Ugyanazzal a polaritással hegesztem, mint a vasat, ahogy írod is, a továbbítás jóval gyorsabb kell nekem, mint a vashoz. Nekem 0.8-as huzal van, de nem a magnéziumos, hanem szilíciumos: 4043-assal hegesztek, ezzel kényelmesebb dolgozni, a magnéziumos más beállítást kíván, még kevesebb áram kell, különben meggyullad benne a magnézium.
Áram az nem tudom mennyi, de 5-ös 6-os beállítással hegesztek zárt szelvényeket, vasakat, és itt 4-essel kell hegesztenem a 0.8-as alumíniummal. Nekem kevesebb áram kell hozzá, mint a vashoz. És a magnéziumoshoz még kevesebb kell.
Nekem is probléma a visszaégés, mert a gépben levő továbbítónak nagy a tehetetlensége, a pisztoly meg rögtön megáll, és azért tud visszaégni nekem is. Én azt csinálom, míg nem fogunk itthon új elektronikát csinálni, ami állítható lesz, hogy kijjebb húzom a gázterelőt, hogy bentebb legyen az áramátadó. Nekem ami beégett azt nem sikerült javítanom. De nekem egyszerű, mert ezt az orsópisztolyt én csináltam, így magyar alkatrészek kellenek hozzá.
Fontos, hogy a pisztolyt olyan 75-80 fokban tartom, és nem a dőlésszög irányába, hanem előrefele hegesztek. Különben nagyon kormol, és ha jól tartod a pisztolyt, alig van korom, csak nagyon kicsi, a széleken alig lehet látni, szép tiszta a varrat.
Alumínium áramvezető nem tudom, hogy lenne külön, ugyanazt használom, amit a vashoz, vagyis a réz áramvezetőt.
A vastagabb darabokat ajánlatos előmelegíteni, vagy egy bevezető 1.5-es 2-es alumínium lemezt odacsíptetni elé, ami megkezdéskor felmelegíti a tényleges munkadarab elejét: amikor már 200 fok fölé melegedett, nagyon szépen lehet vele hegeszteni. Nekem ez a módszer vált be.
Egy 6-os lemezen ilyen varratot produkál, nekem ennyi korom keletkezik. A tisztítás: persze, jó ha tiszta, de nem azon múlik minden. Nekem sikerült a winchester lemezt tisztítatlanul is meghegeszteni, ami nem azt jelenti, hogy nem kell jól megtisztítani előtte, sőt állítólag érdemes acetonnal is letörölni hegesztés előtt.
"áramátadó dűznit Alumínium–hegesztéshez használatosra kell cserélni" Na ez lehet, nincs jelölés rajta, és sajna M5 menettel nem is nagyon van választék itthon.
Azzal a lentebbi spulnis pisztollyal próbálkozok, abban van az előtoló is. Nem akartam a rendeset alakítgatni én sem.
Hát akkor lehet ábránd marad, pedig már projektem is lenne rá :/
Van nálam kölcsönbe egy hegesztési zsebkönyv (800 oldal!), az ugyanolyan elektróda pozitív polarítást ír, mint acélhoz. De sajna az alu huzalt nem nagyon taglalja...
AWI-nál igen, de olvasataim szerint a fogyóelektródás megy egyenárammal, mert a huzal feltöri az oxidréteget. Azt hiszem itt is szóba került régebben, valaki megerősítette.
Én sem hegesztettem még alut, de gyanús nekem, hogy a géped, csak DC üzemmódot tud, az aluhoz pedig AC kell.
jani300 | 12020
2020-02-20 21:08:35
[2135]
Nézegettem kicsit a trafódat ... Soha nem hegesztettem CO val alut az előre mondom . Bevont elektródával igen . Szerintem semmit nem toltál el ,valószínűleg . Esetleg a polaritást ,de annak is utána kéne néznem . De az 1 es aluhuzal lehet sok ennek a gépnek . Aluhoz mindig jóval nagyobb áram kell mint vashoz . Az én 160 as egyfázisú gépem szinte egyből verte a 20 as automatát , miután 10 es aluval leálltam a hegesztőgéphez . 35 mikró körüli fázisjavító kondival viszont baba a gép , vastagabb acélhoz is . Alut én nem próbálok a gépemmel ,pedig az picit iparibb jellegű .
Na átalakítottam a gépet a külső pisztolyhoz. Az első aluhegesztés nem pont úgy sült el, ahogy képzeltem.
1mm aluhuzal, argon gáz, az áramot és az előtolást kb úgy állítottam, ahogy az acél huzalhoz.
Sistergett rendesen, de nem az anyagon akart megtapadni az olvadék, hanem visszaugrott az áramátadó felé egy kis golyóba. Növeltem az előtolást, lett néhány nem túl mélyen beolvadt bogyó, végül valahogy belesült az alu az áramátadóba....
Holnap keresek 1-es fúrót és megpróbálom kifúrni. Addig is szivesen fogadok tippeket, hogy mit toltam el
1-es aluhuzalhoz 1-es áramátadó kell? Mintha a 0.8-as acél nem lett volna ilyen passzos a 0.8-as névleges méretű fúvókában.
Mind a két végére akarok féktárcsát mivel fontos a sík asztal csavarodás mentes rögzítése. Ez pedig csak reteszeléssel tudom egyenlőre elképzelni amelyet lábpedállal gondoltam ki-be kapcsolni egy bistabil relén keresztül.
A tárcsafék jó megoldás. Kb 15 éve gyártottunk olyan gépeket amin egy nagy tekercs szövet volt egy tengelyen és azt fékezni kellett. Lada féktárcsát és nyerget használtunk csak nem olajjal hanem sűrített levegővel
Még mindig tervezés alatt van. Gondolkodom a pozíció tartó és féktárcsa magoldásokon. Egyenlőre 24 V-os elektromágnes reteszek alkalmazásai jutottak az eszembe amit nagyobb nyomtatókban is használnak.
Az kérdés volt, hogy létezik-e M10x1-es bedugós. Amit beletekertem, az passzol, az M10x1.
Persze, vesd a szememre, hogy nincs működőképes esztergám :D Csináltatni lehetne, de nem nagyon akarnék ez utáén kajtatni, ha lenne konyhakész megoldás.
Euro csatisra akarom alakítani a nemrég zsákmányolt push pisztolyt. A csatlakozóban M10x1 menet van, a saruban 10-es furat.
Csodával határos módon találtam is a levegős ládában egy kb passzoló réz tömlővéget amire talán rá tudom erőszakolni a 8-as csövet.
Ennyi kontaktfelület elég az áramnak? Vagy hogy lehetne ezt kész cuccokból jobban megoldani? Nem tudom van-e M10x1 menettel 8-as csőhöz beledugós egyenes idom, az talán elegánsabb lenne.
Még azt sem tudom hogy fog tömíteni... ha betekerem a menetet, ott nem ad át áramot. Ha gumit teszek a tövébe akkor meg az szigetel
vjanos | 5559
2020-02-16 23:35:33
[2118]
Köszi
Kihúzható lábakat tervezek én is ehhez, amire fel lehet tenni még egy ilyen rácsot emellé - csak nem volt épp 70-es szelvény a telepen.
Én is gyakoroltam mostanában, csináltam egy hegesztő asztalt. A lapja 121x89 cm-es járórács, alatta salgópolc koszgyüjtő fiók, a váz 80-as zártszelvény.
Első AWI hegesztős projekt... hát még bazi lassan megy, CO-val fele idő lett volna
A motoros-féle tartóra valami erős lámpát terveszek, meg a páraelszívót is fel kéne pakolni valahova, mert hamar blengi a füst az alagsort.
Ez valószínűen kéttárcsás kényszerpályás rendszer, ezen is átrágtam már magamat és elvetettem egyenlőre mint lehetőséget. Én az a megoldás irányába gondolkodom ahol az egymás mellett lévő görgők egy sínen mozognak átló irányban így csak két egymással szemben mozgó görgőtartó kellene .Ebből fakadóan egy mozgató mechanizmussal biztosan mindig automatikusan központba kényszerítené a különböző méretű téglalap keresztmetszetű zártszelvényeket is.
"Jellemzően nem egy irányba forog, hanem 2-2 fordulatot oda-vissza." Tudom, viszont nem értem miért válasz a hozzászólásomra, nem erről volt szó ill. nem a forgásról beszéltem hanem egy egyszerű központos nyitó-záró mechanizmus tervezésről.
A klasszikus kényszerpályára gondoltam én is elsőre de aztán arra hátha van valamilyen egyszerű karos mechanizmus ami nem ugrik be nekem. Talán abban a témában is kutakodni kellene még. A pneumatikát nem értem mivel szabadon forgó konzolról van szó és a forgásközpontban a munkadarab van.
Az esztergatokmanyhoz hasonloan, csak meredekebb emelkedesu csigahaz-szeru nuttal es egy pneumatikus munkahengerrel szerintem ez megoldhato. De mondjuk en egyre messzebb kerulok az elso 3 tengelytol is, szoval raerek ezen gondolkodni, meg rajzolgatni.
Tetszeni tetszik nekem is de hát meg tudnád valósítani a gyakorlatban?Én inkább a minél egyszerűbb megoldásokat keresem. Még így is egyenlőre homály számomra hogyan fogom a rövid nyitást-zárást a cseréhez illetve a teljes méretváltáshoz a nyitást és méretre zárást mechanikusan, programozottan megvalósítani.Lehet törni bőven a buksimat egy ideig.