HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hunbay.com v0.9 alpha Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
   



Boncolás - azaz mi és hogyan működik

Boncolás - azaz mi és hogyan működik


Időrend:
Oldal 1 / 98 Ugrás ide:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Pál | 6211    2017-06-16 21:36:52 [4868]

Ezt bontani lehetetlen !
Üveg kemény műgyantával van kiöntve.
De különben is mit rajzoljak le ?
Mind ugyanaz belül, 1 optotriak 1 triak meg pár passzív alkatrész.
[4856] hozzászólásban már láthattad, nincsenek ezek túlspilázva.

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-16 21:24:33 [4867]


PSoft | 8912    2017-06-16 21:24:33 [4867]

Bonts már ki egyet!
(vagy...rajzold le fejből)

[Előzmény:] Pál, 2017-06-16 20:56:27 [4866]


Pál | 6211    2017-06-16 20:56:27 [4866]

És hozzá a kép is !

  

[Előzmény:] Pál, 2017-06-16 20:55:52 [4865]


Pál | 6211    2017-06-16 20:55:52 [4865]

De ilyet még a gúúgli sem fog találni !
Eredeti hungarikum még GMK-ban gyártva !

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-16 20:30:32 [4864]


PSoft | 8912    2017-06-16 20:30:32 [4864]

Meg még, csilió másmilyen is.

[Előzmény:] Pál, 2017-06-16 20:21:32 [4863]

Pál | 6211    2017-06-16 20:21:32 [4863]

De ilyen SSR is van.

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-16 20:09:34 [4861]


Pál | 6211    2017-06-16 20:17:50 [4862]

A bemeneti oldal más, tettek bele egy zénert a szélesebb betáplálási feszültség miatt, meg talán egy kondit pluszba szűrés gyanánt.
Ugyanez utánépíthető a kittnél is.
De így is megfelel akár LPT portról kW-ot kapcsolgatására.

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-16 20:09:34 [4861]


PSoft | 8912    2017-06-16 20:09:34 [4861]

Jaaaa!...

Egyszerű ez, mint a faék!
Itt-ott, hasonlít is rá a "mellékelt ábrád".
(ami, tényleg nem bonyolult)

[Előzmény:] Pál, 2017-06-16 16:30:53 [4856]


Pál | 6211    2017-06-16 19:39:36 [4860]

Előbb utóbb szólnak majd többen is aztán lehet vakarózni

[Előzmény:] MoparMan, 2017-06-16 19:34:37 [4859]


MoparMan | 1391    2017-06-16 19:34:37 [4859]

maximum az agyad

[Előzmény:] Pál, 2017-06-16 19:25:37 [4858]


Pál | 6211    2017-06-16 19:25:37 [4858]

Marhaság vagy sem , de valami hibázik !

[Előzmény:] MoparMan, 2017-06-16 19:21:31 [4857]


MoparMan | 1391    2017-06-16 19:21:31 [4857]

persze, szoktam ilyet. időnként beteszek két nappal korábbra fiktív bejegyzéseket...

ne beszélj már marhaságokat...

[Előzmény:] Pál, 2017-06-14 12:54:52 [4852]


Pál | 6211    2017-06-16 16:30:53 [4856]

Helyi elektronika boltban SSR kit 700Ft
Igy árulják: Szilárdtest-relé KIT (triac 25A-es is lehet!) 230V-os fogyasztót kapcsol (nullátmenetnél) 5-15 voltról. Optós elválasztás. (8A triakkal)

Mellékelt ábra mutatja igen bonyolult dologról van szó !

  

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-16 15:25:58 [4855]


PSoft | 8912    2017-06-16 15:25:58 [4855]

Schneider SSL1A12BD
Élt...talán egy hetet.

Én is úgy voltam, mint a klasszikus bohózatban a Béééla...

Mi kerül ezen a....

Így hát, kicsomagoltam.
Okosabb nem lettem, de mostmár láttam, mi van a fekete szilikonnal kiöntött tokban.
Nem nagy durranás...
(nem is volt durranás, csak..."úgymaradt" bekapcsolva)

          


PSoft | 8912    2017-06-14 21:39:22 [4854]

'anno, még a '70-es évek elején, sokat ki-be tekergettem ezekből a biztosíték fejekből.
Talán, a Db-IV, vagy Db-V nagyság lehetett.
(szép, marokba illő példány)
Nem a Diazed rendszernél megszokott Edison(E16,E27,E33) zsinórmenet van a fejen.
Nincs jelentősége, csak...próbáltam a menetet azonosítani.
Menet külső átmérő 59,25mm
Két fésű is illik a menetárokba.
Az egyik azt mondja hogy 11M5/8"
A másik meg, 11Gg/1"

          

Gruber Márton | 258    2017-06-14 13:26:26 [4853]

Erre mit mondjak. Csapágy nélkül tényleg beljebb lettünk..
Egy röntgen képpel még lehetne überelni a dolgot.

[Előzmény:] svejk, 2017-06-14 12:35:10 [4850]


Pál | 6211    2017-06-14 12:54:52 [4852]

Nem tudom mi a szar van ezzel a fórummal, de már többször észrevettem, hogy egyes hozzászólások csak jóval később jelennek meg !
Például ez a [4840] hozzászólást csak most láttam, pedig vissza szoktam tekerni mindig !


Csuhás | 3889    2017-06-14 12:40:08 [4851]

"Megnyomjuk esztergacsúccsal aztán lesz valami."
Remélem ezt nem engedi az eszterga gazdája, elvégre az eszterga mégse műhelyprés.

Ha feltételezhető hogy a zsugorkötés csak pár cm hosszú akkor tengelyfuratot fúrnám tovább hogy beleérjen a két anyag közötti üregbe, majd gyurmával (kenyérbéllel) színültig megtömve egy furatba illeszkedő kis pálcikával mint dugattyúval, egy kis kalapáccsal ütögetve szépen kitolnám egymásból a zsugorkötést.

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-14 08:47:33 [4848]


svejk | 24042    2017-06-14 12:35:10 [4850]

Ugye érzed, hogy mást mutat a kép mint az előző, #4832-beli képeid.

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-14 08:06:33 [4840]


Pál | 6211    2017-06-14 08:52:06 [4849]

Ilyen ötösöm legyen a lottón !
Már ránézek egy ilyen szarra és tudom mi gyártotta !

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-14 08:47:33 [4848]


Gruber Márton | 258    2017-06-14 08:47:33 [4848]

Made in Italy :o)
Nem látok rádiuszt a másik oldalon.
Megkeresem Nyiszi barátomat.
Megnyomjuk esztergacsúccsal aztán lesz valami.

[Előzmény:] Pál, 2017-06-14 08:29:17 [4846]


jani300 | 4813    2017-06-14 08:43:11 [4847]

Nekem szállító szalag motor tengelyében volt ilyen bepréselt , rövid csapos kerék .
Kíváncsiságból kiütöttem , hogy hogy a fenébe fogazhatták .
Az tövig be volt nyomva .

[Előzmény:] Pál, 2017-06-14 08:29:17 [4846]


Pál | 6211    2017-06-14 08:29:17 [4846]

Szerintem is az egy az egyben bele van sajtolva a forgórészbe.
Biztos valami elbaszott macskazabáló olasz motorról van szó.
Azok csinálnak ekkora balfaszságokat !
Elektronikához se értenek autót se tudnak csinálni de a mechanikához is segg hülyék !
Autószerelő ismerősödhöz elviszed a kis 20 tonnás kézi pumpás keretes préssel kinyomja neked belőle pikk pakk !

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-14 08:17:20 [4844]


szf | 1086    2017-06-14 08:22:44 [4845]

Milyen a forgórész másik vége?
Hasonlót szedtem szét ott a belső tengely a forgórészből ki lehetett ütni, persze kapott egy kis meleget is.

Összerakásnál meg betettem a fagyasztóba a belsőtengelyt a forgórész meg kint volt a napon.

Nekem a tengelyen nem volt pozicionáló ezért előtte megmértem a dolgozó részt.

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-14 08:06:33 [4840]


Gruber Márton | 258    2017-06-14 08:17:20 [4844]

Szerintem egy acéldarabba kéne egy furatot készíteni, aztán hosszába kettévágni és azzal megszorítani a tengelyt.
Még mindig gyanús nekem hogy a tengely mindkét vége azonos átmérőjű...

[Előzmény:] grekon, 2017-06-13 12:16:34 [4834]

Gruber Márton | 258    2017-06-14 08:12:03 [4843]

A furat olyan hosszú mint a fogaskerék szélessége, vagy egy kicsit rövidebb. Csak a fogak edzettek. Zsugorkötéssel megy a tengelyvégre.

[Előzmény:] Csuhás, 2017-06-13 18:05:53 [4835]


Gruber Márton | 258    2017-06-14 08:08:40 [4842]

Három fázisú motor, mindkét irányba tud forogni.

[Előzmény:] Csuhás, 2017-06-13 19:20:01 [4837]


Gruber Márton | 258    2017-06-14 08:07:22 [4841]

Tacho + lapátok

[Előzmény:] svejk, 2017-06-13 19:30:54 [4839]


Gruber Márton | 258    2017-06-14 08:06:33 [4840]


svejk | 24042    2017-06-13 19:30:54 [4839]

De mi a manónak van az hosszú tengelynyúlvány a másik végén?

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-12 13:08:53 [4832]


svejk | 24042    2017-06-13 19:29:44 [4838]

Kizárt.

[Előzmény:] Csuhás, 2017-06-13 19:20:01 [4837]


Csuhás | 3889    2017-06-13 19:20:01 [4837]

Csak egy irányba forog? Ha igen akkor lehet menetes is.

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-13 10:37:31 [4833]


svejk | 24042    2017-06-13 19:16:39 [4836]

Csapágy külső gyűrűt széttörni, belsőt leköszörülni/törni, szimeringet lecsípni.

Minél gyorsabban megmelegíteni, célszerűen dissousal.
Ha zsugorgötés azért, ha ragasztva van azért.

Rángatóval így már bizonyára kijön.

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-12 13:08:53 [4832]


Csuhás | 3889    2017-06-13 18:05:53 [4835]

A fogaskerék furata sima központfurat, vagy végig van fúrva?
Ha a furat becsatlakozik a forgórész vastagabb tengelyének furatába akkor sima kenyérbeles módszerrel ki tudod ütni. Sajna a fotódon még az sem igazán látszik hogy hol csatlakozik egymáshoz a két darab.

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-13 10:37:31 [4833]


grekon | 58    2017-06-13 12:16:34 [4834]

Heli .

Jò lett volna mèg nèhàny kèp szemből is ès nèhàny mèret .
Ha jòl sejtem a fogaskerèknek van 10-20 mm csapja ezt kell kihuzni a tengelyből . Ehez kell kèszits kèt darab pàrhuzamfeszitőt . Ha akora mint az also maszaton akkor elèg lesz M10-es menet ès 15-20 mm vastagsàgu (feljavitott C45 stb , pl eszterga kèsszàr) acèl 140-160 mm hosszal (ha nagyobb vagy nem birja akkor M14 X 1.5 kb 200 mm hosszal ès 20-25 vastag). A csavar is edzett legyen (10.9 vagy 12.9) mert igen nagy erők lesznek , előfordulhat akàr hogy tönkremegy az illesztès (beràg). A kèt belső sròfot kell lehetőleg egyszere hùzni s a kèt kulsőt utànna engedni hogy pàrhuzamos maradjon .

Sok sikert .

  

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-12 13:08:53 [4832]

Gruber Márton | 258    2017-06-13 10:37:31 [4833]

Ennyien ne szóljatok hozzá. :o)

[Előzmény:] Gruber Márton, 2017-06-12 13:08:53 [4832]


Gruber Márton | 258    2017-06-12 13:08:53 [4832]

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Csapágyat kéne cserélnem egy hajtóműves motor tengelyén, de nem tudom hogyan szedjem le a csapágyat úgy, hogy a tengely ne sérüljön.
Első ötletem az volt, hogy a vékony tengely átmegy a forgórészen. Kell egy bnagy csapágylehúzó. Persze ilyen nagy nincs...
Aztán beszéltem egy villanymotortekercselővel, aki szerint a tengely csak egy centi mélyen lehet beütve a forgórészbe.
Mivel húzzam meg sérülésmentesen???
Ismer vki vkit aki már látott ilyet?


PSoft | 8912    2017-06-10 20:46:13 [4831]

Ok!

Így már, el tudom képzelni, pld. egy görgős pálya, vagy szalag mellett/felett kifeszített kötelekkel.

[Előzmény:] Pál, 2017-06-10 19:19:53 [4830]


Pál | 6211    2017-06-10 19:19:53 [4830]

Igen a mostani, de ahogy írtad: "70-es évek vége/'80-as évek elejéről" még így volt megoldva.
Két oldalról volt az excenteres akármin kötél a végein rugókkal, ha el is szakadt volna akkor is leállítja.
Tehát a kapcsoló a szalag közepén volt.

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-10 17:48:08 [4829]


PSoft | 8912    2017-06-10 17:48:08 [4829]

Azokat a spec. "végálláskapcsolókat" ismerem.

Azok, olyan feladatokra vannak kitalálva, amit pld. említesz.
Gyakorlatilag, három pozíciójuk van.
A kötéllel előfeszíted a működtető rudazatot középső pozícióba, ez az alaphelyzete.
Vész esetén, a kötél meghúzásával a rudazat előre fele mozdul,és működtet.
Kötél szakadás esetén, az előfeszített rudazat hátra fele mozdul,és szintén működtet.
Mindkét véghelyzet mechanikusan reteszelt, magától nem áll vissza középső alaphelyzetbe.

[Előzmény:] Pál, 2017-06-10 14:40:25 [4827]


szf | 1086    2017-06-10 14:43:08 [4828]

[Előzmény:] Pál, 2017-06-10 14:40:25 [4827]


Pál | 6211    2017-06-10 14:40:25 [4827]

Például futószalagok mellet volt hasonló amit az oldalán lévő drótkötéllel kötöttek össze egy excenterrel plusz rugó feszítéssel.
Ha valakit vagy valamit bekapott a szalag akkor nem kellet keresni a vészleállítót csak megrántani a kötelet.
Aztán hogy ne tudjanak ráindítani távolról így aretálta magát mint a vészgomb.

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-10 13:52:11 [4826]


PSoft | 8912    2017-06-10 13:52:11 [4826]

Egy EVIG-es, nyomós végálláskapcsoló, talán a '70-es évek vége/'80-as évek elejéről.
Érdekessége, a kapcsoló benyomott állapotában, mechanikusan reteszelődik.
A reteszelés kioldása, a fej oldalán a ricnis fejű csavarral lehetséges.
Masszív, "békebeli" cucc...
Szerintem biztonsági rendszerekben, de...
Hol, milyen alkalmazásban használhatták az ilyen végálláskapcsolókat?

          


ANTAL GÁBOR | 3012    2017-06-03 20:14:19 [4825]

Nagyon tetszett anno a Festo kék pneu csatlakzója . Ezért amikor igényesebb dolgokat készítettünk aluból akkor mi is eloxáltunk .Azután a festéket anilinfestékbe kellett áztatni majd egy pórustömörítő eljárásnak alá vetni azt . Szép dolgok készültek DE!! az anilinfesték az nem UV álló
A Festo kék az más : az un berlini kék . Egy komplex vas cianid . Elsőként vaskloridba áztattunk majd öblítés után káliumferri ( ferro? ) cianidba . Vagyon kis koncentrációban is erőteljesen fest és bent az oxidrétegben alakul ki UV álló

[Előzmény:] Pál, 2017-06-03 12:09:17 [4824]


Pál | 6211    2017-06-03 12:09:17 [4824]

1. kép ahol nem kapott UV-t
2. kép ahol kapta az UV-t
Az eloxált felület sincs biztonságban , nem csak a műanyag.
Még az árnyék is látszik

    

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-03 11:27:35 [4823]

PSoft | 8912    2017-06-03 11:27:35 [4823]

Az UV fény káros hatása a színes(zöldsárga) zsugorcsövekre...

Kb. 4-5 éves szerelés, egy hatlábas konténer földelés lekötése.
Ahol még az eredeti színe van a zsugorcsőnek, ott a kábelcsatorna védelmében volt.(eddig)

  


sastas | 610    2017-06-01 22:19:20 [4822]

Vagy Bosch. Láttam már a gyárban Skill, BTI, Berner és Würth gépeket is, 1-1 ben csereszabatosak az akksik, csak más színű a műanyag rajta...

[Előzmény:] svejk, 2017-06-01 20:35:17 [4821]


svejk | 24042    2017-06-01 20:35:17 [4821]

Skil lehetett az eredeti gyártója.

[Előzmény:] PSoft, 2017-06-01 20:32:11 [4820]


PSoft | 8912    2017-06-01 20:32:11 [4820]

A beragasztott,tartalék biztiről jutott eszembe...

Van egy kicsi, marokba illő, Würth-xxx pisztolyfúrógépem.
Szénkefe cserére készültem...
A gép olyan, hogy a kefékhez csak a gép szétszedése után lehet hozzáférni.
Katalógusból, termékszám alapján rendeltem bele egy pár új szénkefét.
Megjött, gép szétszed...
Legnagyobb meglepetésemre, a két, fél műanyagházban kis fészkek kialakítva...
Bent vigyorogtak a fészkekben a gyári, új, tartalék szénkefék.
Bent hagytam őket érintetlenül, a rendelteket meg, betettem a kopottak helyett.
Azóta is bent a két tartalék szénkefe.

Ez az a gép, amelyiknél a forgásirány váltása mechanikusan, a kefehíd átfordításával történik.

[Előzmény:] Csuhás, 2017-06-01 20:15:55 [4818]


PSoft | 8912    2017-06-01 20:17:19 [4819]

Szerintem, akkor...műszert fogsz cserélni!
(de, ne úgy legyen!)

[Előzmény:] Csuhás, 2017-06-01 20:13:06 [4817]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 98 Ugrás ide:
1  2  3  4  5   Következő ►  Utolsó ►|