Ez elég furcsa, szerintem többen használják itt is, pl. nekem is van és működött is. Igaz jelenleg mégsem az van beépítve... A firmware a smoothiware honlapjáról vagy az MKS holnapjáról való? Az utóbbi elég régi...
Hogy vannak bekötve a végállás kapcsolók? Mivel szerkeszted a konfigot?
Azért nem használom, mert hiába töltöttem fel rá az oldalról leszedhető firmwaret és a configot nem működik. Pedig ennél nagyon mellé sem lehet nyúlni mert ez a kettő file van és kész. Mégis ha feltöltöm, rendesen átnevezi .cur-ra de a config beállításait nem veszi figyelembe és a tengelyek mozognak de azok is össze vissza, semmi más. Marlint feltettem mert már működik vele. Itt csak a végállás kapcsolókat kéne beállítani és megy rendesen.
De a régit töröld mert csak ugy lehet gyökerestől az ujat felteni win alá drivert! vidxxxx / pidxxx milyen számok vannak sárga kérdöjeles eszközné mks usb?
Egy kis problémába ütköztem újfent :D A config egy MKS Sbase V1,3 lap amire Atom programon futtatott marlinnal készíteném a dolgokat. Korábban motorok stimmelnek, asztalfűtés extruder fűtés szuper. A gond továbbra is az, hogy az optikai végállás kapcsolókat nem veszi figyelembe. Ott a 0 pont ahol épp bekacsolom a gépet. Felraktam gépre a Proterface programot amivel nézném (M119) hogy melyik kapcsoló van nyitva vagy zárva , mert ha jól tudom a configban ezt cserélnem kell true/false szavakra attól függően hogy nyitva van e vagy zárva.
Viszont kéne egy usb driver ami kommunikál és a pc-vel. Neten van de nem fel. Hiába látja COM1-nél, nem csatlakozik mert nem ismeri fel rendesen a gép. Az eszközkezelőnél sárga felkiáltó jellel jelzi. Próbáltam win 7, win xp win 8,1 . de semmi. Valakinek ötlet ?
Megcsináltam kettes furattal is a közdarabot(darabokat). Szétszedtem a nálam levő fejet, kipucoltam a fúvókát, meg a KO közdarabot. Beillesztettem hosszra is a teflon közdarabokat. Csak fel kell szerelned,és...mehet.
Fej home g28 és a nyomtatási tárgy Z kezdő 1 réteg magasságával teszi meg pl 0,3mm ha útban van az üveg lefogató csipesz 3..4mm magas akkor ütközés van! igazábol a generált kódban a sorrend a nagy probléma szkripttel kellene megoldani! A fizikai probléma home alatt x0y0z15 lemegy de amikor tart a nyomat xy kezdő kordinátára tart a z0,3mmm teszi meg ezt az utat nem z15!:( G90 M82 M106 S0 M140 S60 M190 S60 M104 S200 T0 M109 S200 T0 G21 ;metric values G28 ;ezeket be G1 Z0 ;ezeket be G1 Z15.0 F{travel_speed} ;move the platform down 15mm G92 E0 G1 E-1.0000 F1800 G1 Z0.450 F1000 ; process Process1 ; layer 1, Z = 0.450 T0 ; tool H0.500 W0.480 ; skirt G1 X161.484 Y112.721 F4800 G1 E0.0000 F540 G92 E0 G1 X161.670 Y112.369 E0.0358 F1000 G1 X161.696 Y112.322 E0.0406
herz filamentet használok és mikor nyomiztam a rengeteg teszt kockát nem igazán volt jó neki a 200 plusz még volt dugulás de most úgy ahogy tetszik amit csinál meg nincs dugulás köszönet neked de majd belejövök a be állításokba tárgy hűtő sincss MÉG
Nem világos a problémád, de megpróbálok válaszolni.
Ha G28 X;G28 Y; G28 Z kódokat adod meg, akkor csak az adott tengelyre HOME-ol. G91 kóddal át tudod kapcsolni relatív koordinátákra, azaz ha azt mondod, hogy G91 G0 Z15 ,akkor Z bárhol van 15mm-ert fog emelni. Ez után G90-el visszakapcsolod abszolute koordinátába. Ezt soha ne felejtsd el mert furán fog nyomtatni
Ezen felül G92 Z15-el, bárhol van a Z, onnantól úgy veszi hogy 15mm-es magasságban van.
Bele kente a fúvóka külsejére felragadt égett PLA-t Vagy túl magas a hőmérséklet, vagy ereszt a fúvóka mellett.
Az ilyen tárgyaknál amiknél nem számít a szilárdság én 190-195fokkal nyomtatok. Ez kb. ahol már rendesen felolvad. Sokkal szebb lesz a felület. A repülő szárnyát én is 220fokkal nyomtattam, mert ott fontosabb, hogy szilárdan összeolvadjanak a rétegek.
Nálad miért kell ilyen magas fej hőfok a PLA-nak? Még a 225 is sok, 210 fölött még nem is nyomtattam PLA-t, inkább lejjebb. Tegnap, 200 fokon ment a fekete Herz-es, 0,3-as fúvókával, 0,15-ös réteggel, semmi probléma nem volt a nyomattal, se minőségben, se szilárdságban.
Üveg lefogó csipeszekbe van amikor belefut a fej ezért nyomtatási kezdés z15 kellene megoldani de ezt a pozíciót csak mindig home állásnál van a kezdő koordináta ez nem jó z15 g28 után! Mert a kezdő koordináta layer 1, Z = 0.450 vastagsága lesz pl nem z15 fut a fej! Próbáltam több sript(layer change,retration,tools change) funkciót is de kezdő magasságra nem szur be (nc generálás) a szeletelő után "G1 X161.484 Y112.721 F4800" z15 ráfutási magasságot!
start script G21 ;metric values G28 ;ezeket be G1 Z15.0 F{travel_speed} ;move the platform down 15mm
Nekem szünetmentesről megy. Kollégámnak keresem a megoldást. Az biztos, hogy az alaplemezről nem válik fel mert még levésni sem lehetne. Sajnos a visszaindulással igazad van.
Már ajánlottak egy LERDGE-S panelt csak nem ismerem.
Szerintem eleve hibás a megközelítés. A folytatás egy csomó problémát okoz. Ha kihűl az asztal, akkor már nem tapad a munkadarab. Ahol megállt a fej, keletkezik egy göb, ami biztosítja hogy leszakítsa a munkadarabot, ha nem is vált el az asztaltól. Lendület miatt szerintem a kalibráció is el tud menni.
Kell egy szünetmentes mögé és nem áll meg. Ha nem akarsz rá ennyit költeni akkor a kisfeszültségű oldalra beteszel egy akkut, és beállítod a tápegységet a megfelelő feszültségre. Akku töltésen van, ha elmegy a villany a gép észre sem veszi. Visszajön a villany az akku visszatölt. Érdemes nagy akkut választani, és akkor több órán át bírja. Nekem momentán 200Ah-s van rajta, ezzel egy komplett hosszabb nyomtatást is meg tudok csinálni, és tudom tölteni napelemről is, ha pont egy 48 órás nyomtatás közben jönne a hetes áramszünet
Amúgy elsősorban a fűtésrendszerem miatt van, de a CNC gépek is erről mennek, mert azoknál is kellemetlen ha félúton megáll.
Megesztergáltam, fotóztam, próbából összeraktam,és lehet, hogy közben rájöttem mi is okozta a problémádat.
Mekkora volt/lehetett ennek a közdarabnak az eredeti furatmérete, lefele, a négyes átmérőjű szárban a fúvóka felé? Én 2,4 mm-t mértem, illetve "kalibereztem" egy fúró szárával. Ami nem is pontos a szár teljes hosszában, hanem kúpos, pár tizeddel még bővebb is lefele a furat. Ebben a most 2,4-es, kúpos furatban ment le a filament a fúvókáig.
Nem lehet, hogy eredetileg kisebb volt, csak a használattól kikopott/kitágult az a furat,és azért szorult meg/szakadt el a megduzzadt olvadék visszahúzáskor?
1,75-ös a filament, miért kell a 2 mm-nél nagyobb furat?
Ha igaz amit gondolok, akkor a 2,4-es furat miatt az a kettő se lesz jó amit most gyártottam.
Szeretnék olyan 3d nyomtatóba alaplapot ami tudja azt, hogy áramszünet estén visszaindul onnan ahol megállt. Valaki tud ilyet ajánlani?
szf | 4462
2019-09-07 22:12:37
[23396]
"Húdejó" már akartam telefonálni ....... Sajnos én nem haladtam így a te ügyeddel. Ma délután gyakoroltam vele.Nem tudtam tökéletesen belefaragni a 4-es csövet. Az találtam ki, hogy átszerkesztem a fájlodat és úgy nyomtatom ki. Az utólagos megmunkálás nem megfelelő.
Azért vannak megoldások. Tapadó pöttyök az éles sarkokra, hűtés, sebesség, asztal fűtéssel lehet játszani, a tapadást maximalizálni. Szerintem a túl nagy kitöltésnek és fal vastagságnak sincs értelme.
Amelyik anyag így viselkedik, azt én csak úgy nyomtatnám, hogy ameddig mégnem görbül el, csak annyi réteget és utána össze kell gyógyítani, akármilyen módszerrel.
Egyébként totál időpazarlás az ezzel való kísérletezés.
Néz csak valami ilyesmi beszélek ..... Igy is nagy küzdelem folyik amikor a nyomat magasságával gyorsában hül a tárgy mert jobban zsugorodik a műanyag igy a félsörétégben mindig van feszültség és kifrire törekszik a tárgy ha nem egyenletes az asztal fűtésed akor ezt leghamarabb elkezdődik (nagyobb lesz a kifli hatás....
igen! Nem tudom a szekciós fűtés menyire fog működni mert a hideg rész amit nem akarsz fűteni elvezeti a felfütöt részről a höt és egy nagy átmeneti különösség lesz az asztalon nem lesz egyenletes ez nyomatnál majd vetemedéssel fog járni de az asztal síkja is lehet elcsavarodik majd tized mm valószínű.... de puding evés....
Na így néz ki az elkébzelés. Üvegszálas teflonfólia közé rakom. A következő kérdés az lenne, hogy mi kell még hozzá ha nem a kártyáról működtetem. 12- vagy 24 V ami biztos. Az asztallap alu lesz, de nem szeretném az egészet felfűteni, ezért rakom a kettő közé. Az alu felé majd még kap egy kis szigetelést. Akkor az ágy és az üveg közé mehet a hőérzékelő?