Szia, most sikerült szert tennem egy AT 320 asd kombinált gépre, és még csak a tartókra beemelése munkánál tartok, de olvastam egy hozzászolásban az elmozditott marófej, visszaállitásárol egy választ, amiben egyik fórumtársunk azt fejtegeti, hogy a téma már többször teljes részletességgel ki lett tárgyalva és ennek kapcsán jött a gondolat, ha egyszer nekem is el kell állitanom akkor jó lenne tudni a pontos visszaállitás menetét, illetve akár most az első üzembe helyezésnél sem ártana leellenőrizni, hogy derékszögben van e pillanatnyilag. Most még biztosan kell egy két nap mire a 400 kilós cuccot felrakom a tartódobozaira és azokra fiókokat varézsolok, mert ugyan van két fiokos szekrény is de az egyiket teljesen elfoglalja a szivattyú illetve tartozékai, a másikban van egy polc de a rengeteg cuccot ami már megvan a régi gép kapcsán, ebben a tizedét sem tudom elhelyezni. Ugyhogy kitaláltam az összekötő takarólemez helyett, ami a két tartó dobozt összeköti kialakitok 5 db különböző magasságú fiokot. a két oldalra a sinek már fel vannak szerelve, most a dobozok legyártáasa következik lemezböl, hogy minél kevesebb helyet foglaljon maga a doboz teste. HA végleg elkészültem evvel, akkor emelem be a gépet, és csak majd ezt követően kerül sor egy lemosásra és utána az első probára. Nem volna baj, ha meg tudnék győződni arrol, hogy a beállitások rendben vannak.
Ilyenkor matemetikailag az XY sík felületi normális vektorának irányával kell azonosnak lennie a főorsód tengelyének. Ehhez a marófej dőlésszögét 2 db, egymásra merőleges forgó tengely mentés lehet beállítani. A te gépednél ebből mi az adott?
Üdv tisztelt Fórum. Először is boldog uj évet mindenkinek. Kérdésem lenne, hogyan lehet egy kombinált gépen a maró fejet precízen visszaállítani 0 fokba ha elállítódig, vagy szándékosan elállítjuk? Olvastam, hogy ez már ki lett tárgyalva, de bár végignézettem 40-50 oldalt nem találtam rá utalást. Kérem ha valaki tudja a téma kitárgyalásának helyét jelezze. Köszönöm.
Méretezett rajzom nincs, de ezeken látni hogy egy stift ugrik be a lakatszekrényre rögzített ház hornyába. A házban elforgó villásvégű valamiből pont annyira lóg ki a stift vége, hogy alaphelyzetben be tudjon akadni a házba, így ha nem emeled ki a kart (ekkor a stift nem lóg ki, el tud fordulni a villás izé a házban), nem tudsz kapcsolni. A kapcsolókarban fixen benne a stift, kb középen a forgáspont, hátul egy rugó nyomja alaphelyzetbe.
Köszi! Azért is volt furcsa mert eléggé rendben van, de akkor ezek szerint pont azért mert átesett egy ilyen nagyjavításon. A kos íves, nem szögletes, talán a topikomban van róla kép.
Szétszedtem a gyalugépem (Strigon GH400U) kos részét takarítás miatt és feltűnt hogy a csúszófelület mintha bakelit lenne(betét). Az lenne a kérdésem hogy ez lehet e gyári mert nem úgy néz ki mintha valaki tákolta volna, de nem hallottam még ilyenről gyárilag. És még az eredeti festés is ráfut szóval úgy tűnik mintha gyári lenne.
ab | 684
2021-01-03 20:17:41
[5916]
PKD lapkassal 2004 kornyeken martam hasonlot. Amire emlekszem, hogy nagyon magas elotolas mellett 35.000f/p tortent a megmunkalas. A szerszamokat valogatni kellett. Mikroszkop alatt a kisse csipkezett elueket ki lehetett szurni. Levegos fujas volt. Gyartot biztosan talalsz tobbet. Anno a hun-tools-tol vasaroltam.
"azt találtam, hogy gyémánt szerszámmal kell megmunkálni a felületet," Tartok tőle, hogy az a gyémántszerszám, nem olyan jellegű felületek és anyag megmunkálására alkalmas, amire neked szükséged lenne. Amire gondolhatsz, pl. "SARA Dia+" sorozat elsősorban grafithoz való - lehet, hogy alura is használható (nem ajánlják), de nagyon nem hobby árkategória.
Szerintem ez így megoldhatatlan. A marás nyomai lehetnek simák, de láthatatlanok.... szerintem nem. Esetleg egy utolsó leheletfinom fogásvétel a végén tűéles szerszámmal, majd szárazjeges "szemcseszórással" eltüntetni/ simítani a látható felületet. Talán.
Tanácsot szeretnék kérni alumínium marással kapcsolatban. AlMgSi05 lemezbe szeretnék tükörsima falú és aljú zsákfuratokat készíteni. Átmérő 8 mm, mélység 2 mm. Megmunkálás után kemény elox kerül a felületre. CNC-n 3-as ujjmaróval pocsék felületet kaptam. Kicsit utánanézve az alumínium tükörsimára polírozásának, azt találtam, hogy gyémánt szerszámmal kell megmunkálni a felületet, és utána polírozni papírral és pasztával. Zsákfuratoknál nem lenne termelékeny a polírozgatás, szeretném egy menetben szép simára megmunkálni, hátha megfelel a célra. Van tapasztalata valakinek gyémánt ujjmaróval? Esetleg tudtok beszerzési forrást? Nem baj, ha drága, csak ne törjön
KoLa | 7500
2020-12-31 18:24:08
[5911]
A napokban szedtem szét egy BT40-es változatot, az is elviekben ugyanez, ezé gondoltam.
No, még majd kiderül ez a megoldás nem is direkt a lelökéshez van. No de hát ez egy Isten adta lehetőség, vétek lenne nem élni vele!!! (még ha hézagolni is kell az adott tengely kúpjához)
Számomra épp ez a lényege. Van több gyorstokmányom egyikben sincs ez a mozgó rész.
Ha minden jól van belőve 13,3-13,4-ig nyit szét utána le lehet tolni a kúpról. (persze nem két újjal) Nagyon hálás tud lenni.
Igaz a szegnyeregben használva a kínai M2/B16-os átalakítóval, ki kell hézagolni hogy letolja. Volt hogy elfelejtettem berakni az alátétet, volt is szívás mire le bírtam szedni. (ennél ugye alig van váll a B16-M2 átmenetnél)
Szerintem ez a szokásos kínai tokmány. Mindenhol kapni, olcsó, és egész tűrhető minőségű. Magam is ezeket használom. Egy kicsit hosszú a kúp amire felrakod, ezért tudja letolni magát nagyra nyitva. Pl itt: Banggood
Fúrótokmány kérdés. Segítség kellene a beazonosításban. Már nem tudom kitől, mikor vettem de ez elég tűrhető minőség és ami nem utolsó, hogy teljesen kilazítva letolja magát a kúpról. Feltéve ugye ha a kúp hossza megfelelő.
Hátul a kúp felől látszik hogy egy kb. 10 mm átmérőjű rész mozog felfelé kitekeréskor. No ilyen tokmányt szeretnék még egy-kettőt venni.
Általában zárt szokott lenne a kúp furata, abba ugye elvileg lehetne lehúzómenetet tenni, de egyszer egynél űgy jártam, hogy alig volt falvastagság, így a menet nem ért semmit.
Hátha valaki ráismer a kép alapján a "márkára" típusra. Még annyi esetleg, hogy a tokmánytest hossza 86,5 mm.
A csavarfej süllyesztések csak fel vannak fúrva 10,2-esre mert az eredeti sliccelt csavarfejek kisebb fejátmérőjűek.
A nagy furatnak nincs szerepe, csak annyi hogy kiférjen a főorsó a felső alapállásban Tele volt zsírral nem láttam az anyaghiányt. Csak átnyomtam rajta a furatkést, mert bántotta a szemem, hogy az a furat sem szaladt a szíjak futófelületével.
A gömbölyűbbeken mindha fordítva lenne ez a tárcsa .A legnagyobb szíjtárcsa van alul az orsónál . De valahogy azok a furatok is vadi újnak néznek ki . De megint előbb írtam mint gondolkodtam ,hiszen van fénykép ,sebaj majd utólag megnézem .
A kalapács nyomokból talán érthető miért volt legörbítve a menesztőhüvely gallérja.
De azért anno az esztergályos észrevehette volna, hogy az öntőmester nem állt a helyzet magaslatán.
A lényeg, a leggyorsabb fordulaton 40 Hz fölött érezhetően enyhén rezonálni kezd az egész gép. (persze meglehet nem a tengelyhez közeli dió nagyságú anyaghiánytól, de ugye bántja az ember tudatát) A motoré jónak néz ki, a szíj sem rezonál különösebben.
Ki kell a tárcsát centrírozni de vajon elég lehet statikusan?
B.Zoltán | 1714
2020-12-30 20:40:27
[5897]
Ebben van igazság. Ennél az esztergánál esetleg gyors irányváltáskor kapcsolhat be, normál induláskor még nem hallottam, vagy csak olyan halkan csinálja. Ha szétszedem egyszer akkor már megnézem, hogy mikor kapcsol be pontosan.
A 3f a legjobb megoldás, de ez már így marad, pedig itt van 3f igaz csak 10A 10A 20A , bár ide bőven elég lenne.
Szerszámgépnél éppen a rákapcsolt indító segédfázist látom veszélyesnek . Ha folyamatos túlterhelésnél rákapcsol leéghet a motor . Jó mi jó eséllyel meghalljuk a hangján ,de ha mégsem ?