Sziasztok! Adott egy trumpf true laser gép.. Szeretnék fotókat,stb bele konvertálni a programba (cad) VLF formátumot használ a kicsike... Erre volna valakinek ötlete?
megnéztem az általad említett kártyát és tápot én úgy látom hogy a táp 0-5V ot kér, a kártya meg 0-10V ot ad ki magából, tehát először is kellene 2db 2-5K ohm os ellenállás, tehát két egyforma, ezt kötöd be sorban a kártya adott kimenetére és a közepe és föld ről pedig a tápba
és ami még feltűnt hogy engedélyezni kellene a tápot egyszer kell neki egy 5V os jel a TH lábra Majd kell neki egy jel szintén 5V a WP lábra ha ezek megvannak utána indulnia kell
általában a Th láb a charge pump láb, tehát ha leáll a progi, nincs kimenet
Úgy látom a tápon van 5V os kimenet is, szuper, mert ha rákötsz egy 5K körüli potit úgy hogy
GND --- poti -- 5V | nyomógomb | IN táp láb
akkor tudsz lőni is vele, és közben be tudod állítani a kimenő teljesítményt is, ez főleg próba lövéshez jön jól
de ha a nyomógomb helyére , tranyó( optocsatoló) kerül akkor kapcsolgathatod a cnc vezérlővel is, és akkor a teljesítményt a potméterrel szabályzod... előnyök és hátrányok...
Itt állok a 3 hónap alatt megépített co2 lézer gépem előtt, és képtelen vagyok összekötni az efr ps-es 100w power supplyt a BOB3t-03 illesztő kártyával hogy normálisan vezérelje a pwm jelet.... Nyilván kellene valami végtelenül egyszerű illesztő áramkör, de ehhez kutyaütő vagyok. Kérlek segítsetek! Köszönöm Találtam olyan oldalt ahol egy trimmer potival próbálkoztak de nekem nem igazán működik...
Sziasztok! Múlt héten új rendelést adtam le a JLCPCB-nél és ma jött az értesítés, hogy feladták a csomagot. De most jön az érdekes része: Eddig mikor rendeltem tőlük, volt a lassú postai szállítás olcsón, valamint DHL drágán. Viszont már van náluk a DHL szállításból olyan, hogy 3-4 nappal hosszabb kézbesítési idő és szinte olyan áron, mintha postával kérnénk.
Egy idézet a levelükből: There will be two tracking numbers, your order will be delivered to the European distribution center first, then forwarded to your address. Customers are not responsible for customs clearance, if your order is in the customs clearance status, don't worry, we will deal with it.
Így ezzel a DHL-es szállítással először EU központba szállítják a csomagokat, ahol ők vámkezeltetik, így nekünk nem kell vámot fizetni. Cerébe persze 3-4 nappal később érkezik, de hobby szinten szerintem ez nem lehet probléma. Írják, hogy 2 csomagkövető szám lesz, az elsőt már meg is kaptam, gondolom a másodikat majd akkor kapom, mikor az EU központban feladják.
robokacsa | 1504
2020-04-12 18:41:56
[17958]
Boldog Húsvétot mindenkinek van közöttünk olyan valaki, aki fiber lézerrel fémre gravíroz fényképet, és hajlandó lenne pár trükköt elárulni? privátban keresném
Készítettem egy szürkeárnyalatos kalibráló képet a lézer égetéshez. Használjátok egészséggel.
onagy | 383
2020-04-02 08:01:21
[17955]
Nos, ezzel a fajta cavity-vel készültek pl az olasz Giotto jelölő lézerei anno, ennek a klónjai voltak a korai diódapumpált kínai gravírlézerek. Üzemi élettartama sajnos ezeknek sem volt nagyon hosszú... Ha építeni akarsz ezzel, az kb ugyanaz mintha kommunizmust akarnánk építeni Svájcban. Lehet, de nem érdemes. O.
Szerintetek egy RBAT24 YAG ND lézer modulban gondolkodva érdemes ki indulni és megépíteni egy 50w-os lézert vagy felejtős? Főegységek vajon használtan mennyibe jönne ki vagy?
Rövid használat után azt tapasztaltam hogy 100%-os teljesítményt beállítva is (saccra) max 10-20% os teljesítményen megy. A meghajtó modul bemenetén megvan az adott teljesítményhez tartozó kitöltési tényezőjű PWM jel.Az lenne a kérdés, hogy van-e valakinek tapasztalata ilyen modullal, illetve, hogy hogyan lehet legegyszerűbben behatárolni, hogy a dióda, vagy a meghajtó hibája-e a jelenség?
MacGyver | 140
2020-03-23 15:27:54
[17950]
jó ötlet, de van szabadon a breakout boardon egy PWM láb amit fel tudok használni (azt hiszem az 1-es pin) és a kis átalakító panel igazán nem drága. illetve így azon sem kell agyalnom amit svejk írt. (több száz ms időállandó?! ez azt jelentené, hogy túl lassan állítaná a teljesítményt az a kimenet - ahogy én értem)
Hát, mivel gondolom egy időben sose fogsz marni is, meg lézerezni is, nekem még mindig könnyebbnek tűnne egy átkötés, vagy ne adj isten egy váltó kapcsoló, ami vagy a frekiváltóra adja a szuflát, vagy a lézerre...
Igen épp ilyen panel van benne, de a nagy cnc marógépre raktam most fel a lézert, és a 0-10V -ra rá van kötve a főorsó frekiváltója. Ezt az időállandós dolgot is jó tudni.
Gondoltam rá hogy összedobok egyet, (mondjuk szkópom nincs sajna) csak elment a kedvem, megszenvedtem ezzel a step-dir -es digitális potis áramkörrel ami működik de mégse jó, ez kicsit lelombozott. Mostmár úgy vagyok vele hogy mindegy, csak működjön normálisan
mindig a legegyszerűbbet nem látja az ember, látom villamosmérnök vagy adatlap szerint
esetleg összeraksz egy feszosztót ha kell és az egyik ágára teszel egy kondit, kiszámolva az adott frekihez való RC tagot
az a kis panel ismeretlen frekihez szükséges és marék szintillesztés meg ilyenek... de ha tudsz mérni ( gondolom van szkóp, és sok más műszer) akkor pik pakk letudhatod fiókból
Én ezt csak azért nem értem (spindle->PWM) mert egy csomó frekiváltó van, ami egyszerű feszültség szinttel vezérelhető (potméter, vagy külső fesz.) és az egyszerű (kinai 5axis) vezérlőknél ott is van a kimenet... Mondjuk, az még nem derült ki, hogy neked pontosan melyik típus van, de szinte totál egyforma mind.
1. A spindle kimenet PWM jelet ad ami jó a PWM jelet váró lézermoduloknak vagy az enyémhez kell a PWM- voltage átalakító , amit TBS-TEAM javasolt. ÉS ehhez lehet is használni ezt a Tweakie-féle progit, amit Psoft és svejk fórumtárs küldött, (és amit te küldtél az is valami ilyesmi PWM-es cucc) - ez lesz a jó út
2. frekvenciával: Egy szabad axis-on lévő STEP jellel lehet frekvenciával vezérelni a lézert (pl 50 - 800Hz. Erre lenne jó a G-ray to HZ progi szürkeányalatos képből egyből G kódot ad , de ehhez egy frekvencia-feszültség átalakítót kéne építeni (vagy venni) az én lézeremhez.. elengedtük.
3. STep-DIR jelekkel vezérelni egy digitális potméter IC-vel (MAX5451, alább hosszasan ecseteltem) ezt -hülye fejjel- megépítettem, működik, de macerás nagyon, ha artcammal csinálom a G kódot. Olyan progit kéne hozzá találni (vagy megírni..) ami a szürkeárnyalatos kép pixeleiből csinál magassági értéket, és meg lehetne neki adni hogy milyen raszterrel menjen, offseteket adni neki stb. és még az is probléma hogy a digitális potméter valamiért 2,5V-al indul, nem pedig 0V-al, így minden induláskor nagyon oda kell figyelni hogy épp mekkora a vezérlőfeszültség... Ezt a megoldást is elengedem, zsákutca.
Egy szó mint száz, lehet épitek egy PWM-volt átalakitót, mert kitudja mikorra ér ide kínából.. (nincs valakinek egy a fiókba? vevő lennék rá )
Köszi a tanácsot, jól meg is rendeltem! előtte azért kipróbáltam az ötletemet a meglévő áramkörrel, és működik! csak hát nem a legjobb megoldás.. vannak vele bajok.
Az elmélet: szines képet fekete-fehérré módosítottam, aztán Artcam-ba beimportáltam, az meg csinál belőle egy dombor relief-et. Tehát a fekete-fehér kép pixeleit magassággá alakítja. Beállítottam hogy max 25,6mm legyen. (azért ennyi mert a digitális potméterem 256 impulzussal vezérelhető egyik végállásból a másikba, tehát 0-5Vig. Legeneráltam egy dombormarást úgy hogy 0,15 raszterrel menjen, és 25 mm magas legyen a relief. A g-code ban kicseréltem a "Z" betűt "A" betűre, és vezérelgeti szépen a lézert. Bár így nehézkes offsetet állítani, beállítani a megfelelő szürkeárnyalatokat kb nem is igazán sikerült.. illetve a poti minden bekapcsoláshor középállásban kezd, ergó egyből vágni akarna a lézer - ami elég veszélyes, folyamatosan figyeltem a multiméter kijelzőjét hogy épp mekkora a vezérlő feszültség.. Érdekes volt kipróbálni, kicsit sajnálom hogy elszarakodtam ezzel 3 napot (nyáktervezés, összerakás, próbálgatás) dehát tanulópéz
Gondoltam leírom a tapasztalataimat, hamár így sikerült.
Főorsó PWM kimenet kell beállítani a Mach3-ba arra kell kötnöd a fent említett PWM-to Analóg 0-5V jelátalakítót, és már szabályozhatod a lézer teljesítményt.
vannak olyan lézerek amik simán PWM-el vezérelhetők a spindle kimeneten. Az enyém nem ilyen. pipa.
Aztán van a Gray-to-Hz progi, ami annyit csinál hogy egy step lábon 50-800Hz közötti jelet ad ki - ehhez frekvencia-feszültség átalakító kell.
És én egy harmadikfélét csináltam. az enyémnek meg kell mondani hogy csökkentse vagy növelje a vezérlőfeszültséget, (DIR lábbal) és 0-256db step jelet kell küldeni hogy sötétítsen/világosítson. Ez leginkább egy dombormarásnál szokványos Z tengely vezérléséhez hasonlít..
Tehát egy olyan progit keresek ami a fekete-fehér képet (hülyén fogalmazva) domborrá alakítja. Ezt az artcam nem tudja? Van ilyen progi? javaslat?
(A relés problémára azt ötlöttem ki, hogy a Relénél elvileg van egy jumper, amivel lehet aktiválni/deaktiválni a relét/P17 DIR kimenetet - be kell kötni rá egy kétállású kapcsolót, és lézer/spindle között lehet vele váltani. elvileg.)
szükségem lenne egy kis segítségre. A helyzet a következő. Van egy Hebo féle kék diódalézerem, aminek a vezérlő jele analóg 0-5V. Eddig úgy használtam, hogy rá volt téve feszülségosztóban egy 10k trimmer, és egy féle teljesítménnyel tudtam használni egy DIR kimenetről.
Nade szeretném végre a szürkeárnyalatozást is kipróbálni. Ott járok, hogy megépítettem ezt a MAX5451-es áramkört (kép) és leteszteltem a kimenetét úgy hogy a STEP/DIR jeleket bekötöttem az X tengelyem helyére próbaképp, és multiméterrel figyeltem a kimenetet. Változik 0,9 - ~5V között. Ez alapján működőképesnek ítéltem.
A következő lépés lenne a kérdés.. Milyen plugin kell, vagy mi a helyes beállítás / program a CNC oldaláról?
A DOTG-nál amit eddig használtam annyi történik hogy a mechanika minden egyes pixelnél megáll, villant egyet, majd újra elindul ami lassú. Gondolom ennél a teljesítményálligatós módnál nincs ez a folyamatos lassítás - gyorsítás minden egyes pixelnél?! hogy működik ez?
Ebből a LAser Setup instruction pdf-ből dolgoztam eddig, (másik kép) (pdf-et nem tudok feltölteni ide) sajnos a mach 3 beállításról szóló része nem túl bőbeszédű. Ebben kellene egy kis segítség, akár telefonon is, (ha privátba küldesz számot felhívlak)
Egyéb megoldandó, de kevésbé fontos probléma: A breakout boardomon (a sima 5 tengelyes kínai LPT portos féle) jelenleg használva van az x y z és az A tengely is a forgatónak. A főorsó léghűtéses frekiváltós, és a panel reléjét is használja valaminek.. Tehát elvileg maradt még egy "B" tengelyem, ami a p16 és p17 lábra megy , nade a relé a P17-essel közös, szóval elkezdi kapcsolgatni a főorsót ha ide tenném a lézert.. (Illetve valamiért a B tengelyen nem is sikerült beállítanom úgy hogy változtassa a kimeneten a 0-5V-ot, csak az X tengelyen sikerült működtetni .) Ezt még ki kell találnom, hogy hogy legyen bekötve és ne kelljen átszerelgetni a bekötést ha pl forgatóban / síkon akarnék lézerezni. Ehhez mondjuk jó lenne megértenem hogy minek van a főorsó valahogy rákötve erre a relére, amikor az a 0-10V-os analógjellel van elvileg vezérelve. (mindegy, lépésről lépésre.. egyenlőre nem baj ha elbukom a forgatót, működjön síkban)
svejk | 33152
2020-03-19 08:25:56
[17930]
A gyakorlatban általában elég az a füst amit a lézer kelt a fán.
Még egy "nem túl tudományos" módszer, amit diódalézernél sokszor alkalmaztam. Ha valamilyen forrásból füstöt fújsz a kilépő fókuszált nyalábra, ragyogóan lehet látni -szemüvegen kersztül is- mindenféle mérés nélkül, hogy hol van a fókuszpont. Éles kontúral látható az összetartó és a fókuszpont után szétnyíló nyaláb rész is.
Nem túl tudományos, de kétség kívül a gyakorlati ékteszt a legjobb módszer. Nem csak CO2-nél hanem dióda lézereknél is. Azon már agyaltam (eredmény nélkül), hogy a kék lézeremnél mekkorára állítsam a fókusztávolságot, mert a lencse ki/be tekerésével viszonylag tág határok között lehet változtatni. Elvben az lenne a jó ha minél hosszabb, mert akkor a nagyobb a "mélységélesség". De nem véletlen, hogy nem csinálnak 100 mm-es optikákat. Most kb. 60 mm az optimális tárgytávolság a hűtőtönk aljától. (Nem a lencsétől vagy a foglalattól mérem, mert teflon szalag ide vagy oda, a kínai menet elég lötyögős.) De lehetne kb. 40-től 70 mm-ig bármekkora. Elég "parasztosan", egy régi telefonkártyát vágtam méretre. Nem csavaros a "Z" tengelyem, hanem egy kínai 9 mm-es lineáron mozog a lézerfej (erre pont megfelelő). A tárgyra ráteszem a telefonkártyát, ütközésig ráeresztem a lézert majd egy csavarral rögzítem a sínhez. Atombiztos megoldás.