Kellene egy hasonló lap, mint az eredeti, talán üvegszálas nyák lemez. Ha nagyon rossz az eredeti azt leszedve felújíthatod vele, de még én sem csináltam ezt.
Én most üveglapra ragasztottam, de elég nehéz leszedni róla, mivel nem lehet meghajtani az üveget. Csak 50 fok környékén lehet leszedni, úgy hogy ne sérüljön a műanyagfólia. Nekem ez nagyon fontos, hogy szép doboz tetőt tudjak nyomtatni rajta.
Én most a fémmel szórt üveglappal kísérletezek, ami szép érdes felületet ad, és lejön magától a nyomat, ha kihűl. És mellesleg nem kényes, nem deformálódik mint az eredeti.
Az elefántláb effektust meg a Slicerbe be lehet kapcsolni, hogy szüntesse meg. Ha én rajzolom, akkor 0,6 sugárral lekerekítem az alját, és úgy jó. A slicer is ezt csinálja.
Az tényleg nem meleg. Én 60 fok asztal, 200-215fok fej (anyag és nyomtatás függő) Szóval marad a tárgyhűtés. Illetve anyag probléma is lehet. Próbáld ki a 195 fokot, de ott már a rétegtapadás nem túl acélos, vagy lassítsd a nyomtatást, hogy legyen ideje hűlni. A hajótesthez pl. nem használtam hűtést mert olyan nagy hogy mire végig ért magától is lehűlt, és nincs ilyen probléma vele, pedig ez a Herz-es fehér elég hisztis anyag.
50 fok fölött nagyon ritkán nyomtatok. Próbáltam 40 fokon is, ott is ugyan ez volt. Utolsó nyomtatásomnál a hőfokok 210 és 40 fok volt, PLA anyag. Érdemes lenne kipróbálni mondjuk 195-200 fokot?
Ugye én nem vagyok vegyész, nem tudom megítélni mi van benne, de biztos nem porcukor. Liszt finomságú, de ujjak közt dörzsölve szemcsésnek mondanám. Akár, kvarchomok is lehet.
Amikor nekem kilukadt nem potyogott belőle csak a cekász maradéka. Lehet, hogy a vízkő tartotta össze a kaolint? Egyébként abban sem vagyok biztos, hogy kaolin van benne. Lehet, hogy sima kvarchomok mint a porcelán olvadó biztosítékokban.
Nem látszik amit linkeltél, gondolom a saját belépett profilodra mutat.
Az elefánt láb azért van, mert túl meleg az asztal, vagy nem tud kihűlni a kinyomtatott réteg és a következő réteg lenyomja. A felsőbb rétegek már ki tudnak hűlni, mert azt már nem melegíti az asztal.
Szóval vagy asztal hőmérsékletet kell csökkenteni, vagy a hűtést növelni, vagy a nyomtatás sebességét csökkenteni, esetleg ezek kombinációja.
Ahogy pont ez előtt tárgyaltuk 50-60fok elég a PLA-nak hogy jól tapadjon, és ezen a hőmérsékleten már ez a probléma sem jelentkezik.
Mitől lehet az, hogy a nyomatom alja kb. 2-3 mm magasságban kiszélesedik, elterül? Utána szépen beáll a megfelelő méretre. Próbáltam az asztal hőmérsékletét változtatni, de az sem segített.
Kicsit félresikerült a rendelés, mert azt hittem, hogy olyan lesz mint a gyári, amit Ender 3-hoz adnak, de nem. Valakinek volt már ezzel dolga? Az alsó része ragasztós, de nem tudom hogy mire ragasszam rá. Közvetlenül az ágyra, vagy a régi lapra?
RJancsi | 5809
2020-01-17 17:03:15
[24988]
Én inkább egy mozsarat használnék. A vízüveges kaolin elég jól rendbe tenné a kávédaráló kését és a műanyag fedelet. Bár utóbbit már lehet 3D nyomtatóval pótolni.
A befőttes is. A gumimotorhoz való széles gumit használtam erre a célra régen, bár az is öregedett, de az amúgy is fogyó anyag volt, és mindig volt kéznél.
Igen. Egyik barátom ipari hőmérőket gyártott kemencékbe meg ilyesmi helyekre. Ő mondta hogy így csinálják, de ne kérdezd honnan lehet szerezni kaolint.
De, valami ilyesmi lesz, csak meg kell oldani, hogy ne tudjon elcsúszni a szárny a törzsön. Mondjuk nem befőttes gumit használtunk erre...minimum postai gumit
Jó van na. Elkészült volna de szívatott az új nyomtató. Néha túlmelegedett és letiltott a motormeghajtó és eltolódott a réteg. Aztán véletlenül megmértem a hűtőbordát és 90 fokos volt. Rátettem egy bazi nagy ventillátort, most 24 fok a max amit el tud írni, így pedig végre neki mertem állni a hajótestet is kinyomtatni.
Ugyan így egy fejet akarok vele felfűteni csak nagyobb hőfokra. Csináltam egy saját fűtő betétet porcelán van kívül akkor ezzel a ,"""kaolinos vízüveggel""" ezzel én is be tudom ragasztani, hogy ne mozogjon?
Nekem is volt olyan PLA hogy a hideg asztalhoz is jól odatapadt. Lehetséges hogy csak megszokás a ragasztás, mert amikor szinteztem az asztalt és csináltam teszt nyomtatásokat, nem használtam ragasztót, csak meleg vízzel papírtörlővel!
Próbáltam hidegebben de akkor nem ragadt jól az üvegre. Legalább is ez a PLA ami most van rajta. Az előző tekercs hidegebben is mehetett, de csak 5 fokkal, 65 fok az első réteg, 60 fok a többi. Én semmivel nem kezelem az üveglapot, csak tiszta csapvízzel, papírtörülközővel letörlöm nyomtatás előtt hogy minden por lejöjjön róla. Semmi ragasztót sem használok. Jól ragad a nyomtatás és ha lehűlt 40-45 fokra akkor lepattan magától.
Ha már az értelmetlenségekről volt szó. ELkészült végra az unoka öcsém karácsonyi ajándéka egy felhúzhatós kishajó, amit persze majd neki kell összerakni, mert nagy buherátor a kissrác.
Illetve az én játékom, a 3D nyomtatott RC repülő is kezd összeállni. Már csak a szárny rögzítést kell megoldani, mert gyárilag ragasztani kellene, de akkor nem fér be a kocsiba, szóval levehetőre kell csinálni.
RJancsi | 5809
2020-01-17 11:24:36
[24967]
A támaszokhoz találták ki a vízben oldódó filamentet. Jól nyomtatható, jól tapad és elég a kész tárgyat vízbe rakni, hogy a támaszok eltűnjenek róla.
Nem használok semmit. Tiszta üvegre nyomtatok PLA és PETG-t ABS-re hajlakk Minden másra meg kinyomtatom az elő réteget PLA-val üvegre, ami nagyon jól tapad, és PLA-hoz meg tapad kb. minden.
Ugyan az a móka. Ennél a feladatnál csak a kézi szálcserét spórolja meg az embernek a dupla fej, vagy automata szálcserélő.
A tarka béka az igazi kihívás, ahol gyakorlatilag nem lehetne kézzel megcsinálni a sűrű anyagcsere miatt. Oda kell a dupla fej.
Illetve amire én szeretném használni a dupla fejet, hogy az egyikbe 0.2-es fúvóka, másikba 0.5-ös, aztán a külső réteg mehet 0.2-vel, a megfelelő színre, a belső meg mehet gyorsan, hatékonyan, 0.5-össel olcsó színkifutott anyagból.
Illetve a külső kopó réteg POM anyagból, ami minden álló anyag, csak nyomtatni nem lehet az erős zsugorodása miatt, a belső meg valami erősből, amit lehet nyomtatni.
Esetleg rugalmas TPU betéteket is tudnék belenyomtatni egy tárgyba.
Arról nem is szólva, hogy az alátámasztást is lehetne olyan anyagból nyomtatni ami könnyen elválik a tárgyamtól.
Lentebb a dobozos videón is látszik, én is többször -ötször, hatszor is- nyomtatok ugyanarra a felkent rétegre. Kiállt a fej, kezdett az asztal visszahűlni, 50 foknál könnyedén le tudtam pattintani a dobozokat.
Mikor már nagyon "rücskös" a ragasztóréteg, akkor pucolom le és újra kenem az üveget.
Még kétszínű nyomtatás se kell.:) A felületbe mélyített feliratot, kitöltöd valamilyen festékkel. A képen nem nyomtatott, hanem egy "gyári" pen drive fekete műanyag tokja, a saját anyagába mélyített felirattal. Ez esetben, zsírkrétás bedörzsölés/kitöltés a színezés. Kipróbáltam, működik nyomtatott cuccoknál is.
Nem tudom hogy jön le olyan könnyen neked, de nekem , volt olyan hogy üveggel együtt jött! Nebulo ragasztót használok valami iszonyat erős, sokszor azt csinálom, hogy háromszor is nyomtatok ugyan oda.
Oké, de itt a felirat nem emelkedik ki. Sőt, annyira szintben van, hogy direkt a tapadó rétegre teszi a feliratot, hogy még pontosabb legyen. Nekem tetszik.
Nálam is a hatvan fok bizonyult a legjobbnak, hasonló szendvics elrendezéssel, mint nálad. Hűléskor 50 fok körül, viszonylag könnyen leválik még a stick-es ragasztás is.
Az első réteget PLA-nál lassabban, 220 fokon nyomom, általában 0,15 réteggel. Így, mindig jó a tapadás.
Olyan adatott nem találtam, hogy ezek a fűtő patronok amit az extruder-hez használunk mi a max hőmérséklete amit elbírna folyamatosan. 500-600 elbírna folyamatosan?