Ugye én nem vagyok vegyész, nem tudom megítélni mi van benne, de biztos nem porcukor. Liszt finomságú, de ujjak közt dörzsölve szemcsésnek mondanám. Akár, kvarchomok is lehet.
Amikor nekem kilukadt nem potyogott belőle csak a cekász maradéka. Lehet, hogy a vízkő tartotta össze a kaolint? Egyébként abban sem vagyok biztos, hogy kaolin van benne. Lehet, hogy sima kvarchomok mint a porcelán olvadó biztosítékokban.
Nem látszik amit linkeltél, gondolom a saját belépett profilodra mutat.
Az elefánt láb azért van, mert túl meleg az asztal, vagy nem tud kihűlni a kinyomtatott réteg és a következő réteg lenyomja. A felsőbb rétegek már ki tudnak hűlni, mert azt már nem melegíti az asztal.
Szóval vagy asztal hőmérsékletet kell csökkenteni, vagy a hűtést növelni, vagy a nyomtatás sebességét csökkenteni, esetleg ezek kombinációja.
Ahogy pont ez előtt tárgyaltuk 50-60fok elég a PLA-nak hogy jól tapadjon, és ezen a hőmérsékleten már ez a probléma sem jelentkezik.
Mitől lehet az, hogy a nyomatom alja kb. 2-3 mm magasságban kiszélesedik, elterül? Utána szépen beáll a megfelelő méretre. Próbáltam az asztal hőmérsékletét változtatni, de az sem segített.
Kicsit félresikerült a rendelés, mert azt hittem, hogy olyan lesz mint a gyári, amit Ender 3-hoz adnak, de nem. Valakinek volt már ezzel dolga? Az alsó része ragasztós, de nem tudom hogy mire ragasszam rá. Közvetlenül az ágyra, vagy a régi lapra?
RJancsi | 5811
2020-01-17 17:03:15
[24988]
Én inkább egy mozsarat használnék. A vízüveges kaolin elég jól rendbe tenné a kávédaráló kését és a műanyag fedelet. Bár utóbbit már lehet 3D nyomtatóval pótolni.
A befőttes is. A gumimotorhoz való széles gumit használtam erre a célra régen, bár az is öregedett, de az amúgy is fogyó anyag volt, és mindig volt kéznél.
Igen. Egyik barátom ipari hőmérőket gyártott kemencékbe meg ilyesmi helyekre. Ő mondta hogy így csinálják, de ne kérdezd honnan lehet szerezni kaolint.
De, valami ilyesmi lesz, csak meg kell oldani, hogy ne tudjon elcsúszni a szárny a törzsön. Mondjuk nem befőttes gumit használtunk erre...minimum postai gumit
Jó van na. Elkészült volna de szívatott az új nyomtató. Néha túlmelegedett és letiltott a motormeghajtó és eltolódott a réteg. Aztán véletlenül megmértem a hűtőbordát és 90 fokos volt. Rátettem egy bazi nagy ventillátort, most 24 fok a max amit el tud írni, így pedig végre neki mertem állni a hajótestet is kinyomtatni.
Ugyan így egy fejet akarok vele felfűteni csak nagyobb hőfokra. Csináltam egy saját fűtő betétet porcelán van kívül akkor ezzel a ,"""kaolinos vízüveggel""" ezzel én is be tudom ragasztani, hogy ne mozogjon?
Nekem is volt olyan PLA hogy a hideg asztalhoz is jól odatapadt. Lehetséges hogy csak megszokás a ragasztás, mert amikor szinteztem az asztalt és csináltam teszt nyomtatásokat, nem használtam ragasztót, csak meleg vízzel papírtörlővel!
Próbáltam hidegebben de akkor nem ragadt jól az üvegre. Legalább is ez a PLA ami most van rajta. Az előző tekercs hidegebben is mehetett, de csak 5 fokkal, 65 fok az első réteg, 60 fok a többi. Én semmivel nem kezelem az üveglapot, csak tiszta csapvízzel, papírtörülközővel letörlöm nyomtatás előtt hogy minden por lejöjjön róla. Semmi ragasztót sem használok. Jól ragad a nyomtatás és ha lehűlt 40-45 fokra akkor lepattan magától.
Ha már az értelmetlenségekről volt szó. ELkészült végra az unoka öcsém karácsonyi ajándéka egy felhúzhatós kishajó, amit persze majd neki kell összerakni, mert nagy buherátor a kissrác.
Illetve az én játékom, a 3D nyomtatott RC repülő is kezd összeállni. Már csak a szárny rögzítést kell megoldani, mert gyárilag ragasztani kellene, de akkor nem fér be a kocsiba, szóval levehetőre kell csinálni.
RJancsi | 5811
2020-01-17 11:24:36
[24967]
A támaszokhoz találták ki a vízben oldódó filamentet. Jól nyomtatható, jól tapad és elég a kész tárgyat vízbe rakni, hogy a támaszok eltűnjenek róla.
Nem használok semmit. Tiszta üvegre nyomtatok PLA és PETG-t ABS-re hajlakk Minden másra meg kinyomtatom az elő réteget PLA-val üvegre, ami nagyon jól tapad, és PLA-hoz meg tapad kb. minden.
Ugyan az a móka. Ennél a feladatnál csak a kézi szálcserét spórolja meg az embernek a dupla fej, vagy automata szálcserélő.
A tarka béka az igazi kihívás, ahol gyakorlatilag nem lehetne kézzel megcsinálni a sűrű anyagcsere miatt. Oda kell a dupla fej.
Illetve amire én szeretném használni a dupla fejet, hogy az egyikbe 0.2-es fúvóka, másikba 0.5-ös, aztán a külső réteg mehet 0.2-vel, a megfelelő színre, a belső meg mehet gyorsan, hatékonyan, 0.5-össel olcsó színkifutott anyagból.
Illetve a külső kopó réteg POM anyagból, ami minden álló anyag, csak nyomtatni nem lehet az erős zsugorodása miatt, a belső meg valami erősből, amit lehet nyomtatni.
Esetleg rugalmas TPU betéteket is tudnék belenyomtatni egy tárgyba.
Arról nem is szólva, hogy az alátámasztást is lehetne olyan anyagból nyomtatni ami könnyen elválik a tárgyamtól.
Lentebb a dobozos videón is látszik, én is többször -ötször, hatszor is- nyomtatok ugyanarra a felkent rétegre. Kiállt a fej, kezdett az asztal visszahűlni, 50 foknál könnyedén le tudtam pattintani a dobozokat.
Mikor már nagyon "rücskös" a ragasztóréteg, akkor pucolom le és újra kenem az üveget.
Még kétszínű nyomtatás se kell.:) A felületbe mélyített feliratot, kitöltöd valamilyen festékkel. A képen nem nyomtatott, hanem egy "gyári" pen drive fekete műanyag tokja, a saját anyagába mélyített felirattal. Ez esetben, zsírkrétás bedörzsölés/kitöltés a színezés. Kipróbáltam, működik nyomtatott cuccoknál is.
Nem tudom hogy jön le olyan könnyen neked, de nekem , volt olyan hogy üveggel együtt jött! Nebulo ragasztót használok valami iszonyat erős, sokszor azt csinálom, hogy háromszor is nyomtatok ugyan oda.
Oké, de itt a felirat nem emelkedik ki. Sőt, annyira szintben van, hogy direkt a tapadó rétegre teszi a feliratot, hogy még pontosabb legyen. Nekem tetszik.
Nálam is a hatvan fok bizonyult a legjobbnak, hasonló szendvics elrendezéssel, mint nálad. Hűléskor 50 fok körül, viszonylag könnyen leválik még a stick-es ragasztás is.
Az első réteget PLA-nál lassabban, 220 fokon nyomom, általában 0,15 réteggel. Így, mindig jó a tapadás.
Olyan adatott nem találtam, hogy ezek a fűtő patronok amit az extruder-hez használunk mi a max hőmérséklete amit elbírna folyamatosan. 500-600 elbírna folyamatosan?
guliver83 | 3241
2020-01-17 09:43:05
[24956]
Régebben én is 60 nyomtattam de úgy vettem észre, hogy fölösleges így lett 50 fok.
Én 60 fokon találtam meg az optimális hőmérsékletet. 55fok alatt már kezd túl merev lenni az alapréteg, az sem jó, illetve 65 felett már kezd túl puha lenni.
Persze azt nem tudom mennyi a 3mm-es üveg felszíni hőmérséklete, mert az érzékelő alatta van és hőszigetelt, lehet éppen 50fok
Szerintem nem érdemes melegebben indítani, főleg nem 70 fokkal. A hűlés miatt feszültség lép fel a rétegben, ami gyengíti a tapadást tapasztalatom alapján.
Inkább az extrudert érdemes jól felmelegíteni amit bír az anyag az első rétegre, nagyon vékony kezdő réteget beállítani (0.1mm nálam) mert így nagyobb nyomással préseli rá az anyagot az üvegre, amitől jól tapad. Leszedni hidegen is csak etanol/víz keverékével tudom, mert gyakran kitépett az üveg felületéből darabokat amíg nem így csináltam.
Eleinte, de idővel egyre gyakrabban a célszerűség is. Mert egy termék megszerzése, nem csak az árának a kifizetéséből áll, hanem a megkereséséből és az utánjárásból is, ami nálam leggyakrabban a korlátozó tényező, mivel az időm véges.
Ugyan olyan ez mint a kiseszterga. Amíg nincs az embernek is megoldotta a dolgokat, nem is gondol rá hogy lehet másként. Ha valamit esztergálni kell, akkor vagy nem csinálja, vagy drága pénzért legyártatja. Aztán vesz egy esztergát ami nem éri meg, de kitárul a világ, olyan dolgokat is könnyedén megoldasz amiről eddig inkább lemondtál.
Pl. nekem a repülő modell propeller. Nem drága a kínaiaknál, (EU-ba annál inkább) de 1 hónap mire ideér, és fogalmam sincs melyik a jó, mindenből meg nem lehet rendelni. Kinyomtatom, kipróbálom látom merre kell változtatni, kinyomtatom, és jó, és nem telik több évbe vagy egy kisebb vagyonba mire megtalálom az optimális konfigurációt.
Nagyjából ugyan annyira jön ki. Viszont! Nem kell beülni az autóba, elmenni a boltig, nincs időveszteség, pontosan az kapom ami kell. Nekem is van nyomtatott dobozom. Egy darabig vásárolgattam én is, de drága, silány minőségű, vagy nem illeszkedik a korábbi tárolókhoz. Nyomtatás esetén ezzel sincs gond. Korlátlanul bővíthetem.
Persze az igaz, hogy rengeteg energiát és pénzt megtakarítanék ha nem csinálnék semmit. Sőt ha felakasztom magam, le van a gond a kajával is. Ha nagyon elmélyedünk a kérdésben, kiderül hogy az életnek sincs semmi értelme. Egy öncélú felesleges dolog az egész. A semmiből lett és úgy is a semmibe fog elveszni, szóval addig meg nézhetünk győzike show-t is
Előzmény: Szalai György, 2020-01-16 19:45:07 [24939]
keri | 14086
2020-01-17 09:14:48
[24951]
Mondjuk ilyet szimpla fejessel is csináltam. A felirat kiemelkedik, így csak beszúrsz egy anyagcserét attól a rétegtől.
Valamiért most...ez jutott eszembe. "Képzelt doboz, egy magyar szerszámkocsi fiókjából."
Előzmény: Szalai György, 2020-01-17 05:36:13 [24948]
Törölt felhasználó
2020-01-17 09:11:13
[24949]
Az ötlet jó, de ha venni kell ellenállásokat akkor sokkal drágább megoldás mint egy alumíniumlapot fűtővel beépítve venni.
50 fok neked elég? Én alu/üveg asztalom van, 70 fokkal kezdem az első rétegen utána csökkenten 65 fokra, de 50 fok szerintem hideg lenne nekem a tapasztalatom szerint, legalább is az én PLA-m többet követel.