Az USB-s felállás 15-20cm hosszú, brutál árnyékolt kébel, akkuról hajtva és laptop is csak a saját akkujáról ment. Első gyújtási próba haza is vágja a kommunikációt még 5-10m távolságba lévő plazma esetén is.
A proma 150-es atmega8A controllerre van építve, nem PIC-re A tápot pedig izolált konverterrel oldották meg, a mérőoldalon egy AD konverterrel és 50:1 feszosztó, sima ferritmagos RF szűrővel. Egyszerűsége végett működik, illetve a közvetlenül hajtott ledkijelző is sokat számít. Egyik THC konstrukciót PIC-re írtunk, és a proma THC-ről koppintottuk a mintavételezéshez a szűrőt, tápot stb, de az LCD kijelző és a PIC alkalmatlanná tette a használatra. Asztali környezetbe tökéletes volt de a gyakorlatba már kevésbé. Szóval, sok sebből vérzik ez a stabil THC-s projekt. Komoly labormérések kellenének, hogy fény derüljön a problémára és megoldható legyen. Az hogy hol és milyen jellegű zavarokat kell semlegesíteni, ez létfontosságú infó. De sajnos nekem nincsen megfelelő labor ahol egyidejűleg szkóppal tudnák mérni annyi mérési ponton amennyin szükséges.
hja igen még az usb hez 5m az usb nek már igen csak sok, oda már aktív kábel kellett volna, nem erre van kitalálva, másfél méteres kábel nyomtató, és egyéb közeli cuccok hajtására lett nem hogy kivigyük a világból
szóval marad a sima soros, azt sebességtől függően messzebbre elviheted, de 115k-n ~10 m re
usb nem erre van, még ha a vezérlő kontrollere jó is, az usb érzékeny pont, ezért is sokadjára mondom, ha lehetőség van, már pedig pl grbl-nél van, és ha a pc-n is van akkor sorosport!! közvetlen kihagyva az usb-t, totál másképp megy
usb-t elég ha pattintok egyet a piezzós öngyújtóval, vagy esetleg elvetemültségemben valami nagyfesz dologgal szórakozom, a windows meg csak trilalázik hogy döglődik az usb
de ha eközben sima soroson bármi is lóg az köszöni jól van
ethernet is azért okés, mert egyszer 2 oldalt leválasztott trafóval, meg az ethernet kontrollerek valahogy jóval alacsonyabb szoftveres hardweres rétegben vannak mint az usb
egyébként az jutott eszembe, hogy ha rs422 meghajtót raksz rá, abból van leválasztott (pl ADM2587) akkor fullduplex buszt kapsz 4 madzagon, földfüggetlenül, és 115k -nál is, simán viszi az 1km hosszt csavart érpárral, differenciál meghajtás, a zavarok nagyrészét ezzel ki is dobtad. Mert ha nem egy dobozban van a vezérlő és a pc ( de még akkor is simán lehet) a pc tápja is rendesen bekavarhat a buliba
Sziasztok! Nemrég feltettem a proma thc rajzát. PIC-el van. Nem raktam még össze így nincs tapasztalat. De én onnan lopnam a tap megoldast.
Dr.GodMan | 1418
2021-03-19 20:48:35
[3585]
Az uc400-at nem hsználtam, a 300-as volt amiből 6-8 alkalommal használtam. Az USB-s felállás az használhatatlan konstrukció. Az ethernetes rendben működött, viszonylag kevés problémával. Az Ethernetes kommunikáció már jóval szűrtebb és kiforrottabb mint az usb. Így kevés probléma volt ezekkel.
Az USB-s UC300 5m távolságról, akkuról hajtva egy laptopra kötve rövid 20cm brutál árnyékolt vezetékkel, a laptop a saját akkujárol ment, átlagosan 1. gyújtásra el is szállt a kommunikáció. Van videóm is róla, de ezt a jelenséget nagyon sok különböző alsókategóriás inverter mellett egységesen produkálta az összes USB-s UC sorozat. Ugyan ezt produkálták az arduino alapra épített ketyerék és a PIC-re programozottak is. A plazmainverterek mind sima HF gyújtásúak voltak.
Komolyabb inverterrel lehet stabilabb lenne, de egyszerűbbnek tartottam, hogy az ilyesfajta vacakolást érdemesebb elengedni. Időt és pénzt spórol az ember ha zsákutcákba nem hajt be...
én nem is kétlem, de ha esetleg volt kezedben, netán cnc találkozón vagy mert van, uc400 akkor láthatod, hogy a jó kivitelezés nagyon sokat tud tenni annak érdekében hogy jó legyen valami speciel nálam uc400 van, bedobva a szervóhajtások és a frekiváltó mellé, és egyszer sem nyavajgott még, pedig főleg a frekiváltó miatt aggódtam
oké oké, nem plazma... de simán hegesztek a közelében awi-val meg co val miközben teker a gép... sose állt még meg...
anno amikor lecseréltem, arduino volt rajta nekem is, felmérgelt hogy mindig leáll ahogy neked is tette, rátettem az uc400-at és bakker, nem lett jó azzal se.... nekiestem az összes kábelt kitépem a gépből szó szerint (félkészen vettem a gépet) teljesen újrakábeleztem mindent, szervókhoz rendes árnyékolt kábel, a főorsóhoz szintén, végállásokhoz szintén...
azóta is jól van köszöni, bár az arduino nem került vissza rá, mert uc400 többet tudott...
konklúzió, valami nem kerek nálad mert ha minden az lenne, gond nem lenne ne vedd baszogatásként, csak na sok helyen működik rendületlenül, ott is kellene
Igen, én is építettem már pár arduino alapra 3d printert, lézergravírozót stb... De a plazma vonalra alkalmatlan a plazma invertere által keltett zavarok miatt. Normál projektekhez megfelel.
ezek a vezérlők is USB -n lógnak meg kell keresni mert még sok, 3-4 éves gépeken meg főleg , rajta a sorosport az alaplapon, az teljesen máshogy kezelődik win alatt mint az usb és stabilabb lesz
egyébként meg az arduino panelek nem erre vannak tényleg, de pl a 3d nyomik alaplapjaitól már elvárható, azokat már folyamatos üzemre tervezték
és ha valaki veszi a fáradságot, rendesen megépít egy oda való nyákot, akkor jó lesz az "arduino"-s panelka is, természetesen itt már csak a proci, meg a bootloader adja az alapot, ha utána minden cserélve, normális táp, szűrések stb , akkor jó lesz az is...
Én izolált táppal láttam el a vezérlőt, RF szűrőkkel, árnyékolással stb... és volt olyan próbálkozás is hogy mindezek mellett önálló akkumulátorról is próbálkoztam, természetesen a végeredmény mint korábban is írtam, sikertelen. Szóval az akkumulátor sem lesz egy életbiztosítás... Egyszerűen nem ilyen környezetre van tervezve! Persze voltak olyan pillanatok, hogy azt hittem sikerült megoldani, de idővel kiderült, hogy nem... Ipari környezetbe 100%-osan megbízható eszköz kell , mert a produkált hibák a jelenlegi alapanyagárak mellett, semennyire sem tolerálhatók!
De az ilyesfajta jelenségek nem csak az otthoni hobbicuccoknál tapasztalható, pl az UC300 USB és az UC100-as is ugyan ezeket a problémákat produkálja ilyen vagy hasonló környezetben.
Nos az arduinos próbálkozás eredménye, hálózati adapterrel felejtős, Powerbank-al stabilabbnak tűnik. A kijelzőn (LCD1602) a számok sem vibrálnak úgy, majd csinálok videót.
én azt gondolom nem feltétlen az arduino a hibás, ki és bemenetekre optós leválasztás, usb-re suintén leválasztott toldót érdemes berakni, vagy ha van soros port közvetlenül a pc-n akkor oda tenni egy optós leválasztást
nekem inkább dobta el az usb, mint maga az arduino ált volna meg, persze egyik jön a másik után, ha az usb kap valamit,újrakeresi az eszközöket, cserébe az arduino ujraindul, mert ilyenkor sajna nyom egy resetet neki a pc
Én fél év után, számtalan kontroller , szűrő, árnyékolás és isten tudja hány dolgot próbáltam, de sajnos érdemben nem sikerült leküzdeni a problémát. A plazmavágónál sztatikus, elektromágneses, röntgen és számtalan más formában jelen vannak a behatások. Kellően stabil megoldást nem sikerült találni. Én feladtam, nem ilyen környezet tervezték az arduino-s cuccokat. Próbálkozam PIC-re épített vezérlővel, de ugyan úgy zátonyra futott a dolog... Gyenge hobbi vonalon jó max.
Köszönöm a tanácsokat, beépítettem a feszosztót a Parkside-ba, működik, de az ardu nem tolerálja a zavarokat két EMI- szűrővel se. Ujra indul. még holnap próbálkozok kicsit.
Hát tatabánya nincs a közelben, de Bp.-n biztos lesz valaki aki elugrik... ahogy írták valószínű printerportos a cucc... tehát érdemes esetleg uccnc -t beszerezni hozzá, pl uc400 kártyával
pc-t valamelyik használt pc-s boltból pl pcarena-tol nekem egy i3 első generációson fut win10 alatt hibátlanul...
ha tényleg csak a pc hiányzik akkor egy ilyen pakk beszerzésével gyorsan hadra fogható lesz a masina..., és még sokat nem is kell madzagolni ha megvan minden érzékelő , végálláskapcsoló, pláne odavezetve ahhoz a karihoz amiből jól láthatóan a szalagkábel jön ki..
vagy ez, estlcam múltkoriban ajánlotta TBS kolega, igen tetszetős és a vezérlő is beszerezhető... jóformán bármilyen grbl, marlin panellal megy...
Segítséget kérném egy nem rég vásárolt CNC plazma gép beüzemelésével kapcsolatban. Gépkereskedőtől sikerült alkalmi áron megvásárolni, viszont mire elhozták a számítógépet kilopták belőle. A gép golyós orsós mechanikával, 1500*3000 mozgás tartománnyal, Omron motorokkal és vezérlésekkel rendelkezik. Keresünk valakit aki működő képessé tudná tenni. Előre is köszönöm a segítséget. mellékelek néhány fotót.
Dr.GodMan | 1418
2021-03-15 07:42:33
[3568]
A parkside invertert nem ismerem felépítésileg. De a mérőfeszt a diodáktól érdemes levenni, itt a gyújtófeszültség már le van szűrve. Korábban próbálkoztam több THC építésével de egyik sem volt kellőképpen stabil. Asztali környezetben tesztelve nagyon szépen dolgozott a legtöbb házi vezérlő, de mindegyiknél ugyan az volt a gond, nem szerették a gyújtófeszültség és a fő ív begyujtásakor keletkező zavarokat. Rebootoltak, elszállt a kijelző, karakterhibák, lefagyás és hasonlókat produkáltak. És ezt 5-10m távolságról is képesek voltak produkálni, akár önállóan akkuról üzemeltetve úgy hogy nem voltak összekötve semmivel sem. Az árnyékolás és izolált táp sem segített rajta. Több szűrőmegoldással is próbálkoztam de nem voltak megbízhatóak, persze bobby kategóriában még alkalmazhatóak lennének de az nekem kevés. Elképzelhető, hogy inverterfüggő is lehet de 50-100A közt 4 különbözővel próbálkoztam, többé-kevésbé kb azonosak voltak a végeredmények.
Természetesen a fesz osztó után még kell egy graetz híd egyen irányítani, de semmi más, még simitó kondi sem, mert már a 1um farádos is késést okoz a feszültség változásban.
Szia! Elárulok neked, és mindenkinek egy nagy titkot! Kínai plazmákon én úgy oldottam meg a vágó feszültség kivezetést, hogy a plazma forrás kimenő ágán a diódákról vettem le a feszültséget, és egy kicsi 230/9-12 voltos trafót tettem rá, utánna egy fix ellenállásból és potméterrel egy feszültségosztót csináltam, mellyel be lehetett állítani a pontos kimenő feszültséget. Működött és a leválasztás is meg volt, sőt volt olyan Hypertherm plazma amin tönkrement a gyári fesz levételi pont. Konkrétan átégett a nyák, ezt is igy csináltam meg kb 5 éve, mai napig működik.
egy zener az analog bemenetre jól jön, mondjuk egy 5V os és utána még egy soros ellenállás, így eléggé védett lesz persze a nagyfrekis zavarok még átszaladnak , ezért kell a negatív és pozitív ágra is az általad is említett nagyrekis fojtók
Még a teszt messze van, mindenre árnyékolás, ferrit mágnes passz, nem tudom. Ettől az emberkétől vannak a feszosztó képek, betett még két EMI-szűrőt az 50:1 osztó után és ott, akkor nem utötte ki az Ardut.
Amugy ezt a projektet egy srác megvalósította, neki működik, igaz neki hypertherm plazmája van.
Üdv! Még nem adtam fel ezt a projektet... Az Alany Parkside PPS40B2 Szeretnék rá egy feszültség osztót, ezt a hasonló műszert (CUT50) találtam, a képen lévő megoldással. Abban tudna valaki segíteni, hogy a torc-, clamp+ tekercsek konkrétan hol vannak a Parkside-ban mert nem igazán egyértelmű? Ami a THC vezérlőt illeti ugy tűnik működik mostmár:
frob | 2128
2021-02-27 10:55:33
[3556]
hát nem esküdnék meg, időt kell rá szánnom hogy átnézzem... de kell, mert szarakodás van...
Természetesen a fej a lényeg! Ahhoz készül a fúvóka. Acetilénhez, PB-hez, stb. Valahol lenni kell egy "jelölésnek". Betű, vagy szám, vagy valami. Ha szerencséd van, akkor könnyű beazonosítani, ha nincs szerencséd, akkor javasolnám, hogy a rendelkezésedre álló összes infóval keresd meg az Auto-Med nevű céget. Gép típus, fejen található valamilyen jelölés. Amikor indult a masina, nekünk is így sikerült fúvókát találni hozzá, sőt az ősöreg nyomáscsökkentő kiszakadt membránját is cserélték. Igaz, hogy az első próbálkozás nem sikerült túl tartósra, de első szóra javították viszonylag rövid határidővel.
Nem kell ember! Csak figyeljenek a tisztításra és a fúvókához megadott nyomások értékére. Ha ezek teljesülnek, a sebesség már adja magát! A fej típusa megvan? Szakirodalom?! Szégyen-nem szégyen, iskola óta nem sokszor vettem a kezembe ilyen tárgyú könyvet!
A "kúpos" vágás legtöbbször helytelen nyomás beállítás, vagy kopott fúvóka miatt jön össze. Ha már be lehet dugni egyel nagyobb méretű tisztító tűt, onnantól nagyon figyelni kell, mert bármikor jelentkezhet az "ok nélküli" vágási hiba.
Minden bizonnyal te sokkal tapasztaltabb vagy benne, mint azok akik kezelik, én csak javítani szoktam... és igyekszem tanulni e közben, mert látom hogy baromira csak a megszokott dolgokat követik, és nem biztos hogy jól szokták meg....
pl állandóan szenvednek azzal, hogy nem párhuzamos a vágások oldala, múltkoriban saját eszemből beállítottam nekik.. és jó is volt, de állítólag egy nappal később már megint csak rosszul vágott, érdekes egyébként hogy minden oldalról fentről lefele szűkül...
Át kellene nézni minden bizonnyal az egészet, legalább olyan társaságában aki rendszeresen vág oxigén pb párossal, mert lehet hogy a gáznyomások sem jók...
Na szóval és itt kell nekem megküzdeni azzal hogy lehető legjobb eredmény legyen...
Majd csinálok legközelebb képeket a késztermékről meg a helyéről, hátha tudsz tanácsot adni merre érdemes elindulni a jobb minőség érdekében