzam a legjobbat.
A komolyabb kínai DM meghajtókon van egy dip kapcsóló amivel automatikusan megkeresi a motorhoz optimális beállítást. Ezt csak egyszer kell használni egy új motornál. Igazából ezekkel sem simább most a járása a motoroknak, mint így a fastdecay-ra állítva, szóval szerintem jó ez így.
Ezt a bemenetet nem a mozgásvezérlőnek kellene kezelnie a sebesség függvényében? Szabadon hagyva van a vegyes mód, amit talán pont arra az esetre találtak ki, ha a mozgásvezérlőnek nincs ilyen bemenete.
Anno még a TBxxxx IC-kel próbálgattam a hasonló bemenetet, kis sebességnél az egyik nagynál a másik üzemmód volt a jobb.
Amúgy még mindig elmelegszik 2-3 óra után lassú menetben. Pedig már az áram is a lehető legalacsonyabb szinten van, ha ennél lejjebb veszem lépést téveszt.
Amúgy nekem csendesebb lett ettől. Minden egész lépésre jutott egy durva ugrás, ez most megszűnt. Néztem szkópon, bár sokat nem láttam mert teli van tranzienssel az áramérzékelő ellenállás, de a burkológörbében szép kis fázishasítást olvastam ki.
Egyik DIY oldalon láttam ezt a megoldást miközben azt próbáltam kitalálni hogy a láthatatlanul vékony lábakra hogy forrasszam rá a még vékonyabb rézdrótot, miközben két lábat azért még ki tudok közölni
A Fault lábon ott a villany, egészen addig amíg nincs lépéshiba, tehát tökéletesen megfelel a célnak.
No de, miért a FAULT-ra(DRV 18-as láb) kötötted a DECAY-t? A FAST DECAY-hoz +5V(+3.3V) kell.
A korrekt megoldás lenne, a DECAY(DRV 19-es láb)és a stick M2-es lábának az összekötése. A sticket 1/32 mikrolépésre jumperolva, az M2-n ott lesz a +5V(+3.3V) ami kell a FAST DECAY-hoz. Vagy, a DRV 15-ös láb és a DECAY összekötése. A 15-ös lábon állandóan ott a +5V(+3.3V).
Egyébként tényleg látványos a javulás, még ha egy kicsit hangosabb is.